baby pannenkoek?

Discussie in 'Voeding' gestart door Athina, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.869
    3.383
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

is er iemand die al eens pannenkoeken heeft gebakken van opvolgmelk? En zoja, hoe deed je dat precies qua hoeveelheden?

Ik wil het straks even gaan proberen , omdat ze de omelet met spinazie (die overigens mislukt was haha) ook erg lekker vond. Ik wil er weer wel groente (bloemkool en sperziebonen gepureerd) doorheen doen.

Maar als ik bijvoorbeel 2 pannenkoeken (grote pan) bak, zal ik dan ook 1 heel ei gebruiken? Of klutsen en dan een deel weggooien?

Zover ik weet kunnen pannenkoeken ingevroren worden, maar om nou 8 pannenkoeken in de vriezer te hebben (bij 500 ml melk ofzo) , vind ik ook zo overdreven ;) .

Dus zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben en is het goed gelukt?

De omelet mislukte namelijk, waarschijnlijk te veel groente toegevoegd want het werd niet 1 geheel zeg maar, wat ik om kon draaien.. het bleef een drapje.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb het wel gebakken van bv maar kan me haast niet voorstellen dat dat veel verschil uit maakt met opvolgmelk toch?

Wat ik aanhield was:
    50 gr bloem
    Iets minder dan een half ei (eitje breken in een kopje en dan iets minder dan de helft overgieten in de beslagkom)
    en dan ong. 100 cc (opvolg/bv)melk.

Wat betreft je omelet ik denk dat je teveel ei hebt gebruikt als het drappig blijft ;)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.869
    3.383
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ok! thx ! Ik heb echt geen kook-inzicht haha, dus ik had geen idee! Maar dan weet ik dat voor de volgende keer.

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Bij mij lukken die dingen ook nooit goed, bij mij worden ze juist gorddroog en de omelet valt meestal in 100 stukjes uit elkaar.. :)

Maar als je er groente bijvoegd, hoeft er sowieso minder melk bij volgens mij, aangezien er best nog veel vocht uit de groente komt, misschien dat het daarom drappig blijft en idd 1 ei op 2 pannenkoeken lijkt me ook iets teveel.

Maar ik zie dat je dochter bijna 11 maanden is, kun je de pannenkoeken niet met gewone melk maken? Ik mocht/ben toen gestard met gewone melk.
    Benthe heeft gisteren voor het eerst een pannenkoek gehad, gemaakt van gewone melk. ;) En dat viel zeker in de smaak...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.869
    3.383
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #5 Athina, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    @mamamuts: Dat had ik dus met m'n 'aardappel-tonijn wafeltjes' uit het opperdepop boek haha, wat een drama was dat.

Maar: De pannenkoeken zijn gelukt :). Ik was alleen eigenwijs: Ik vond 50/100 toch wel weinig, dus heb 100/200 gedaan. En iets meer dan een half ei. Uiteindelijk 4 pannenkoeken. (formaat ontbijtbord) . Maar de verhouding was zo dus perfect! Want ze zijn wel hartstikke goed gelukt. Alleen dacht ik achteraf van: Er had wel wat meer groente bij gemogen. Want bij de 300 gram 'spul' die ik uiteindelijk had, heb ik zo'n 50 gram gepureerde groente (bloemkool/sperziebonen/gehakt) gedaan.

Maarja, misschien waren ze wel mislukt ook, als ik er meer groente bij gedaan had. Het smaakte overigens best lekker (paar harde stukjes opgepeuzeld, hoewel ik bang was dat het vies zou zijn vanwege de opvolgmelk) .

En oja: De opvolgmelk heb ik bewust gedaan omdat m'n dochter gewoon niet zo hard groeit. Voor mezelf geeft dat dan net het idee, dat ze dan toch weer iets meer voedingstoffen binnenkrijgt, dan als ik het met gewone melk gedaan had.

ow en wat ik nog vergeet : M'n dochter vond het gelukkig nog lekker ook hihi

6. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    wat een goed idee, ik zal het ook eens proberen. Had je dit nu als warme hap gedaan omdat je er groente door heen had gedaan?

Ik ben niet zo'n ster als het op pannenkoeken bakken gaat? Wat ik me wel afvraag, waarin bak je de pannenkoeken?

Ik gebruik zelf altijd vloeibare boter van Bertoli. Zit dus ook olijfolie in.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.869
    3.383
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja, als warm eten / groentehap inderdaad. En de groente expres om het nog een beetje gezond te maken ;) , 5 sperziebonen en 4 stukjes bloemkool ofzo hoor, op 4 pannenkoekjes. En oja, een beetje gehakt, omdat ik dat toch voor onszelf klaar ging maken, dat heb ik meegekookt met de groente en daarna alles gepureerd.

Ik heb zelf margarine - zo'n blok boter gebruikt. Die heb ik overigens ook alleen in huis voor als ik pannenkoeken bak ;) . Verder altijd olijfolie. Zal vast ook wel kunnen hoor. Want haar vlees bak ik daar ook gewoon in eigenlijk als ze vlees eet (tenzij ik het kook)

Deel Deze Pagina