15 maanden voeding doe ik het goed??

Discussie in 'Voeding' gestart door Jette, 18 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo meiden,

ik zou graag jullie advies willen of ik het wel goed doe met de voeding!!

7.00 pap van halfvolle melk ca. 180 ml.
    9.30 fruit
    11.30 broodje + 40 ml. fruitdrink (optimel) (brood gaat nog vaak moeilijk, als ze er niks van eet krijgt ze soms nog beetje pap of zuivelhapje )
    14.30 rijstewafel of rozijntjes met drinken
    16.00 warme hap (is vaak nog potje omdat ze vers nog niet eet)
    18.30 fles van 210 opvolgmelk (die gaat ook helemaal leeg)!!

hoe lijkt dit geef ik te veel of te weinig of is het wel goed zo, ik geef de avond fles nog omdat ze die helemaal leeg maakt dus denk ik dat ze die wel nodig heeft toch?

alvast bedankt voor de reacties

jette

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoeveel eet je kindje van het potje?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik vind het persoonlijk wat weinig, maar ik heb dan ook een flinke eter. waarom geef je de warme hap al om 16.00. mijn zoontje krijgt ook nog een fles voor het slapengaan, half pyjamapapje, half gewone melk.
    dit is mijn schema:
    8.30 1.5 boterham en een mandarijn + 100cc halfvolle melk
    10.00 stukje peperkoek
    12.00 2 boterhammen, een halve eierkoek en thee
    15.00 koekje of rozijntjes
    17.30 200-250 gram warm eten en yoghurt (meestal ook nog een potje, hij lust nog niet veel vers.)
    19.30 170cc fles
    20.00 slapen

verder drinkt hij dehele dag door water.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje krijgt vanaf een jaar dit:

7.30 boterham +halfvolle melk (125cc), eerst nog pap met halfvolle melk uit de fles.
    9.30 fruit +drinken
    11.30 boterham+drinken
    15.00 tussendoortje+drinken
    17.30 warme hap, met de pot mee. Toetje na
    20.00 warme halfvolle melk (125cc), nu vaker thee met melk&honing.

Die ochtendpap is wel handig voor jullie, als de boterham moeilijk gaat. Mijn zoontje eet ongeveer 3/4e boterham per keer. Maar dat is wel genoeg. Hij groeit in ieder geval lekker door.

In principe is poedermelk niet meer nodig, als ze gevarieerd eten, dan kunnen ze prima aan de gewone halfvolle melk. Het kan er ook voor zorgen dat ze vol zit, en dus de boterham ook niet echt nodig heeft als voeding.

En optimel, is dat met zoetstoffen? Daar zijn de meningen over verdeeld, maar 40cc is niet zoveel. Wij maken wel eens zelf yoghi: melk+yoghurt+diksap..

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden meiden, tja waarom krijgt ze om 16.00 uur warm eten, hmmm goede vraag eigenlijk, ik vindt wanneer ze om ongeveer 11.30 een boterham heeft gehad en dan om 14.00 een tussendoortje het zo lang tot half zes om haar warm eten te geven en dan om half zeven krijgt ze de fles dat zit dan weer zo dicht op elkaar.

Maar daardoor eet ze natuurlijk als we aan tafel zitten niks en zit ze alleen maar te spelen met haar eten omdat ze geen honger heeft.

jette

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou inderdaad proberen te schuiven zodat Dominique gewoon samen met jullie eet. Is ook gezelliger en waarschijnlijk eet ze dan ook beter en kan ze nieuwsgierigheid naar jullie eten ontwikkelen (ik wil dat ook).

Mirre eet (tijden bij benadering):
    7u borstvoeding
    8u 1-2 boterham en bekertje volle melk
    10u fruit
    12u 1-2 boterham
    15u fruit
    17u een paar rozijntjes of gedroogde abrikoos in stukjes
    18u warm eten (altijd vers, de laatste tijd eet ze ook mee met ons vrij pittige eten ... en ze vindt het nog lekker ook :))
    19.30 fles volle melk (100-150ml)

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi salapio,

dat is natuurlijk een idee om om drie uur nog een keer fruit te geven, dan heeft ze om vier uur nog geen honger en kan ze gewoon met ons mee eten, goede tip, dat ga ik es even proberen de komende dagen!!!

thank you!!!!

jette

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Precies gewoon uit proberen wat he tbeste werkt voor haar.

Hier is het schema ongeveer gelijk aan dat van een volwassenen.
    Ontbijt rond 7 uur (papfles of boterham)
    rond half 10 fruit
    rond half 12 broodje met beker melk
    slapen tot een uur of half 3/3uur
    dan een sapje met een koekje of rozijntjes of zoiets
    rond 17 uur eten wij warm (vroeg ivm werk man) en zij eet met de pot mee
    yoghurt toe en rond half 7 weeer op bed.
    Late fles is er hier al een paar maandjes af.
    maar als ze snachts wakker wordt omdat er wat is, geef ik nog wel eens een klein melkflesje om te troosten.

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Nou meiden, heb het geprobeerd hoor, dominique eet nu mee met ons wanneer wij warm eten, maar ze eet niks, helemaal niks, ze zit alleen maar methaar eten te spelen.

Wanneer ik haar eerder apart in haar stoeltje zette at ze tenminste nog een half potje warm eten op, nu helemaal niks.

Ben toch geneigd om weer terug te gaan en haar om vier uur een potje te geven!!
    Zal ik dit doen of juist niet>?

jette

10. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    `Geef je haar nog wat te eten voor het warm eten? Mijn zoontje at overigens ook niet gelijk met ons mee qua tijd, wij eten om 18.15 en hij sinds een week of 2 ook. Ik gaf hem altijd voor ons eten. op een gegeven moment nam hij geen hap meer tot hij bij ons aan tafel zat.
    Je zou het geleidelijk aan kunnen doen, heb ik ook gedaan. Ik liet hem aangeven wanneer hij honger had. En dan langzaamaan de tijd nog wat verschuiven.

11. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zie trouwens dat je een andere gebruikersnaam hebt, neem even contact op met Jan, die kan dat in orde maken.

Deel Deze Pagina