Hoi meiden, Onze baby van 11 maand heeft het snachts vaak koud waardoor die een paar keer per nacht wakker word. Hij draagt een romper met lange mouw, pyamatrui met broek en een winterslaapzak van de hema. Wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat ie het lekker warm heeft? Zijn er specifieke pyama's of slaapzakken die goed warm zijn? Onze dochter is precies het tegenovergestelde en slaapt s winters in een hemd onder een zomerdeken
Slaapzak met een hogere TOG waarde? Ik gebruik zelf de puckababy slaapzak, 2.5 TOG, en mijn zoontje heeft het er heerlijk warm in. Lees hier ook wel eens iets over de ergopouch ofzo.. zelf geen ervaring mee, maar volgens mij heeft die nog een hogere TOG waarde
Hier ook puckababy slaapzak Slaapt dochter heerlijk in. Momenteel : Romper lange mouw, pyjamabroek en de slaapzak (Winterdeel) Als het echt koud word 's nachts doe ik ook pyjamabloesje aan en een dekentje over haar heen
Hier hetzelfde probleem. Heb ook slaapzakken van lodger, 2.5 tog, maar daar was ze helemaal steenkoud in. Ik ga vannacht een romper met lange mouw proberen. Je hebt ook van die velours pyjama's, die zijn dikker dan een gewone pyjama. Ik hou die achter de hand voor als het echt koud wordt.
Er worden al een hoop tips gegeven maar misschien een dekentje? Sommige bewegelijke kinderen blijven dan gewoon stil liggen. Wel apart dat ie het nog koud heeft, mijn dochter zou net als jou dochter het bloedheet hebben als ze dat aanheeft. Die slaapt in een pyjama en zomerslaapzak.
Hier ook een koukleum. Hij heeft in bed: een romper met lange mouw, een pyjama, een winterslaapzak en een deken. Hij werd telkens 's nachts wakker maar sinds we hem (ook nog eens) sokjes aan doen slaapt hij sinds een week van 23.00 tot 07.00 door! Onze oudste zou het ook bloedheet krijgen! Die loopt momenteel zelfs nog het liefst in een t-shirt en als ze een trui aan heeft loopt ze zonder jas
Hier heeft hij een katoenen slaapzak aan, zodat hij nooit helemaal bloot komt te liggen, maar daar dan overheen een dubbelgeslagen deken en over het voeteneind nog een wollen dekentje. Echt laagjes dus, zodat je makkelijk wat bij kunt stellen.
Je zou een slaapzakje van wol kunnen overwegen en anders een wollen dekentje erbij doen. Ik kocht de slaapzakjes destijds bij Greenjump en ze hebben ook rompertjes van wol.
Klopt. ErgoPouch Quilted slaapzak Mint (3.5 TOG)-Nieuwe collectie 2013 (als voorbeeld). Absoluut een aanrader, deze slaapzakken
Bedankt voor de tips! Ik ga eerst even kijken voor een dikkere pyama. Want hemeltje lief wat zijn die slaapzakken duur😱 deken durf ik niet, hij rolt het hele bed door.
Hoe weet je zeker dat hij het koud heeft? Slaapt Hij al onder een dekbed ? Mijn zoontje sliep daar al vroeg onder.
Mijn zoontje slaapt in een grote slaapzak. 110 cm Hij is zelf 9 maanden en 74 cm. Ik sla de rest onder t matras dan kan hij niet klimmen enzo. En hij ligt al onder een dekbed sinds 3 maanden. Die leg ik dwars helemaal straks onder t matras. 130x100cm van de Ikea. Gaat echt super goed nog nooit eronder gekropen ofzo. We hebben ook een babycam dus dat natuurlijk wel in de gaten gehouden. Maar t is een stuk warmer en je kunt hem net zo goed instoppen
Een dekbed is gevaarlijk vanwege warmtestuwing... aangezien kleine kinderen hun temperatuur niet altijd even goed kunnen regelen... Wbt het vastmaken mrt een slaapzak is levensgevaarlijk... als je kindje gaat draaien zou het zomaar eens kunnen dat het vast komt te zitten met alle gevolgen van dien. Dit is dus een gevaarlijk advies en zou dit zeker niet doen ts