Ziek en ha doet haast niks

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyLaila, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ilyas is al sinds maandag doodziek. Het begon met pijn bij het poepen vervolgens kreeg hij koorts. Nu heeft hij sinds maandag dus koorts tussen de 38.7 en 40.5 schommelt het, hij wil niks eten hij krijgt dus sinds dinsdag alleen de borst want iets anders wil hij niet, slapen dat gaat wel als ik hem vast heb zodra ik hem neerleg is tie wakker. Vandaag naar me ha geweest die zag dat me kleine wel wat moeite heeft met ademhalen. Me kleine kreeg al 3x daags 2 pufjes ventolin en 3 x daags 2 pufjes Qvar. En het enigste wat er is gezegd jaah geef de ventolin nu maar gewoon 6 keer op een dag 2 pufjes en kijk het maar aan. Als hij maandag nog zo is wil ik wel nog een keer kijken. Maar die pufjes hebben de afgelopen dagen niet meer geholpen en dat weet de huisarts ook. Ik ben zo boos op hem.
    Ik weet toch zelf wel wat de huiltjes van me kleine zijn ook met ziek zijn en hoe actief me kleine is en dan ook nog het mamagevoel.
    Sooo ik moest het even kwijt hoor.

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik kan je maar een advies geven, ga op je gevoel af.
    Mijn jongste kreeg af gelopen zaterdag ineens hoge koorts, en had het benauwd. Wilde nauwelijks eten of drinken. Maandag naar de huisarts gegaan. Was een luchtweg infectie. Hij gaf wel AB mee.
    Mijn gevoel zei dat het niet klopte, 's avond werd hij steeds benauwder. De HAP gebeld, blijkt hij gewoon een longontsteking te hebben.

Dus als je gevoel zegt dat het niet klopt, actie ondernemen en gewoon de HAP bellen.

Succes en beterschap.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vervelend is dat als een ha niet mee werkt.

Hoe puf je, geef je die 2 pufjes direct in 1x?
    Als je dat doet, werkt het nauwelijk, 1x puffen, 5 min wachten nog een x puffen.
    Puf 1 maakt de longblaasjes open, en puf 2 komt nog dieper binnen.

Dat je kindje niet wil eten is niet erg, kunnen echt wel een paar dagen zonder, drinkeni s het belangrijkste op het moment.

Als je het echt niet vertrouwd gewoon de hap bellen hoor, daar zijn ze voor.

Beterschap

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Long ontsteking kan zich heel snel ontwikkelen hoor, hier ook gehad, hij begon in de ochtend te hoesten, en ineens was hij bloedheet, en hoeste als een volwassen vent die niet uit het hoesten kwam en idd longontsteking

5. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel

Ze hadden mij geleerd met pufjes, Ilyas laten zitten schudden dan 1 pufje, vervolgens weg halen dan weer schudden en dan weer een pufje. Ze hebben altijd geholpen alleen de afgelopen dagen niet.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja dat is goed, maar wel even tussen laten zitten, en dan bv de Qvar.
    Wat ik ook als tip heb gehad van de arts was, meer ventolin geven, iedere 5 min een keer, en dat 6x achter elkaar.
    Maar daar moet je achterstaan en durven, met durven bedoel ik meer, je overtreet de aangegeven dosses

Loop je al bij een longarts voor je kleine? Die weten meer van longetjes dan de gewone KA, omdat je zegt dat is al vaker gebeurd is.

Maar daar heb je nu niks aan naturlijk. Als je het niet vertrouwd de hap bellen hoor.

Deel Deze Pagina