Baby past niet meer in badje, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal
    Mijn meisje past nu al bijna niet meer in het babybadje, hebben jullie tips over een opvolgbadje?
    Ik heb geen groot bad thuis, dus dat kan niet.
    Onder de douche gaat ook niet ivm mijn vriend die vaak niet thuis is vanwege werk, en haar dus niet van me over kan pakken als ik met haar douche.
    Dus ik moet een badje hebben, waar ze in kan, maar wat ook makkelijk is...nu heb ik wel zo'n flexibad gezien, maar is dat wel handig met een baby van 2 maanden oud?
    Hoe doen jullie dat?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier zit ze nog gewoon in het badje hoor (hij staat op de grond in de douche). En verder gaat ze regelmatig onder de douche, dan staat ze op het antislip-matje.

3. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
  4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    #4 Umm85, 1 jan 2010
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
    foutje

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij is haar dochter 2 maanden ;)

Maar hoe bedoel je precies dat het badje niet meer past?
    Is ze al net zo lang als het badje?
    Anders doe je er wat meer water in, zodat je haar wat hoger in het badje kunt doen.
    Wij gebruiken nog steeds het babybadje. Vanaf een maand of 6 zat ze er in ipv te liggen.

6. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Kindje is 2 maanden toch? :(

7. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, volgens mij is haar kindje nog maar 2 maanden oud hoor.

Ik weet niet hoe groot je kindje is, maar mijn dochter van 8 maanden gaat ook nog steeds in het badje. Past nog goed hoor. Al wil ze wel vaker op de billen zitten, maar liggen in het badje gaat ook nog

8. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

En wat dacht je van een tummytub? Mijn zoontje was erg groot bij de geboorte en heeft toch (een beetje opgevouwen, dat wel) tot 6 maanden in de tummytub gezeten. Maar in een gewoon badje ook wel eens, dan wel een beetje krom. Zijn bovenlijfje stak vanaf z'n naveltje uit het water, maar daar klotsten we dan water overheen...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik laat mijn zoontje altijd nog even alleen douchen wanneer ik eruit ga om me snel af te drogen en een badjas aan doe. Geen probleem. Ik kan hem gewoon zien en sta er vlak naast.

Oh wacht even.. jouw kindje is nog heel klein. Toen was het nog eenvoudiger. Na het douchen wikkelde ik mijn kindje even in een handdoek en legde hem op de grond (op de badmat) en ik droogde me dan snel even af, badjas aan en dan was kindje aan de beurt. Ook geen probleem.

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mwt 2mnd al niet meer in babyvadje? jeetje dat is dan een flinkerd.
    nu is mijn neefje van 7mnd ook een dikke beer (ruim10kilo) maar die zit ook nog in het badje(ligt)

wij hebben een bibabad(11mnd) gekocht omdat ik het link vond met haar in het babybadje (druk kind hahah)
    ze vind het bibabad geweldig (wil niet meer douchen)

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Kijk inderdaad eens naar een tummytub Die van shantala zijn zeer ruim en daar moet ze zeker nog een tijdje in passen!

12. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Mijn zoontje past ook al een maand niet meer in het badje ik heb dit heel simpel opgelost, ik heb een badstopje gekocht en doe die nu in de douchebak zodat die dus als badje fungeert hihihi. Hij vind dit heerlijk en je hoeft maar een klein laagje water erin te doen. Hij spatterd flink en door de wanden heb ik geen natte badkamer hihiihi. Ik ga er op mn knieen naast zitten en hij ligt op zo'n rubbere antislibmat en dit gaat perfect.
    groetjes Kim

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Onze zoon van anderhalf gaat gewoon nog in het badje hoor, hij zit er nu in. Het badje staat dan in ons bad. Jij zou het badje in de douche kunnen zetten ;)

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ik ken het gevoel, ik dacht ook dat het niet meer paste. Maar je moet gewoon de houding veranderen, ipv je kindje helemaal liggen, gestrekt in bad, nu een beetje meer richting de zithouding, snap je!
    past echt nog wel hoor!!!

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ow hahaah sorry mensen, ik las het verkeerd.. dacht echt dat het kindje 1 jaar en 1 maand was..

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zou idd zo;n zitje kopen! Dat ging hier ook goed!
    Nu is onze reus (6,5 mnd en meer dan 9 kilo en 72 cm) er ook echt te groot voor.
    We hebben ook een tummytub en dat gaat nog goed maar we willen zo'n bibabad waarschijnlijk.
    Het is alleen jammer dat hij nog niet helemaal stevig zit in bad...op het droge kan hij los zitten...maar als het zo glad is nog niet zo goed!

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    gewoon je kindje meer in zithouding vasthouden, hier gaat het nog prima met de kleine, nu 4 maanden, 67 cm en 7 kilo.

Voor Kylian (die met zijn 1.06 echt niet meer in het babybadje past) hebben we een cementkuip gekocht, daar een gat in gemaakt zodat de stop van het babybadje erin past en huppa meneer had een bad die prima in onze douche past.

Groetjes Anita

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is tot ongeveer 9 maanden nog wel in het babybadje gegaan, toen was ze zo'n 70 cm en 9 kilo en dus niet erg klein. Lijkt me dat een kindje van 2 maanden er dan ook nog wel in kan. Op een gegeven moment dan wat meer zittend dan liggend. Een antislipmatje erin is handig voor als ze gaan zitten.
    Douchen kan ook prima met z'n tweetjes, wipper klaarzetten met handdoek/omslagdoek erin, kindje erin met handdoek erover en zelf snel even afdrogen.

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier tot anderhalf het badje gebruikt, zelfs nog op de standaard en mijn dochter is echt niet klein of mager....

20. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam is nu 22 maanden, 94cm en 15 kilo maar kan nog steeds zittend in het badje ;)....
    En hij vindt het nog steeds geweldig!

Deel Deze Pagina