Wij hebben ook zo'n zitje voor in bad, maar vanavond kwam ik erachter dat mevrouw zich daaruit wipt! Ze maakt zich helemaal lang en dan schuift ze over het middenstukje heen. Tijd dat ze leert zitten dus!
Lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat je kindje er niet meer in past? Zoals eerder genoemd, kun je je kindje dan iets meer in een zithouding houden in het badje... Marin zit zo nu en dan nog wel eens in het badje, meestal gaat ze of douchen of in bad. En als ik alleen ben en wil douchen, pak ik het aankleedkussen en leg daar de hydroluiers op en leg dat op de grond.. Dan leg ik haar daar op, doe zelf mijn badjas aan en neem haar zo mee naar de kamer.. Wil altijd prima, ja je hebt geen tijd om je haar ofzo te doen.>maar dat deed ik dan later als ik haar op bedje had
Hoi meiden bedankt voor alle tips! Het probleem is niet dat mijn meisje een flinkerd is, nee ze is al behoorlijk lang, en ze trapt elke keer keihard tegen de achterkant van het badje aan, met gevolg dat ze bijna met haar hoofdje tegen de andere kant van het badje aanknalt elke keer, en het is nog niet gebeurd *klopt af* maar ik denk dat dat niet lang meer duurt voor ze dus met haar hoofd een keer zichzelf tegen de badwand aan duwt... Over alle tips: Ik heb geen douchebak, dus dat gaat ook niet Haar op de grond leggen als ik klaar ben met douchen hoef ik niet te doen, dan krijst ze alles bij elkaar (en ik wil niet dat ze douchen als 'naar' gaat bestempelen daardoor) Het badje staat nu al in de douche hier, maar dat is dus niet het probleem. maar goed ik ga dan maar eens proberen of ik haar meer in zithouding in badje kan doen...even uitvogelen hoe ik haar dan vast moet gaan houden
tja toen die van ons een maand of 7 was paste het ook haast niet meer, maar nu hij goed kan zitten hebben we een opblaasbadje gekocht en dat gaat perfect, die zijn weer wat groter dan de babybadjes. succes groetjes angelique
Idd gewoon de houding veranderen en dan past het wel weer. Mijn zoontje is 18,5 kilo, 94 cm en past er zelf nog steeds in haha.
mijn dochter van 5 maand past ook niet meer in het babybadje ook niet als ik hem voller doe ze komt er met haar voetjes overheen... ik ga sinds kort met haar douchen.. en dan wikkel ik haar daarna in een handdoek en leg haar even op ons bed en dan droog ik mezelf ffe af en daarna kleed ik haar aan.. gaat prima hoor zonder dat mijn man haar overpakt... hij is natuurlijk gewoon aan het werk dus tja dan moet je een beetje improviseren... ook hebben we een groot bad dus dat is ook nog een optie en dan een klein laagje water erin zodat ze gewoon kunnen liggen en dat spatter je steeds wat warm water over haar buikje... mijn dochter vindt het prachtig....
Tummy tub (wij hebben de Shantala). Mijn dochter is best flink 9 kilo en 72 cm en past er nog in, wel een beetje proppen en vouwen maar ze vindt het nog leuk . Vanaf een maand of 3 zetten wij haar ook regelmatig in de Bumbo onder de douche. Vindt ze prachtig!
ik zat hier met het zelfde probleem, het paste wel maar zoonlief was te zwaar en te wild op de arm. nu gaat hij elke avond in de gootsteen! ideaal, hij kan zelf zitten, en vind het geweldig. voor mij ook makkelijk, want ik leg van te voren alles klaar zodat ik het op het aanrecht kan aankleden. ook fijn voor mijn rug!
Hi hi ik heb ook zo'n kindje die zich in bad hard afzet. Hij trapt zo hard dat hij, als ik mn hand er niet tussen zou houden, met zn hoofd tegen de andere kant aankomt. En dat terwijl hij nog maar 10 weken oud is. Als gevolg daarvan gaan wij maar vaak met hem douchen. 'k heb dus geen tips voor je. Ik hoor meerdere mensen praten over dat badzitje. Wij hebben er ook eentje maar vanaf wanneer kan en mag je die eigenlijk gebruiken?
tummy tub? onze meid gaat daar nog steeds in;welliswaar dubbelgevouwen wat ze heerlijk vind en soms gewoon lekker staand en springen
Onze dochter is 10 maand oud en is nu uit haar Shantala tummy tub gegroeid (ze wil er namelijk constant in rechtstaan en dan wordt het gevaarlijk). Ze kan wel in een badring in het grote bad, maar dat vind ik nogal een waterverspilling om dat iedere dag te doen. Dus hebben we ons nu het Opla-badje van OK Baby aangeschaft. Het is een soort zitbadje voor in de douche (of gewoon op de grond, staat heel stabiel), heel ergonomisch, onze dochter zit er fantastisch in, en het verbruikt veel minder water. Een soort opvolger voor de tummy tub, zeg maar.
Wij zijn hem vanaf een week of 3 gaan gebruiken (ook omdat hij toen al ging afzettenen omdat ik zo'n pijn in mn rug kreeg door dat ondersteunen) Wij hebben die van prenatal...die is wat meer gebogen en er zit niet klem (voor de mam's denken dat het zeer doet aan de balletjes en piemel..nee dus) Ik raad de TS dit dus ook echt aan hoor! Finn is supersterk ook in zn benen met afzetten e.d. (hij staat al zelfstandig en gaat zelf staan) Dus dan moet het bij jullie ook lukken...wat ik al zei...hij is ong. 73 cm en 9 kilo en nu past het net echt niet meer! (bij 6,5 maand)
maar zo'n badzitje is toch voor in het grote bad? Wij hebben geen groot bad... Of bedoel je zo'n badzitje voor in het babybadje? Maar ik dacht dat dat alleen voor hele kleintjes was?
Verzorgen - Baden - Tami Badzit - Bysunder we hebben een van kruitvat (aanbieding) die van ons past wel in het badje maar de zuigknappen zijn net niet op de goede plaats.. maar is geen belemmering..
wij hebben bij babywalz een opblaasbaar bad gekocht. 11 euro dit past precies in onze piepkleine douche (seniorenwoning) en de kleine heeft ruimte genoeg krukje van ikea erbij waar wij op kunnen zitten gaat geweldig!!!!!!!!
Julia is ook zo'n druktemaker en knalt regelmatig per ongeluk met haar hoofdje tegen de rand... Mijn man doet haar vaak in bad en nu houdt hij haar vaak bij haar hoofdkant vast (op de kopse kant van het badje) en pakt haar onder haar oksels vast. Zo kan ze niet per ongeluk haar hoofd stoten, en kan ze even lekker met haar beentjes spartelen zonder ongelukken of natte ouders
Ideaal dit badzitje, wij hebben hem hier ook met ca 2 maand gebruikt tot een maand of 7. Wij hebben er 1 van bebe-jou, gekocht bij Prenatal.