wie heeft er ervaring mee...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Sophie krijgt nu 150 cc moet hier eigenlijk 4 mee doen,maar ze komt alweer na 3 uur,nu geef ik friso preventief hypo allergene,deze voeding mag ik niet met een andere voeding combineren,en voor bijvoeding is ze nog te klein,nu heb ik net de friso lijn gebeld,en nu mag ik tussen door wat water of afgekoelde rooibos thee geven om het honger gevoel wat te stillen.
    Heeft iemand hier ervaring mee,of dit kan helpen?

Groetjes,

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dubbel gepost.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb van Friso hetzelfde advies gehad. Het hielp hier niet. Ik geef Jarissa gewoon de 6 voedingen waar ze om vraagt hoor. Zij krijgt nu 6 x 150 + 5. Dat is 30 schepjes op een dag en ze mag er max. 33 hebben. Geen enkel probleem dus. Vanochtend nog bij het CB geweest. Die vonden het ook prima. Jarissa heeft af en toe dagen van 5 voedingen, die zullen vanzelf wel vaker voorkomen.

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Deze tip kreeg ik ook, het stilt de honger dus niet! ze gaan er alleen maar meer van plassen. Ik deed gewoon wat meer in de fles en toen dat niet hielp ben ik met 2,5 maand al iets nutrix erdoor gaan doen op advies van cb, gaat hartstikke goed!

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Het helpt idd niet! Ze kwam vanmorgen netjes om 07.00 en om 11.00 maar om 13.00 begon ze heel hard te huilen helemaal overstuur,dacht eerst aan krampjes...heb om 14.00 toch een flesje van 60 cc gemaakt,om te kijken of het misschien toch geen honger was,die dronk ze zo leeg,en viel snel tevreden in slaap,om 15.00 werd ze wakker en had natuurlijk nog meer trek,toen heb ik een flesje gemaakt van 150 die dronk ze op tot de 100 ( dus toch totaal 160 op). Ze krijgt eigenlijk iets meer dan ze volgens het cb mag,maar daar trek ik me nu niks meer van aan,als ze honger heeft krijgt ze gewoon...

Groetjes,

6. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hey Kissie,

Wat doe je er precies door heen? Gewoon nurtix rijstebloem? of Johannesbroodpitmeel?

Groetjes,

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Idd meid, het cb is er om je advies te geven, maar uiteindelijk ken jij als moeder je kindje toch het beste! Ik zou haar dus ook gewoon wat meer geven. Zo lang je niet boven een liter per dag uitkomt kan je er weinig verkeerd mee doen.

Overigens is h.a. voeding licht verteerbaar, krijgen ze dus idd sneller honger van!

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Dat wist ik nog geen eens dat het lichter verteerbaar is...

En waarom mog je eiegenlijk niet boven een liter uit komen?

Groetjes,

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat zouden de niertjes niet aankunnen. Mijn cb zegt overigens max. 1,5 l per dag. Ik weet niet waar dat verschil vandaan komt.

10. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik zou ook gewoon geven waar ze om vraagt hoor. Ik heb mijn beide mannen ook HA gegeven en die is inderdaad veel lichter verteerbaar. Ik geloof door de half voorverteerde eiwitten. Volgens het CB zou Sam nu allang over moeten zijn op 4 flessen maar dat redt meneer ook niet altijd hoor. Sam is inmiddels aan de Pepti en die is nog lichter verteerbaar. Hij krijgt wat hij hebben wil. Als hij honger heeft maak ik een fles. Ik ga niet met een hongerige baby zitten die zichzelf hysterisch ligt te gillen omdat het CB denkt dat het anders zou moeten.

Jij moet doen wat je nodig vindt. Gaat die 150 ook echt op? Want dan zou je haar misschien 180 kunnen geven en dat ze dan wel om de 4 uur komt? Ik weet het ook niet maar soms moet je wel eens wat he...

11. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ook ik gebruik H.A. maar dan van Nutrilon.
    Fayley drinkt 5x tussen de 145-165ml weg. Ik maak standaard 165 (150+5) zodat ze zelf kan bepalen of ze genoeg heeft. 135 was namelijk vaak net te weinig. Honger is honger hoor! Soms rekken we wel een half uur/uurtje door lekker te knuffelen ;) Maar eigenlijk komt ze meestal rond de 4 uur en slaapt 's nachts 5-6 uurtjes. Ze is nu tussen de 3,5-4kg dus krijgt ze meer dan 150 per kg.....vraagt ze ook al sinds het begin :)

CB maakte er geen probleem van maar zei ook dat je de beeb geen honger moet laten lijden zeg maar.

Enne ook ik heb van het CB en de kraamhulp te horen gehad dat het max 1-1,5 liter is.

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou, dat zullen de friese normen wel zijn dan denk ik... :)

Zie dat jij uit Leeuwarden komt. Ik ook uit de buurt van Leeuwarden!

13. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ze drinkt die flessen an 150 goed op ( het is zelfs iets meer 150 cc + 5 schepjes ) dan kom ik op 165...ik vind het zo lastig ze is nog maar 5 weekjes,maar woog vorige week al wel 5090...

Groetjes,

14. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    ik gebruik ook preventief allergeen van friso op advies van de kinderarts. Die vertelde mij dat de stelregel van 150 X kilo's al aan het vernaderen is. Ze houden nu bij ons in het ziekenhuis 160 X aantal kilo's aan. Voor mijn Thomas betekent dat 6 kilo maal 160 ml, dus dan kom ik uit op 960 cc. Bijna een liter per dag dus. Dat was geen enkel probleem.

Wat je ook kan doen als ze echt nog honger heeft, maar tussendoor geen water wil is de fles af en toe iets meer klaarmaken met water. Dus 160 cc met 5 schepjes. Dat is dan dus 10 cc extra water maar geen extra voeding. Werd mij als advies gegeven en moet zeggen dat dat hier wel hielp.

Succes

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik doe door de 1e 3 flessen een voedingsschepje nutrix. Dus die van 7, 11 en 15 uur. 's Avonds en 's nachts heeft ze geen honger. Dit gaat zo hartstikke goed!

Deel Deze Pagina