Baby/peuter speelochtend met veel borstvoedingsmoeders :)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marieken, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    vond het vanochtend erg mooi om te zien dat er toch best veel borstvoedingsmoeders zijn op de baby/peuter speelochtend bij ons in het wijkcentrum.

ik ben een tijdje niet geweest wegens werk, en ga nu met mn oppas zoontje er heen. gelijk viel het me op hoeveel er daar borstvoeding geven en vond dat zo mooi om te zien!
    heerlijk gekletst met een paar over het langer geven van borstvoeding ed en hoe vervelend het is dat het in nl nog steeds niet "normaal" is.

vond het daarom dubbel balen dat ik mn eigen kleine meid niet mee had, was tikkeltje jaloers, maar zal er daarom vanavond nog extra van genieten :D

soms heb ik de twijfel om te stoppen, vooral als ze s nachts voor de 6de keer aan de tiet wil om verder te kunnen slapen. maar als ik dan al die moeders zie, dan zou ik het ook voor geen goud willen missen :)

dus bij deze: bravo voor de borstvoedingsmoeders, zo leuk om jullie af en toe tegen te komen :)

2. Mirsa

Mirsa Lid

5 aug 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te lezen! Ik voel me altijd een beetje alleen als langvoedster.

Voed nu met trots al ruim 2,5 jaar!:)

Die twijfel herken ik wel, hier tot ruim 2 jaar meerdere malen per nacht gevoed, nu sinds kort nog maar 1 à 2 maal per nacht. Lekker samen slapen dan kost het de minste moeite en krijgen we allemaal de meeste slaap.

Hoelang voed je al?

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hahaha pas ruim een half jaar hoor, maar in mijn omgeving word dat toch als lang gezien ;)

moet toch zeggen dat als ik jou hoor over ruim 2 jaar meerdere keren per nacht voeden dat de hoop me al gauw in de schoenen zakt.. ben nu al op! respect voor jou dus!

4. Mirsa

Mirsa Lid

5 aug 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klopt dat mensen het borst voeden al gauw lang vinden.

Het was niet mijn bedoeling dat de hoop je in de schoenen zakt. De meeste kindjes stoppen wel eerder met in de nacht drinken of iig minder. Het gaat ook met fases tijden van veel en tijden van minder voeden. Mijn ervaring is dat je er uiteindelijk aan went en dan ook minder vermoeid raakt.

Wat mij geholpen heeft is het idee dat je kind door 'moet' slapen loslaten en er gewoon aan toegegeven, op die manier blijft voor beide langer plezierig.

En stoppen is geen garantie op doorslapen, dat was voor mij altijd reden om door te gaan, want leek me zo lastig om zonder de borst baby weer snel in slaap te krijgen;)

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zag je woonplaats. Op vrijdag 11 oktober is er 's avonds een bijeenkomst van VBN in Arnhem. Dat is dan misschien ook interessant voor je.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh leuk! ga ik gelijk even opzoeken, zie in elk geval in mn agenda nog geen planning :)
    ga jij ook femkes?

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, ik hoop deze keer op voldoende aanmeldingen. Vorige keer ging het niet door vanwege te weinig interesse. Ben nog nooit geweest, maar ontmoetingsdag van borstvoedingsweek afgelopen zaterdag was zo heerlijk, dus heb wel zin.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh jammer dat ik die ontmoetingsdag heb gemist dan.

ik heb me in elk geval opgegeven dus hopelijk zijn we dan met genoeg :)
    onze kids zijn ong even oud, dus dat is ook leuk. neem je hem mee?

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Natuurlijk. Hoop eigenlijk ook weer wat feedback te krijgen.
    Onze kleintjes schelen 2 dagen. Is inderdaad bijna niets.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    gezellig :)

Deel Deze Pagina