het is wel heel moeilijk aan t worden die borstvoeding..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Baileyy, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Ik geef nu 11 maanden borstvoeding. Ging altijd hartstikke goed. Maar nu is het al een maand wel heel erg moeilijk...
    Mijn zoontje wil minder drinken (overdag is hij gewoon te druk). Dus ik vraag me af of hij wel genoeg binnen krijgt.
    Bij de oppas wil hij helemaal niks drinken uit de fles! Dus iedere keer wordt er borstvoeding weggegooid.
    Ook bij mijn vriend drinkt hij niet uit de fles (dus een keertje weg voor mij 's avonds is ook niet handig).

Verder hangt hij de halve nacht aan mijn tepel. Drinkt af en toe maar vooral sabbelen. Als ik hem loskoppel is het huilen en krijsen geblazen. Tja wat moet ik daar dan mee. Hebben het echt heel veel geprobeerd..
    Nu heb ik doordat hij anders aanhapt (tenminste dat denk ik met tandjes ofzo) een melkblaar. Gevolg: erg veel pijn als hij eraan drinkt of sabbelt. Het gaat maar niet over.

Allemaal dingen die het hele borstvoeden niet meer leuk maken voor mij.
    Maar stoppen vind ik ook geen optie. En daarbij komt meneer wil gewoon anders geen melk drinken..

Wie herkent dit? Of heeft tips??
    Hoe krijg ik toch die vervelende melkblaar opgelost?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Deels herkenbaar! Mijn dochter is inmiddels 1, maar vanaf een maand of 10 wilde ze ineens de fles niet meer en haalde dag s nachts in. Nu slapen wij een deel van de nacht samen, dus was niet een heeel groot probleem. Ik geef nu naar de oppas en kdv nog 1 fles van 120ml mee en die drinkt ze wel. Kreeg daarvoor 2x100 maar daar dronk ze bijna niets van. Drinkt nu rond 14uur de fles. Ik vond het doodeng om er een flesje af te halen, maar hier pakt het heel goed uit. Inmiddels drinkt ze op de opvang ook yoghurt aangelengd met water.

Je hoeft niet snel bang te zijn dat hij te weinig krijgt hoor. Gezien zijn leeftijd zou hij voldoende hebben aan 2-3x bv per dag. De rest haalt hij wel in bij jou. Drinkt hij al water of thee? Dan kan de oppas hem dat geven in een tuitbeker bijvoorbeeld.

Die melkblaar weet ik niet. Heb ik geen ervaring mee.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Rond die leeftijd gaf ik in ieder geval al geen afgekolfde melk meer mee. Onze zoon dronk (heel dun aangelengd) roosvicee of diksap. (Mocht je dat ook gaan doen; let even op met Roosvicee perzik, daar gaan je flessen enorm van verkleuren!) Dat scheelt in ieder geval alweer de druk van het afkolven enzo. Ik baalde er altijd zo van als er moeizaam gekolfde melk weggegooid moest worden!
    Je productie zou nu ook wel stabiel genoeg moeten zijn om overdag wat voedingen over te slaan als je werkt. Dus mijn advies zou in ieder geval zijn: stop lekker met kolven!

Wij hebben ook een enorm probleem gehad met 's nachts wakker worden. Na ruim een jaar hebben wij de knoop doorgehakt en zijn rigoreus gestopt met alle nachtvoedingen / in slaap sabbelen. Ik trok het niet meer en ook zoonlief liep met donkere kringen onder de ogen. Dus mijn man ging even kijken of alles verder goed was en probeerde te troosten. (Wat overigens niet lukte en onze zoon alleen maar kwaad en hysterisch maakte. Dus lieten we hem gewoon maar begaan.) Het is ruim een week èrg moeilijk geweest. Ik heb ook erg getwijfeld of we er wel goed aan deden. Maar achteraf toch blij geweest. Echt een kwestie van door de zure appel heen moeten. Daarna sliep hij beter en ik ook.
    Als je zoon 's nachts meer sabbelt dan drinkt, is het geen 'echte' honger maar mama-honger / hulpmiddel om (terug) in slaap te vallen. Het is aan je zelf hoe je hiermee om wilt gaan. Voor mij was het uiteindelijk een opluchting toen we er vanaf waren. Maar er zijn ook mensen die vinden dat je ook aan die mama-honger altijd moet toegeven.

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    melkblaar? Heb ik ook gehad: met steriele naald even doorprikken. Doet niet zo zeer als het klinkt ;) . Na 1,5 dag was de pijn over.
    Sterkte, tis best pijnlijk! :x

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    He vervelend!
    Ik zou eerlijk gezegd geen afgekolfde melk meer meegeven als hij het toch niet drinkt. Zonde van de moeite. Kan hij bij oppas niet uit een beker drinken? Eet hij verder wel?

Voor het nachtelijk drinken, probeer eens een andere houding, ga eens anders liggen. En als je voelt dat hij verkeerd hapt, pink in zijkant mond, en opnieuw aanleggen. Hij mag je geen pijn doen.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend! Het vele aanleggen in de nacht herken ik wel.

Overdag zou het een optie kunnen zijn om geen melkfles meer te hoeven geven? MIjn zoontje heeft geen melk meer nodig overdag. Toen hij nog op 2 slaapjes zat gaven we hem voor zijn 2de slaapje wat extra fruit zodat hij wel met een vol gevoel lekker kon slapen. Hij mist zijn melk nu overdag niet. Eet super goed tussen de middag (2 a 2,5 boterham) en drinkt nu s morgens, s avonds en s nachts bij mij.. de nachten worden er niet minder op maar ja.. dat is denk ik een losstaand probleem.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Water drinkt hij uit de uitbreker wel. Maar ja dat zij. Toch geen voedingsstoffen zoals in moedermelk. En alsik stop met kolven wordt de productietechnieken nog minder als hij overdag niks drinkt?
    Afgelopen nacht en vanochtend heeft hij ook weer eens de schade ingehaald. Uren aan de borst. Hij deed het niet om in slaap te komen want hij sliep toch echt niet helaas.. Kreeg hij er natuurlijk uiteindelijk niks meer uit. Dus mijn vriend probeert toch een flesje, maar nee hoor. Hij bleef proberen tot zij. Grote frustratie. We zijn tot vanmorgen half 10 bezig geweest...

Ik heb de merkbaar geprobeerd door te prikken... Tja ik durfde niet... Haha
    Hij eet verder weinig brood en fruit ook helaas. Warm eten wel dat gaat er heel goed in.
    Ik geef weleens yoghurt met graantjes en fruit. Wil hij soms.. Soms ook na twee happen niet meer..
    Best lastig zo ;)

Deel Deze Pagina