Pffffffffffff...ben die winter nu al zat!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Beide kindjes 2 weken geleden flink ziek geweest en kregen uiteindelijk antibiotica. (koorts na 4 dagen nog niet weg)
    Zelf ook al 2 weken niet in orde en nu ook AB gekregen....is het hoesten + koorts eindelijk weg en nu begint het snotteren weer overnieuw!! :x
    Kindjes duidelijk weer niet in orde (hangerig, veel slapen maar gelukkig geen koorts) en ik voel me ook alweer beroerd en manlief doet nu ook gezellig mee.

Bah! :x
    Gezellig die feestdagen in de winter maar ben dat ziek zijn zooooooooo zat!!!
    Lijkt wel alsof je van het een naar het andere virus/bacterie leeft in de winter. :(
    Wanneer worden die verkoudheden e.d. eindelijk eens wat minder?

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier zitten we ook in de verkoudheidsfase. Dochtertje begon ermee, manlief heeft het voort gezet en dan blijf je elkaar lekker aansteken ;)
    Ik zelf heb nooit zo last van die verkoudheid, heb zelf vaak sneller koorts en gewoon een lamlendig gevoel.

Bij die kleintjes is het gewoon zielig vind ik, kan je zo weinig voor doen. En willen ze slechter drinken en gaat duimen/speen niet.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi, ik dacht 'winter, welke winter?' :p Hier gelukkig ook niet gek veel wat betreft verkoudheid.. Tja, nu de tweede keer allemaal verkouden, maar als dat het is.

Hopelijk knappen jullie ook snel allevier op en hebben jullie dan toch nog fijne feestdagen. Beterschap!

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hou op, hier iedereen ziek (of geweest). Gaat maar niet weg. Blijkt mijn man longontsteking te hebben. We hoesten ons suf. Dochter gelukkig weer beter. Zoon van 4 weken is verkouden, maar hij heeft er weinig last van gelukkig.

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Wat extra kindervitamientjes voor extra weerstand, helpt hier goed. In november alvast beginnen tot aan maart. Beterschap voor iedereen.

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje geef ik ook al vitaminen maar onder het jaar (mijn dochter is bijna 11 maanden) mag je toch alleen vitamine D geven, of niet?

Trouwens....ik ging net toch nog even mijn zoontje tempen en hij heeft 38,0 terwijl hij aan de antibiotica zit!
    Kan/mag dat wel? :(
    Of zou dit nu weeeeeeeeeeer iets anders zijn? Zucht...:(

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Jaaaaa weg met deze ellende !!

Mijn dochter verdiend het om zich weer eens goed te voelen...

ZOMERRRRRRRRRRRRRR :D

8. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Van ziek zijn weinig last hier, maar die kou! Brrrrrrrrr..

9. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Je hebt ook die je vanaf 6mnd kunt geven, van optimax geloof ik. Maar tot 1 jaar (en daarna blijven geven t/m 4ejaar) sowieso vitamine d blijven geven indd.

Misschien toch een virus i.p.v een bacterie dan kan dat wel. Want AB werkt alleen bacteriën weg. Wat wel zo is, is dat koorts betekent dat het afweersysteem hard aan het werk is. Sneu zeg voor je zoontje heel veel sterkte voor hem en de rest van het gezin! Hopelijk is het ergste voorbij en knappen jullie op de komende dagen voor kerst.

XxX

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier zijn we ook al maanden aan het kwakkelen...hoesten, keelpijn, hoofdpijn en moe. Verkoudheid valt bij ons wel mee en zoontje heeft er eigenlijk weinig last van. Het blijft zo lang hangen hier omdat we nooit echt ziek worden. Toevallig gisteren heeft Hugo de hele nacht gespuugd, maar dat was einde ochtend alweer over. Is nog niet echt beter, maar verder niets.
    Zelf ook AB kuur nu, omdat ik er maar niet bovenop lijkt te komen.

Denk ook een beetje inherent aan het hebben van kleine kinderen, maar leuk is anders. Vind het altijd zo sneu als mensen en kinderen ziek zijn met de feestdagen, dus ik duim voor iedereen...inclusief onszelf, want dat gaat ook niet echt lekker. ;):)

11. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Oooh herkenbaar :(. Hier ben ik degene die nu loopt te kwakkelen. Ik heb al sinds maandag buikgriep dus dit is dag 7. Het ergste was dinsdag en woensdag, toen was ik echt kotsmisselijk en kon ik mijn bed niet uitkomen. Donderdag leek het beter te gaan en vrijdag kwam het maagzuur en dat is tot op vandaag niet weg. Misselijk, borrelende maag, oprisperingen. Ik leef op Gaviscon en vandaag overgegaan op Rennies. Een ontstoken slokdarm erbij waardoor ik heel slecht vast voedsel kan eten en us leef op fruithapjes van Olvarit en bordjes pap. Nu voelt die slokdarm weer beter maar ik ben wel nog steeds misselijk en heb nog steeds last van zure oprisperingen. Die buikgriep gaat maar niet helemaal over en overmorgen gaan we trouwen. Familie uit het buitenland is overgekomen en verwachten lekkere hapjes en lekkere maaltijden en leuke wandelingetjes om te zien in wat voor buurt we nu eigenlijk wonen. In plaats daarvan zit ik als een parkietje kaarsrecht op de bank om het maagzuur in mijn maag te houden en komt er van lekkere hapjes maken helemaal niets terecht want mijn maag draait zich al om als ik alleen maar aan hapjes denk.
    Ik hoop maar dat het dinsdag over is en dat ik gewoon met een maag die normaal werkt kan trouwen, en dat ik daar niet sta te hikken, slikken en boeren tegen het maagzuur.
    Mijn vriendin en dochter ontlopen het gelukkig tot nu toe. En ik hoop echt met heel mijn hart dat ze het niet alsnog oppikken en dinsdag onze trouwdag helemaal in het water valt :(.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Werd het maar even flink(koud) winter, beter dan dat kwakkelweer.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sterkte en beterschap. Hopelijk hebben jullie toch een mooie dag!

14. kleinesara

Uiteindelijk is het goed gegaan. Ik heb gisteren Omeprazol gehaald en die werkt goed dus vandaag weinig last van mijn maag gehad. Wel helaas de meeste hapjes moeten laten staan. Maar het is een mooie dag geworden :)

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gelukkig maar... en gefeliciteerd! :)

16. kleinesara