hier eentje die voor de tweede keer deze week in de middag echt niet wil slapen. Ze is zooooooo moe, maar slapen Ho maar. Alleen als ik dr nu wakker laat blijven is ze vanaf 12 uur wakker. En dan gaat ze echt chagrijnig zijn de rest van de middag. Heb liever dat ze in de ochtend wakker blijft en dat ze in de middag slaapt. Zou dit een teken zijn om misschien 1 slaapje te gaan proberen? Of het ochtend slaapje rustig aan in te korten? Dat ze dan in de middag beter/langer slaapt? Of ochtend slaapje weg proberen te laten en in de middag laten slapen? Wel met beleid natuurlijk.
Hier ben ik vorig weekend gewoon in 1x naar 1 slaapje over gegaan. Zaterdag kwam het zo uit omdat we om 15.00 naar een verjaardag wilde en ik graag wilde dat hij gezellig en uitgerust mee ging. Dus het 's morgens gerekt tot 12.30 en om 12.45 viel meneer in slaap en sliep keurig 2 uurtjes. De week ervoor sliep hij 2x per dag 1 uurtje en het kostte hem 9 van de 10 keer ook veel moeite om in slaap te vallen. 's Avonds ging hij ook pas laat naar bed, omdat z'n laatste slaapje geregeld van 16.00-17.00 was, waardoor hij pas tegen 21.00 een keer goed moe was. Nu gaat hij al de hele week 's middags zonder mopperen slapen en 's avonds gaat hij ook rustig slapen zo rond 19.30. Wel is het hier 's nachts nog regelmatig feest, maar dat was ook al voor hij naar 1 slaapje overging. Ik zou het gewoon eens uitproberen! Bij mijn zoontje moest ik hem de eerste dagen even afleiden rond de tijd dat hij normaal naar bed ging, zo rond 10.30, maar inmiddels lijkt hij helemaal gewend.
Sommige kindjes slapen graag in de ochtend (dl, nu 20 maanden, slaapt 's ochtends van 10.00 - 13.00. En dan houdt ze het daarna met gemak tot 20.00 vol).
Ik zou morgen het ochtend slaapje even overslaan en dan na het middag eten naar bed. Zou graag naar 1 slaapje gaan !! Onze zoon is 20 maand en slaapt nog 2 of 3 keer per dag! En dan 2 slaapjes van 2,5/3 uur 2 keer .. En een hazenslaapje van een half uurtje/uurtje.
Bij mijn zoontje ben ik toen inderdaad naar een slaapje gegaan. In het begin gaf ik hem om 11 uur zijn boterham zodat hij daarna kon gaan slapen. Daarna om half 12 een boterham en daarna naar bed en ondertussen slaapt hij van 1 tot 3.
Nora net op bed gelegd voor het 1ste en hopelijk enige slaapje vandaag. ben benieuwd hoelang ze slaapt. wakker vanaf 7 uur en flink druk geweest vanochtend al.
Hier ook maar 1 slaapje. Al scheelt het uur dat ze gaat slapen nogal dikwijls . Vandaag is ze om 8u30 wakker geworden en is terug gaan slapen op 11u30. Ze slaapt nu nog steeds. Ze gaat dan deze avond terug rond 19u-19u30 naar bed. Maar het gebeurt ook dikwijls dat ze bvb. om 7u00 wakker is en dan al rond 9u30 terug doodop is. Soms lukt het om haar slaapje te rekken tot de middag, maar soms ook niet en dan gaat ze gewoon naar bed rond 10u. Ze slaapt altijd een uurtje of 3 (zowel bij het 10u slaapje als bij het middagslaapje). Gaat ze om 10u slapen, dan is ze rond 13u terug wakker en blijft ze gewoon wakker tot de avond. Ze is dan meestal wel rond 17u30 doodop, maar dan kunnen we het meestal nog wel een uurtje rekken en dan gaat ze gewoon een half uurtje tot een uurtje eerder naar bed (18u30-19u ipv. 19u-19u30). Gaat prima hier . In de opvang gaat ze altijd om 12u naar bed tot 15u, terwijl ze dan al vanaf 6u wakker is, maar daar heeft ze zoveel te zien en te doen (tov van thuis, is ze alleen) dat ze ook minder moeite heeft met wakker te blijven . Moet ook wel zeggen dat dl een erg klein druk kapoentje is, niet verwonderlijk dat haar kaarsje altijd snel uit is .
Mijn zoon van 13 maanden wil ook niet meer in de middag slapen. Hij slaapt nu van 10 tot 12 en is dan rond 16:00 uur heel erg moe maar wil niet slapen. Ik zou zijn ochtend slaapje steeds een beetje uit kunnen stellen maar dan zit ik met de oudste die om 12:30 opgehaald moet worden. En pas na 13:00 uur slapen is weer zo'n grote sprong.
Ik probeerde over te gaan naar een slaapje, was dochter niet aan toe. Nu doen we het zo: 1 slaapje sochtends en smiddags een half uurtje, dan slaapt ze savonds ook goed. T is gewoon een beetje uitproberen.
Heel herkenbaar! Wij hebben hem op een gegeven moment wakker gehouden. En in de middag op bed gedaan. Ging perfect!