mijn baby van 3 weken oud heeft al twee dagen niet meer gepoept Ik geef flesvoeding. Heeft iemand een tip wat ik hieraan kan doen? Ze ligt vanaf vanmorgen maar te persen..zo zielig! liefs
Hoi Lovelybaby, Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Wat je kunt doen om dit te proberen te voorkomen is een beetje extra water aan iedere fles toevoegen of een klein beetje (theelepeltje) slaolie erdoor. Maar daar heb je nu weinig aan... Lactulose is een laxeerdrankje dat je kunt geven, maar je kindje is nog erg jong, ik weet niet of ze dat al mag. Bovendien mag het niet gebruikt worden als er harde poep vast zit, weet niet precies waarom niet. Misschien is het het beste om even deskundig advies te vragen. De Vierstroom heeft een telefoonnummer waar je met al je vragen terecht kunt: de Zorglijn. Het nummer is 0900 9300. Daar zitten mensen die er meer verstand van hebben. Succes!
Ik doe bij Liam 1ml maiskiemolie door de fles van 10.00 uur, 14.00 uur en 22.00 uur omdat hij anders ook geen poepluiers heeft,, je kunt eens beginnen om het in 1 fles te doen,, het ziekenhuis raadde maiskiemolie aan omdat hier meer voedingstoffen in zaten dan andere olie,, Liefs
Ik gaf ook vanaf het begin af aan FV en toen had ik ook weleens dat mn zoontje 2 dagen niet poepte. Is niet heel erg hoor! Voor een keertje... Tis wel vervelend als je merkt dat je kleine er last van gaat hebben: dat ie het er niet uit krijgt of dat je ook ziet dat er een keuteltje uit komt. Dan kun je idd bovengenoemnde tips proberen.
wij hebben in het begin hetzelfde probleem gehad. met de olie lukt het niet. dokter zei dat je de thermometer moet gebruiken. dus gewoon even haar koorts op meten. als ze merkt dat er iets in haar kontje zit wel ze het eruit persen. als dit niet werkt mss beetje vaseline of stukje zeep in haar kontje. dat moet zeker helpen normaal. het gebeurd trouwens vaker dat babytjes 2 a 3 dagen niet poepen. is niets om je zorgen over te maken. maar het maakt je natuurlijk wel heel zielig als je ziet dat ze moet maar dat het niet lukt. het liefste zou je de situatie van haar willen overnemen. jammer genoeg kan dit niet. het enigste wat je kunt doen is bovenstaande dingen proberen om haar te helpen. suc6!
wij doen soms iets meer water in zijn voeding, omdat de voeding dan misschien te compact is. een oud huistuin en keuken middeltje is de thermometer erin. maar dat moet je ook niet vaak doen ivm dat ze dan niet uitzichzelf poepen en een zwakke kringspier kunnen krijgen. een andere oplossing is een zachte buikmassage en babietje even op zijn buikje laten spelen in de box of op aankleedkussen/bank als je erbij bent. Hier helpen deze tips prima! succes
Wat ik van de kraamhulp heb geleerd is even wat babyolie op het puntje van de thermometer en dan een klein beetje erin, en dat 2 x. En dan het kontje masseren vlakbij het anusje. Het is nou 2 x overkomen dat Marin niet had gepoept. Gister ook de hele dag niet, dus heb ik het vanochtend ook gedaan, en het kwam direct op gang. Eerst kwam er een hard keuteltje wat haar dus dwars zat, en daarna kwam de rest vanzelf.
Nu weinig, maar misschien dat je lactulose kunt geven, al zou ik dat eerst aan de huisarts vragen. Als hij er vaker last van heeft, kun je bijv. kindicoldruppels door de fles doen, dat hielp hier goed, al duurde het wel een paar dagen voor we merkten dat het aansloeg en een beetje extra water door de voeding. Bij sommige kinderen is het ook normaal hoor, die poepen maar eens in de twee a drie dagen, ook met fv.
Nadat wij op FV zijn overgestapt poepte Tjeerd ook een aantal dagen niet (60 uur..) en hij had er last van. CB raadde aan om voor de fles 10cc gekoeld, gekookt water te geven. Dus niet extra bij de fles, maar echt apart. Dat hielp erg goed. Hij krijgt nu Omneo, speciaal voor kinderen met moeizame ontlasting, omdat het zo bleef gaan. 't Was niet alleen wennen aan andere voeding, zoals normaal bij de overstap van BV op FV. Sinds de Omeo heeft hij elke dag gepoept, ipv 1x in de 2/3 dagen. Sterkte ermee!!
Dat klinkt echt heel zielig... Klopt tot op zekere hoogte. Als het duidelijk pijn doet, moet je er wel wat aan doen. Als ze er geen last van hebben, hoef je je geen zorgen te maken.