Baby poept opeens heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angeliekie, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Sinds een paar dagen heb ik na ieder slaapje en vaak ook nog tussendoor een volle poepluier, eerst waren het harde keuteltjes (sorry) gisteren al iets dunner en net gewoon diarree.

Voorheen poepte hij 1, soms 2 x per dag maar nu wel 6 x!

Verder lijkt hij nergens last van te hebben, billetjes zijn wel wat rood en schralig. Wil niet meteen de huisarts bellen omdat hij verder goed eet etc. maar het zit me toch niet lekker... Wat denken jullie?

Oja, tandjes heeft hij al 2 dus denk niet dat het daarmee te maken heeft.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Eerste gedachte is toch tandjes, gebit stopt niet bij twee tandjes :p

In de gaten houden natuurlijk, ook de plasluiers, maar als ie het verder goed doet zal ik niet gelijk de huisarts bellen....maar voor je eigen gemoedstoestand kan je altijd bellen natuurlijk.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Billen goed insmeren met iets dat zink bevat. Kunnen tandjes zijn, maar hier is het ook wel eens met perioden en ze heeft nog steeds 2 tandjes. Zolang het geen diarree is zou ik me geen zorgen maken. Het is diarree als het waterdun is. En als het diarree wordt, dan ligt het aan hoe het kind zich voelt en hoe lang het duurt wat ik doe. Extra drinken aanbieden dan ivm uitdrogen.

Je kunt wel proberen te achterhalen of het ontstaat na bepaald voedsel.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebit bestaat uit meer dan twee tandjes ;) Ik vind het in ieder geval typisch als tandjesluiers klinken!

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Er heerst ook buikgriep!

Mijn oudste 3 kids hebben het afgelopen week gehad en nu ben ik samen met jongste dochter aan de beurt.

Mijn jongste dochter lijkt behalve van de diarree ook nergens last van te hebben, dus kan ook zeker wel een buikgriepje zijn.

6. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Mijn zoontje moest opeens heel veel poepen toen ik van opvolgmelk nutrilon 3 naar 4 overstapte.
    Toen weer een pot 3 gekocht en het was weer goed.
    Tandjes kunnen het natuurlijk ook zijn of iets wat hij eet waar hij aan moet wennen?

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn kleintje ook! Poept sinds een week ook wel 5 a 6 keer per dag. Er is niks veranderd in het eetpatroon en zijn ontlasting varieert van substantie maar is absoluut geen diarree. Ik ben tegenwoordig dubbel zo veel luiers kwijt lijkt wel ;) Ik gok hier ook op tandjes.. hij heeft er nog geen.

8. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig begonnen met diksap of roosvice? Daar kreeg/krijgt mijn zoontje het van....

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste wat ik dacht toen ik de titel las; Tandjes! Hier normaal 1 a 2 volle poepluiers per dag... nu echt veel en veel meer... ze krijgen heel wat tanden en kiezen natuurlijk!

10. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ja maar de onderste 2 heeft hij al en de bovenste komen toch pas over een maand?
    Het lijkt nu weer wat beter te gaan, ik heb het vermoeden dat het heeft gelegen aan het toetje van Olvarit dat we een paar dagen hebben gegeven...

11. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook tandjes zeggen. Het kan natuurlijk best zijn dat de andere tandjes nu komen ipv over een maand zoals jij denkt.

Mocht het heel lang aanhouden, kun je ook nog naar het eten kijken. Te weinig vet en te veel vocht geeft het zelfde resultaat: dunnige poep met onverteerde stukjes.

Maar ik zou het toch op tandjes houden.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kreeg jij er wel zo'n boekje bij waar de precieze datums in staan wanneer de tanden doorkomen??? ;)
    Dacht ook aan tandjes!

Hoef je de HA echt niet voor te bellen, tenzij het al dagen waterdun is en je kindje bijna niks meer drinkt!
    En soms hebben kindjes al last van die vieze tandenpoep ver voor er iets zichtbaar is...

Deel Deze Pagina