Hoe snel naar de ha?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fidel2010, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Thja t is dht herfst aan het worden, wederom een verkoudheid, 1,5 week geleden had dl er ook al eentje, net eroverheen, gevolgt door buikgriep en nu weer de klos, alleen even wat heftiger, met name snachts, hoestbuien, verstopt ondanks neusdruppelen, luuf, ui, ik hoor haar snachts snurken.. Door de hoestbuien is ze uren wakker, vanmorgen van 06.00 tot 09.00 hoesten tijdje stil hoesten hoestne hoeste weer tijdje stil. Tot ze om 09.00 echt zwaar in slaap viel, flesj en hoestdruppels gegeven maar t helpt niet tot maar even

Vanavond wederom t zelfde tussen 23.00 en 01.00 hoesten draaien doezelen hoesten staan zitten hoesten.. , kringen worden groter, slaap inhalen overdag doet ze niet, ze is niet ziek (geen koorts) wel lomer hangerig etc.en door de manier van slikken merk ik weel dat ze echt last van der keeltje heeft, klinkt met huilen ook soms wat hees. Maar t wordt nog niet beter, normaal merk ik met een paar dagen al verbetering... Ik ben absoluut geen dokterloper maar wanneer ga je met een stomme verkoudheid naar de dokter? Ohja dochterlief is 18 maanden;)

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze last heeft van haar keel zou ik zeker even langs gaan.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou hiermee wel even gaan om haar keel te laten nakijken. Als de verkoudheid toch een ontsteking is, is het wel handig om dat te weten.

4. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    de huisarts kan op recept neusdruppels voorschrijven met dat xili....spul erin maar dan verdund zodat ze dat ook jonger als 2 jaar mogen gebruiken. Dat is wel heel handig alleen daarvoor zou ik al gaan zodat ze lekkerder kan slapen.

Verder zou ik bij geen koorts (of ondertemperatuur) mij niet zo'n zorgen maken over een infectie. Infectie's gaan naar mijn mening altijd gepaard met koorts of het nou een bacteriële infectie is of een virale.

De huisarts gaat 9 van de 10 keer uit van een virale met gevolg dat je dan het advies krijgt om uit te zieken en als de koorts niet overgaat dan vaak abk.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Heel simpel bellen en de assistente dit laten bepalen. Die kunnen heel goed zeggen kom maar even langs of kijk het nog even aan.

6. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Mijn zoon heeft zeer regelmatig keelontstekingen (is bezig met zijn 2e kuur in 3 weken tijd) ik krijg altijd van de huisarts het advies bij verkoudheid of keelpijn eerste 2 a 3 dagen met paracetamol te werken.
    Gedurende de hele dag (volgens bijlsuiter natuurlijk) Paracetamol geven omdat dit ook ontstekingsremmend is, koortsverlagend en pijnstillend. Als dit na 2 dagen geen verbetering geeft ga ik altijd langs om de HA in zijn keeltje te laten kijken.
    Wat voor het hoesten kan helpen is 's avonds lekker met haar in de badkamer staan en de douche aanzetten op zn aller warmst en haar de damp/lucht in laten ademen een soort van huis tuin en keuken vernevelen, dan kan het slijm wat makkelijker lost komen.

Sterkte en beterschap!

7. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen en voorleggen.
    Mijn zoontje precies hetzelfde. Buikgriep gehad wat resulteerde in flinke schimmel op zijn billen door de diaree.
    Nu hoesten en erg benauwd. Zelfde dingen als jij geprobeerd, hielp niet.
    Maandag gestart met antibiotica. Net terug geweest omdat het nog niet over is (wel minder), nu starten met Ventolin.

Deel Deze Pagina