Wij zijn gestart met inbakeren toen ons zoontje 2 á 3 weken oud was in een pacco. Dit vanwege onrust/maaiende armpjes, snel overprikkeld zijn en darmkrampen. Sindsdien heeft hij elk slaapje in de pacco gelegen. Hij slaapt nergens anders en daarom ga ik ook nergens lang heen. Met zijn darmen gaat het nu goed en omdat hij in de box probeert om te rollen wil ik het inbakeren gaan afwennen. Nu heb ik een paar dagen geleden één armpje vrij gehouden toen hij om 23.30 uur naar bed ging. Dit werd niets terwijl hij normaal om deze tijd snel inslaapt. Al snel had hij zijn arm boven de deken en hoorde ik zijn arm langs de zijkant van zijn wiegje gaan. Hij slaapt bij ons op de kamer vanwege reflux en verslikken dus ik kon ook niet slapen. Uiteindelijk werd het huilen en heb ik zijn arm weer in de pacco gedaan. Hoe moet ik dit nu aanpakken. Is het soms te vroeg? Ik wil ook weer niet te laat zijn en pas gaan afwennen als hij al kan omrollen. Wie heeft er ervaring met afwennen van inbakeren bij een zeer onrustig kind.
Een paar dagen geleden heb ik gereageerd in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/472141-doorzetten-geduld-hebben.html. Misschien kun je er nog andere tips of herkenning uit halen.
Hoi Xellepel, Hoe ging het slapen na de vaccinaties? Want dan mag je 24 uur niet inbakeren. Ons mannetje heeft ook in de Pacco gelegen elk slaapje na de laatste vaccinatie ben ik daarmee gestopt. Ipv de Pacco te gebruiken heb ik hem toen goed ingestopt met de armpjes onder de dekentjes. Dat ging super goed en sindsdien slaapt hij ook gewoon prima. Soms wurmt hij toch een armpje los en wordt hij eerder wakker, maar als ik hem dan opnieuw in stop gaat hij weer verder slapen. We hebben ook de puckabag newborn gekocht en die gebruiken we nu 's nachts icm een dekentje. Dat is gewoon een slaapzak, maar die geeft nét wat meer geborgenheid. Ik denk dat je het het beste gewoon kunt proberen. Goed strak instoppen werkt m.i. wel goed. Als de armpjes maar niet kunnen 'maaien'.
Hier ging het ook niet met 4mnd. Maar zl die wel kon rollen . Alles geprobeerd!! Uiteindelijk uit wanhoop zijn inbakerzak vastgenaaid aan onderlakens zodat hij vast lag en niet kon omrollen... Maarrrrrrrr, weet je wat nou echt geholpen heeft? Zo'n zak met eerst 1 armpje eruit. En toen hij eenmaal op z'n buik liggen had ontdekt was de onrust weg en sliep hij heeeeeeeeerlijk!! Dit was rond de 7mnd. Dus tot 7mnd ingebakerd geweest. Nu is hij bijna 1 jaar en slaapt nog steeds altijd op z'n buik! Voor zl was dat echt dè oplossing!! Ik was ook nooit bang hem op z'n buik te laten slapen met 7mnd. Ik denk dat als hij dat eerder deed en snapte dat dat kon zeg maar, dat hij niet tot 7mnd ingebakerd had hoeven zijn!
Wij zijn ineens gestopt na de eerste prikjes. Ik vond het ook heel eng, want ze was enorm wild altijd met haar armpjes. Maar het ging wonderbaarlijk goed...eerste 2 nachten was het wennen, ze werd wat vaker wakker maar daarna was het goed. Wij zijn trouwens wel gelijk overgegaan op een gewone slaapzak, wellicht is dat een idee!
Hier afgebouwd met 4,5 maand, ze protesteerde zelf er tegen. Cb-arts zei: anderhalf uur laten huilen dan is ze er overheen :x Wij hadden een week later een dochter in een slaapzak.... zonder te huilen
Onze dochter sliep de eerste maanden ook in een inbakerdoek. Toen ik zonder ging proberen, wilde ze niet op haar rug slapen. Toen maar eens op haar buik laten slapen en dat ging super! Dat was hier echt de oplossing, sindsdien slaapt ze op haar buik. Nu rolt ze alle kanten op door haar bedje, maar voornamelijk ligt ze op haar buik. Succes met afbouwen!
Ik heb ons zoontje ook na de vaccinaties ingebakerd omdat ze bij het cb zeiden dat het wel kon als hij geen koorts had. Dus ik nam steeds de temperatuur op. Strak instoppen dat doe ik, maar zoals ik al zei kwam zijn armpje gewoon boven de dekens. Is 4 maanden te vroeg? Ik lees nu ook 7 maanden. Dan kunnen toch al omrollen?
Ik heb met 4 maanden ook geprobeerd af te bouwen, maar dat was een drama. Hij was er gewoon nog niet aan toe. Met 6 maanden opnieuw begonnen met afbouwen en toen ging het probleemloos. Nu slaapt hij alweer 3 maanden in een gewone slaapzak en dat gaat prima! Komt echt wel goed! Succes