baby prematuur met 35 weken geboren toch 50 cm en 2940 gram

Discussie in 'Prematuur' gestart door gulusta1, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gulusta1

    gulusta1 Lid

    17 apr 2007
    8
    0
    0
    Ik bedoel met negen weken lachen 5 + 4 weken. Dus ik denk aan 9 omdat hij 5 weekjes te vroeg geboren is. Hij is voor de rest lekker aanwezig. hihihi.

    Ook heeft hij al weken stuipjes. Ben toch aan het opletten wanneer zijn eerste echte lach komt.

    groetjes
     
  2. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Sibel was (alleen) dysmatuur volgens de artsen. Volgens hen ben ik bevallen met 37 weken en 4 dagen, terwijl ikzelf reken op 36 weken en 4 dagen. Zij was 2070 gram en 47 cm.
    In het begin van de zwangerschap dacht ik al een week minder ver te zijn, maar na de echo zeiden ze dat dat niet zo was.
    Sibel was volgens de artsen dus niet prematuur, maar ze vertoonde wel prematuur gedrag (oa niet willen drinken).
    Kan me voorstellen dat je aan jezelf gaat twijfelen als je zeker denkt te weten wel zo lang zwanger te zijn geweest, en dan lijkt het anders...Toch weet je het zelf vaak het beste!
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Wij dachten eerst ook al 8 weken zwanger te zijn, totdat we van de vk te horen kregen dat na de meting dat het pas 6 weken was. Toch wel gek als je dat te horen krijgt. En bij haar geboorte woog ze dan 2620gram.
    Mischien toch een verband? :) Je weet het niet.
     
  4. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Raar he?!
    Volgens mij ligt het ook een groot gedeelte aan hoe de bouw van de ouders is hoor.
    Ik ben bijv heel tenger en mager gebouwd. Mijjn vriend ook niet dik.
    Toen mijn zoontje in de couveuse lag (44cm en 2185 gram) hadden ze het ook de hele tijd over een kindje in de juiste proporties, hij zag er helemaal niet klein en mager uit voor zijn leeftijd. Toen de zusters mij binnen zagen komen om naar mijn ventje te kijken, was hun reactie gelijk:
    " Oh nou weten we zeker dat hij goed in proportie is, hij heeft de bouw van zijn moeder."
     
  5. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    danili schreef
    Dat denk ik dus ook. En zolang de verhoudingen kloppen en die kleine goed groeit en gezond is.... niets aan het handje denk ik dan.
     
  6. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik denk dat je 34 weken bedoeld, heb het even nagekeken ;)
     
  7. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hehe tnx dames :)


    Volgens mij span ik hier toch wel de kroon want ik ben met 34 weken en 2 dagen bevallen en hij woog 3160 gram

    Termijn klopt 100% heb namelijk vanaf 5,5 week elke 2 weken een echo gehad.

    Dronk zelf, niet in couveuse gelegen, alleen werd hij erg geel waardoor hij zo moe werd en op een gegeven moment niet meer zelf kon drinken, maar na een aantal dagen lichttherapie was dit over.

    Ik wil dus NIET weten wat hij had gewogen bij 40 weken. ik gok over de 5 kilo. Kinderartsen hier stonden ook verbaast :D
    vooral toen hij eruit kwam, ha ha ha ha .
     
  8. tatlim23

    tatlim23 Lid

    14 nov 2006
    59
    0
    0
    Mijn meisje is geboren met 35w3d (volgens de 1e echo) en woog 3208 gram en was 49 cm.
    Drinken deed ze de 1e keer heel goed, maar daarna bijna niet meer. Over 10cc deed ze makkelijk 45 minuten en moest ze 5x omhoog om te boeren.
    Zich warm houden kon ze ook niet en daarom heeft ze nog tot haar ontslag 4 dagen later op een warmtebedje gelegen (38,5). Om deze redenen dachten ze dat ze een infectie had opgelopen en heeft ze nog een aantal dagen antibiotica gehad via een infuus.

    Echt snel groeide ze in het begin niet, bij de eerste keer cb na 4 weken woog ze 3390 en was ze 49,7 cm.
    Nu begint t al een aardig grote tante te worden, al blijven mensen me enorm verbaasd aankijken als ik zeg dat ze bijna 3 mnd is. Sommigen denken zelfs dat ze net is geboren :( . Tja, ze heeft wel een erg klein bolletje.

    Ze is ook heel erg onrustig, maar of dat iets te maken heeft met het premature, geen idee.

    Ik had eerst wel het idee dat er misschien misgerekend was bij de echo. Maar eigenlijk is dit onmogelijk. Heb 3 echo's gehad en bij alledrie was het ongeveer dezelfde zwangerschapsduur. Lijkt me stug dat ze er allemaal zoveel naast zaten.
     
  9. giovanna

    giovanna Actief lid

    13 mei 2006
    129
    0
    0
    Renzo is geboren met 34+3. Woog 2660 gram en mat 48,5 cm!
    Dus absoluut geen kleintje!
    Ook ik ben 100% zeker van de zwangerschapsduur, omdat ik hormonen heb gelsikt om zwanger te raken, en dus heel erg in de gaten ben gehouden. Ik weet echt de precieze dag van mijn eisprong...
    Bij mij stond de VK vooral verbaast over mijn placenta en mijn navelstreng.
    De placenta was dubbel en de navelstreng was dubbel zo lang als een normale!
    Bizar! Had hier ook niet eerder over gehoord.
     
  10. gulusta1

    gulusta1 Lid

    17 apr 2007
    8
    0
    0
    Ik ben blij dat er meer zijn. Ik twijfel ook niet meer. Zeker omdat hij met 9 weken max 2 x per dag een klein lachje laat zien. Normaal is dit geloof ik al met 4 weken. Ook zijn handjes waren heel glazig. Ik weet het zowiezo zeker, maar als mensen zeggen dat het niet kan ga je twijfelen he.
     
  11. proudmommy

    27 feb 2007
    16
    0
    0
    ons zoontje is met 31 weken geboren..
    1595 gram en 44 cm,, dus dat was wel duidelijk..
     
  12. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tjee wat een verschillen allemaal!
    Bij ons ook hoor,
    mijn zus en ik zijn tegelijkertijd bevallen, alleen was zij 4 weken later dan ik uitgerekend.
    Dus mijn nichtje was bijna 5 weken te vroeg.
    Maar in gewicht scheelde het niet zoveel.
    Mijn Tedje was 2670 gr met 39w3d
    Marije was 2572 gr met 35w2d
     
  13. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Mijn dochter was ook dysmatuur; 1860 gram, 40 cm, bij 37 weken en 5 dagen. Tot welk gewicht zijn ze nog dysmatuur dan? Ik dacht tot 2500 gram, maar schijnbaar niet dus.
     
  14. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dysmatuur zijn ze als ze tot een bepaalde zwangerschaps duur onder de P10 lijn zitten.
    Mijn middelste woog bij prcies 42 weken 2980 gram. Kreeg ook de stempel dysmatuur...

    Heb dit nagevraagd bij de kinderarts.

    Gemiddeld moet je er van uit gaan dat een kindje bij voldragen zwangerschap 7 pond weegt. Dan heb ik het over 40 weken..
     
  15. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai hai,

    Wat is de P10 lijn?
    Die kleine van mij is geboren met 40 weken 4 dagen en woog 2620 / 48 cm.

    Wanneer is een kleintje dysmatuur en wanneer prematuur (ik geloof prematuur vanaf 36 weken ofzo toch?)
     
  16. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    @evy261: Prematuur is geboren bij een zwangerschapsduur korter dan 37 weken, over dysmatuur weet ik eigenlijk weinig tot niets.
     
  17. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Heeft dysmatuur niet met het geboortegewicht en de lengte te maken?
     
  18. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dysmatuur wil zeggen te klein voor de duur van de zwangerschap.
    Dus als je kindje bij 40 weken of later 3 kilo of minder weegt zegmaar.

    Prematuur is alles wat VOOR 37 weken geboren is zegmaar
     
  19. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Dus als ik het dan goed begrijp is mijn Kim met haar geboorte bij 40 weken en 4 dagen met 2620 gram dysmatuur?
     
  20. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Dat heb goed.

    P10 lijn is een lijn die overigens op een groeigrafiek staat.
    Vraag maar is bij de verloskundige of kinderarts.
    Of CB.. Die grafiekjes hebben iets meer lijntjes als de grafiekjes in onze groeiboekjes.
     

Deel Deze Pagina