Ik Lees overal van die mooie dagritmes van baby's die rond half 8 wakker worden. Ik heb een baby van 10 maanden die al ruim een maand of 4 rond 6 uur wakker is en de laatste paar weken zelfs om 5 uur al. Ik zou wel eens de dahritmes willen zien van de vroege vogels onder ons. Hier is het ritme op dit moment: 5 uur wakker papfles ( speentje werkt niet) soms valt hij meteen weer in slaap tot 7 uur, soms niet dan slaapt hij naar talloze aai over de bol nog in slaap van half 7 tot 7. Half 8 halve boterham met sap. 8.45- 10.15 slapen. 10.30 fruit sap. 13.00- 14.30/15.00 slapen. 15.00 koekje en sap. 17.20 warm eten toetje 18.00 bad. 18.45 fles en dan naar bed. Mama om 9 uur naar bed anders hou ik het niet vol.
Onze zoon was op die leeftijd ook al zo'n vroege vogel Jouw dagschema was wel ongeveer hetzelfde als bij ons: 6uur: borstvoeding en daarna wat brood. 9 uur: bv en naar bed 10 uur: fruit 11.30: brood en bv en slapen. Tijd slapen was wisselend. Daarna in elk geval weer wat drinken en wat eten, ik dacht ook nog wel een keer bv. 17.30: groente 18.00: badje, bv en slapen. En dan ook nog 1 of 2 keer een nachtvoeding. Zelf ging ik ook al zo vroeg naar bed hoor! En nog steeds redelijk vroeg want hoewel hij doorslaapt is hij nog om 6 uur wakker. Was 7 uur geworden, maar door de wintertijd is het weer fijn om 6 uur op.
Hier ook ongeveer hetzelfde ritme als jij. Alleen word zl vaak om 7:00 wakker maar spookt sinds een dikke maand verschrikkelijk vannacht van 21:00 tot 01:00 elk uur wakker en huilen.... ik lig er vaak ook om 21:00 in.... vaak nog wat vroeger zelfs... tis een fase, tis een fase, tis een fase, tis een fase..... hoop ik