Dochter bijna 8 maanden draait op buik in bed

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dear86, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dear86

dear86 Actief lid

23 dec 2009
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 8 maanden draait sinds van het weekend op haar buik in bed en valt dan in slaap. Na wat op internet te hebben gelezen was ik redelijk gerustgesteld dat dit niet veel kwaad kan omdat baby's hun hoofd automatisch naar links of rechts draaien (terugdraaien in bed lukt nog niet, in de box wel).

Nu kwam mijn man net in haar kamer en bleek ze met haar armen gestrekt naar voren te liggen met haar hoofd in haar armen (haar hoofd dus niet naar links of rechts maar recht naar voren!):$. Dit vinden wij niet prettig en ben er best van geschrokken dat ze zo lag! Ik wil haar dus niet meer op haar buik hebben.
    Ik heb alles al geprobeerd: het uiteinde van slaapzak onderaan bij voeteneinde onder het matras geslagen en stop haar deken super strak in maar toch krijgt ze het voor elkaar om zich om te draaien. Nu hebben we voor nood even een riem door de achterkant van haar slaapzak gestoken en deze onder het matras vastgemaakt. Ik ben hier eigenlijk geen voorstander van maar ik wil haar niet meer op haar buik hebben. Heb jij nog tips voor ons?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Dear

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Had je het idee dat ze het benauwd had toen ze zo lag?Waarschijnlijk lag ze heerlijk te slapen, en heeft ze er geen last van hoor. Ik snap dat het wennen is voor jullie, maar ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Als ze graag op haar buik ligt, zal ze proberen om zich toch te draaien, en dan is het misschien nog wel gevaarlijker als ze vastzit. Ik zou dus zelf de riem er af halen, en proberen er rust in te vinden.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina