Geboortekaartjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wijffie75, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe hebben jullie je geboortekaartje uitgezocht? Online of bij een drukker? En was je er snel uit?

Ik ben al maanden aan t rondsurfen, maar ik kan gewoon niks vinden waarvan ik zeg 'ja dat wordt m'. Zo irritant. Ik ben intussen al ruim 35 weken, dus moet toch echt eens een knoop door gaan hakken. Maar wat lastig, wat een aanbod.

En dan vind ik een kaartje en dan..dan moet je 'm nog vullen, wat zet je er in, zet je er een gedichtje in? Tekstje? Pff wat een gedoe zeg.

Dus vertel me..hoe heb jij dat aangepakt? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben een kaartje gekozen passend bij het thema van het kamertje.
    Voorop komt alleen de naam.
    Binnenin een gedichtje waar ik nog mee bezig ben en dan de geboortedatum het gewicht en de lengte.
    Achterop de tekst met wilt u mijn oogjes zien twinkelen laat dan eerst de telefoon even rinkelen, daaronder mijn vriend zijn telefoonnummer.

En dan onze namen en adres.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste drie leuke kaartjes uitgekozen voor een leuke
    Prijs, nu kon ik niets vinden, voor meisjes zat leuks vind ik maar niet voor een jongen

Bij poobies heb ik nu zelf een kaartje ontworpen, vind hem zelf helemaal geweldig haha, prijs is wel dubbel Zo duur maar goed ik wil graag een mooi kaartje, en we hebben lang niet meer zoveel kaartjes nodig als bij de eerste,

Qua inhoud hebben wij links altijd een klein gedichtje en rechts Een oneliner daaronder de naam daaronder in het klein lengte en gewicht en een stukje daar onder onze gegevens

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben het kaartje besteld via kaartje2go. Van tevoren helemaal klaargezet behalve de datum, gewicht en lengte. Wij hadden geen gedichtje, wel de tekst: hier ben ik dan! Voor het bellen wel een gedichtje maar dan vanuit ons meisje. Wil je eerst mijn papa of mama bellen voor je jezelf voor komt stellen.
    Succes met het uitzoeken! Als je ervan houd kan een foto van je kleintje ook heel mooi en leuk zijn. Of als je echt creatief bent, kijk eens op Pinterest voor inspiratie.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik heb ook echt uuuuuren sites afgestruind en getwijfeld. Uiteindelijk pas een paar dagen na de geboorte een kaartje gekozen haha. Op zich ook vroeg genoeg natuurlijk. Gedichtjes en tekstjes houden wij niet van, dat scheelt ook. Gewoon leuk kaartje, "Hoera, onze lieve Pietje/Marietje is geboren" en klaar. :cool:

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier uuuuuren op internet gespeurd, proefkaartjes besteld etc. Maar er zat maar niks tussen. Wat me online leuk leek, viel in het echt zooo tegen! Uiteindelijk bij een drukker hier in de buurt een stapel mappen gehaald, lekker relaxt samen op de bank bladeren, aan de kaartjes voelen, kijken of er geen rare randjes aan zitten enzovoorts. Prijs viel mij achteraf ook nog ontzettend mee, was hetzelfde als online, maar dan inclusief service ;)

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ooooh hier was t ook zo'n circus de vorige keer! Uiteindelijk zelf gemaakt, want op Internet vond ik soms wel iets leuks, maar niks dat het écht was en vooral heel veel van hetzelfde. Uiteindelijk heb ik dagenlang zitten tekenen, plakken en klooien op de computer (waar ik helemaal niet handig mee ben) om een ontwerp te maken. Daarmee naar de drukker gegaan, die heeft het mooi geprint. Wel duur hoor, zeker als je beide grote families hebt, zoals wij...
    Maar het zelf ontwerpen is dus bevallen, leuk om een echt uniek kaartje te hebben. Doen we nu weer, maar we zoeken een goedkopere manier. Kaarten en enveloppen zijn al spotgoedkoop besteld, op de voorkant komt een zelf ontworpen stempel, in de binnenkant een handgeschreven tekst (maar dan wel gedrukt, als je begrijpt wat ik bedoel ) Ben heeel benieuwd naar het resultaat!

Wat betreft inspiratie: Google en Pinterest!!!!! Als je out-of-the-box wilt denken, kijk dan ook eens naar buitenlandse kaartjes, soms net weer andere stijlen dan hier. Succes!

8. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Heeft bij mij ook erg lang geduurd, mede doordat ik alleen denkeus moest maken, niet veel budget heb en slecht ben in knopen doorhakken.
    Heb alle websites waar niet de dure drukkosten aan verbonden waren bekeken, overal favorieten gemaakt. Maar vaak kom je toch op elke site weer dezelfde soort kaartjes tegen.
    Uiteindelijk bij hippe geboortekaartjes van een stuk of 20 naar 3 gegaan en 2 proefdrukken besteld.
    Dus een tip: hou het bij 1 website, en ga er vooral ff rustig voor zitten.
    Alles is naar je wens aan te passen, dus probeer lekker alles uit qua lettertypes etc, dat kan een kaartje al heel anders maken!
    Gedichtje of niet is heel persoonlijk. Ik heb gekozen voor iets dat bij de situatie past, maar verder niet veel poespas.
    Heeeeel veel succes! Je kunt het!!

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Boeken gehaald bij verschillende drukkers. Al snel wisten we wat we niet mooi vonden.
    Hier is het een soort boekje geworden.
    Verder een bestandje gemaakt met verschillende teksten die we mooi vonden. Paar keer opnieuw doorgelezen en zo kwam er telkens wel een bepaalde zin/gedichtje naar voeren.

10. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik had eerst via internet gekeken, maar toch besloten om voor de drukker te gaan. Ik heb alles hier persoonlijk besproken en vond de kwaliteit van de kaartjes toch net wat mooier dan die op internet. Tevens was ik goedkoper uit bij de drukker dan via internet.

Vond het ook fijn dat ik een proefkaartje kreeg..zo kan ik fouten er nog uithalen en ik kan de kaartjes persoonlijk ophalen bij de drukker dus geen gezeur met de post

11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Bij de eerste uren gezocht.

Op en gegeven moment begon ik de kaartjes steeds te vergelijken met een kaartje dat ik ergens gezien had. Dus ik dacht: Dat wordt hem!
    Nergens meer te vinden natuurlijk. Ik had het niet bewaard.

Uiteindelijk opneuw gaan zoekenen toe vrij vlot een mooi vrolijk kaartje gevonden met vrolijke kleuren.
    Aan rijmpjes op een geboortekaartje heb ik een hekel, dus daar hoefden we niet over na te denken.

Bij de tweede ging het vlotter. We wisten al wat we NIET mooi vonden, dus 3 kwart van de kaartje konden we zo overslaan.

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor alle reacties, leuk!

Kaartje zelf ontwerpen gaat 'm niet worden, ik ben totaal niet creatief en vind dit al moeilijk zat :)

Ik zoek iets grappigs, geen zoetig of klassiek kaartje, dat weet ik wel. Ik zie genoeg wat ik niet leuk vind, maar weinig wat ik wel leuk vind, dus dat schiet niet op.

Bij een drukker wordt het al snel te duur, omdat ik er niet zoveel nodig heb, hooguit 50 gok ik.

@Minimeinside: ik ben ook alleen, dat geeft ook een extra lading eraan zeg maar. Kindje heeft wel een "vader" (donor maar dan met meer vaderrol), maar hij komt niet op het kaartje. Dat maakt het beladen. Maar ik wil dus niet iets met 'papa en mama', maar ook niet heel nadrukkelijk alleen maar mama. Misschien iets vanuit m'n dochter gezegd?

Pff lastig..ik zoek nog even door, ga nog ff de door jullie genoemde websites af.

14. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Wij hebben verschillende kaartjes besteld via internet op verschillende websites.
    Elke x weer een teleurstelling en zat het kaartje er niet tussen maar uiteindelijk zat er bij de laatste kaartjes die binnen kwamen ons kaartje. Het is ook in de kleuren van haar kamertje.
    Ook geven wij een kraamfeest waar het thema van haar kaartje weer in terugkomt.
    Gedichtje had k overigens al heel lang, wel hetzelfde als mijn zus maar dit stond al heel lang vast en heb k ook overlegd met haar omdat onze situaties qua zwangerschap veel op elkaar lijkt en het gewoon echt past bij wat wij voelen/mee maken.
    We moeten alleen nog zelf op de computer het aparte kaartje waarin de uitnodiging voor het kraamfeest staat maken... :)
    Kaartjes kiezen vond ik ook heel moeilijk omdat ik het tegenwoordig persoonlijk allemaal zo druk en schreeuwerig vind die kaartjes en wij wilden juist een rustig, lief kaartje. :)

15. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    Ik heb net de proefdruk ontvangen van ons kaartje
    Op Internet bij Kaartjes maken | hipDesign
    Vorige keer ook daar besteld. Je kan de kaartjes ook nog zelf net iets anders maken of helemaal zelf maken.
    Ook kan je ervoor kiezen om zelf te versturen of via hun dat is ideaal.

16. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Hier ideetjes opgedaan online, voornamelijk Pinterest en Letterpers. Al die ideetjes samengevoegd en zelf een ontwerp van gemaakt. Hiermee naar de drukker gegaan welke het heeft geprofessionaliseerd. Echt super leuk geworden en niet duurder dan via internet!

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden voor onze derde en houten geboorte'kaartje': erg veel leuke reacties op gehad!

18. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ik ben helemaal verliefd op de kaartjes van art foto service groep
    M'n eerste kaartje kwam daar vandaan en de tweede staat nu ook al vast.
    Bij m'n zoontje hadden we een mooi gedicht en nu kiezen we voor losse zinnen

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier bij een drukker geweest bij de eerste, die heeft me ook goed geholpen en geadviseerd.
    Bij de tweede doe ik het via internet.

20. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Bij geboortekaartje123 kun je hem gemakkelijk zelf ontwerpen met veel keuze uit verschillende kleuren, achtergronden die je uit kan kiezen lettertypes een tekst ballon of tekst omranding van een leuk figuurtje echt ontzettend blij met ons kaartje geweest en zelf gemaakt

Deel Deze Pagina