Iemand hier ervaringen mee? Ons zoontje doet sinds een week of 2 alleen maar zijn vingers achter in zijn keel, echt tot braakneigingen aan toe, elke keer zeggen we ah ah, of nee Wesley dat mag niet, en halen zijn handje bij zijn mondje weg.. Maar het is gewoon raar om te zien, elke keer weer stopt hij zijn vinger echt ver achter in zijn keel. Iemand tips? of is dit al af te leren ? Alvast bedankt voor de reacties!
Ons zoontje doet dit ook sinds 2/3 weken. De eerste week steeds gezegd dat dit niet mag. En een lol dat hij heeft. Nu negeren we het gewoon helemaal, ik geef geen reactie als hij weer aan het kokhalzen is. En dit lijkt te werken, hij doet het steeds minder nu. Mijn tip is dus, gewoon negeren!
DL probeert hier al sinds een week of drie te duimen en dat geeft het zelfde effect. Ik laat der gewoon, ze merkt namelijk zelf dat het niet heel prettig is om je vinger zover achter in je mond te steken
hoi mijn zoontje van vijf maanden doet dit ook vaak met zijn hele hand in zijn mond,ik haal het handje dan er snel uit en hij moet dan bijna overgeven.hij is erg gefixeerd op zijn vingers en handjes. groetjes
Waarom haal je zn handje er snel uit? Lekker laten gaan hij is alles aan het ontdekken en aan het spelen.. Gaat vanzelf weer minder worden hoor
Ja heel herkenbaar hier ook ontzettend zeveren dat hij gewoon helemaal nat is! Zoals meer mensen hier al zeggen, negeer ik dit ook gewoon alleen als die gaat kokhalzen dan zeg ik, zie je dat krijg je ervan! En dan haalt hij zijn vingertjes uit de mond..
Zoontje doet het ook. hij merkt het vanzelf dat het niet prettig is. Anders gaan ze er juist een spelletje van maken
Mijn zoontje is ook groot fan van zijn handjes. Het liefste stopt hij allebei tegelijk in zijn mondje. Knuffeltje, doekjes en het lakentje wat hij laatst helemaal had los getrappeld alles in zijn mond. Als hij onze handen/vingers vastgeeft gaan ze dr ook in (en natuurlijk ook die het liefste in zijn geheel). Ik laat m gewoon lekker gaan en ontdekken. Hij stopt vanzelf wel als hij moet kokhalzen dat leert hij vanzelf. Lekker je kindje laten gaan.
Hier ook en al een paar keer is hierdoor haal hele maaltijd er weer uitgekomen... Van ons mag ze het dus niet en ze stopt dan ook als wij het zeggen.
wij hebebn ook zo'n periode gehad. Ik zei er eerst ook wat van maar toen werd het nog leuker om te doen. Dus toen zijn we het gaan negeren en toen is het egstopt. We zijn net van de periode ïk heb mn neus ontdekt"af... Zat continu met zn vingers in zn neus. Hebben besloten dat maar gewoon gelijk te negeren naar aanleiding van het vinger in de keel verhaal ...