uitbaker drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liefebees, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu ruim 5 maanden. Vanaf dat ze 3 weken is ligt ze ingebakerd, eerst in de pacco en nu een maand in de puckababy.
    We zijn hiermee begonnen met afbouwen, 1 armpje eruit. Dit gaat echter totaal niet. Ze valt niet in slaap, maait als een gek en huilt heel veel terwijl ze anders nooit huilt. Als ik het armpje er dan in doe slaapt ze binnen 5 minuten.
    Maar goed, we moeten nu wel van het inbakeren af want ze rolt al van haar rug naar dr buik en andersom. En vanmiddag trof ik haar dus op haar buik in de puckababy aan, terwijl beide armpjes erin zaten.

Nu dus op bed gelegd met beide armen eruit, maar het is 1 groot drama! Hoe ga ik dit oplossen???

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Proberen op haar buikje? Kan ze ook niet maaien

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wil ze absoluut niet, dan gaat zo nog harder huilen..

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wil ze misschien niet op der zij liggen?
    Dan kunnen se ook niet zoveel maaien..

En heb eens gehoord van de snoozzz ook een of anderd ding waar je je kindje in kan doen dacht ik, maar moet ke even googlen

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja die ken ik, maar ik wil mn kindje niet vast leggen in bed. Daar heb ik geen fijn gevoel bij..
    Op dr zij rolt ze weer naar haar buik en is het nog harder huilen. Moet zeggen dat ik zelf t ook wel eng vind om haar op dr buik/zij te laten slapen eerlijk gezegd :)

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Wat ik toen gedaan heb, is haar met een laken strak instoppen. Zodanig dat ze met haar gewicht op de ingestopte uiteinden ligt (langste deel van het laken eventueel overdwars gebruiken), dan blijft het ook strak zitten. Omdat de kleine worstelaar vaak alsnog haar armpjes er helemaal uit wist te krijgen, vouwde ik aan de bovenkant een rand naar binnen toe; dus zoals je het lakentje zou omslaan over een dekentje, maar dan richting matrasje. Dan kwam ze ( meestal) met haar armpjes in dit envelopje terecht. Dit werkte heel goed. Uiteindelijk naarmate ze groter en sterker werd, wurmde ze zich er steeds meer uit. Maar omdat de frequentie waarmee dit gebeurde geleidelijk opliep, wende ze dus ook geleidelijk aan meer bewegingsvrijheid.
    Tja, het is wel een aanslag op je creativiteit zo'n baby! :D

7. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    mijn kleintje is al bijna 1 jaar oud en ligt nog steeds in een slaapzak zonder mouwen...

bij ons hetzelfde probleem. 3x toe hebben we geprobeerd af te bouwen vanaf 5 maanden(ook puckababy), maar het lukte echt niet.....Toen met 7 maanden en de laatste keer met 9 maanden. We hebben het de laatste keer 3 weken volgehouden, maar na 3 weken helemaal niet slapen hebben we het opgegeven.

we hebben vanaf 6 maanden de ergococoon gehad(kun je op google zoeken) . Deze kun je tot 12 kilo gebruiken. Hij heeft er tot 10 maanden ingelegen en nu hebben we een zelfgemaakte slaapzak(namaak puckababy zeg maar) bij een naaister laten namaken en hij ligt er met zijn armen in. hij ligt hier nu 2 maanden in!ik laat het maar zo, hij slaapt ook gewoon op zn buik, maar heeft genoeg bewegingsvrijheid.

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier exact hetzelfde, haha, blij dat ik niet de enige ben! We hebben hier alleen wat minder doorzettingsvermogen gehad. Hij viel gewoon niet in slaap, dus iedere keer uiteindelijk maar weer de mouwen erin, en dan sliep hij in no time! Bijna maandelijks geprobeerd, laatste keer rond 8/9 mnd.

Hier gewoon zelf de mouwen dicht genaaid van de slaapzak, dus hij heeft best veel vrijheid. Hij kan liggen hoe hij wil rolt alle kanten op (buik, zij, rug) en tijgert ook gewoon met zijn slaapzak aan. Ik vond het doodeng op het begin, daarom EHBO cursus gevolgd :) en we hadden de nanycare liggen (inmiddels niet meer vanwege vals alarm). Maar hij kon voordat hij zelf op zijn buik kon draaien al enige tijd van buik naar rug rollen, dus dat kon hij toen ook al in zijn slaapzak. Daarom natuurlijk minder gevaarlijk.

Ik zou het dus blijven proberen, maar als het echt niet lukt ... Onze achterburen hebben dit ook gehad, maar hebben gewoon uitgebakerd. Die uk van bijna 2 wordt nog iedere nacht een paar x wakker, en zij denkt dat dit komt omdat ze te vroeg uitgebakerd hebben.

Succes

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb besloten gewoon door te zetten en haar in een gewone slaapzak te leggen. Het moet gewoon, ze draait constant op dr buik en vind dat gewoon eng als ze in de puckababy ligt.
    's nachts gaat t nu al 2 nachten supergoed, overdag minder. Ze is snel wakker, maar zal ook een kwestie van wennen zijn.
    Dank jullie voor het meedenken!

10. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    Die gedachten van het doorzetten hebben wij ook gehad....maar na 3 weken niet slapen hebben we het opgegeven haha-:)

Hoe gaat het nu met slapen?gaat het een beetje beter?succes in ieder geval, want het is zo vermoeiend als je niet slaapt....

11. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Destijds hadden wij dit probleem ook. Heb je al geprobeerd sokjes over de handjes te doen (slaapzak met mouwtjes en dan sokjes over de handjes) . Dit hielp hier uiteindelijk goed, al sliep hij ingebakerd veel beter... Rond 8 maanden ging hij zelf op zijn buik slapen, en toen sliep hij ook rustiger....Sterkte, ik weet wat een gedoe het is, maar het komt echt goed!

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Het gaat redelijk. 's nachts slaapt ze goed, overdag echt veel minder als toen ze ingebakerd lag. Maximaal een uurtje en dan is ze wakker en gaat ook niet meer slapen.
    Toch wil ik doorzetten, en aangezien het 's nachts goed gaat kan ze het dus wel!

Deel Deze Pagina