Dl weigert de fles en wij geven het op nu ze 8 mnd oud is.. Ze wil wel uit een bekertje drinken maar dan loopt 90% eruit langs ipv in haar mondje. Tuitbeker van broer, antilek blieft ze niet. Is er nog een alternatief? Ze krijgt de borst maar op dagen dat ik werk of 's avonds de deur uit ben zou het fijn zijn als ze voldoende binnenkrijgt. Dank voor de tips!
Misschien kun je op die dagen wat yoghurt geven? Wij hebben dit ook gehad en zo de periode niet-drinken overbrugd. En op een gegeven moment snapte ze hoe een niet-antilek rietjesbeker werkte. Hoera!
We geven haar dan ook soms pap of yoghurt. Maar ze wil graag drinken. Zou een rietjesbeker nu al kunnen? Of blijven oefenen met gewone beker?
Inderdaad yoghurt in een beker proberen of de moedermelk indikken met JBPM; dit kan ze makkelijker drinken uit een beker. Daarnaast veel blijven oefenen; als je elke dag een beetje drinken geeft uit een beker dan zie je met een week al verschil. Onze zoon weigert ook de fles. Hij krijgt ingedikte moedermelk op een lepel en sinds kort pap. Hij is nu ruim 6 maanden. Wij zijn nu aan het oefenen met de difrax beker; die is breder aan de bovenkant en dit werkt heel goed. Als hij goed genoeg drinkt uit de beker, krijgt hij moedermelk uit de beker en daarnaast pap op een lepel. Je kunt trouwens ook pap maken van banaan, brood of aardappel; dan krijgt ze gelijk vocht binnen. Ook haalt ze de schade wel weer in als mams er weer is. Op zich kunnen ze zo lang zonder voeding; want in de nacht kunnen ze ook vaak langer doorslapen. Hoewel mijn zoon nu in de nacht wel weer komt sinds het flesweigeren, maar dat vind ik logisch (1 a 2 x). Zoals we het nu doen gaat het goed. De fles laten wij nu zitten. Succes!
Rietjes beker ging hier toen al redelijk.. Je kunt het proberen.. Mijn zoon was voor zijn 1 al vd fles af. Niet dat hij het weigerde maar hij dronk veel fijner en liever uit de rietjesbeker..