Na een paar weken keihard trainen waren de pogingen tot omrollen even gestaakt, tot vanmiddag... Vanavond weer hard doorgetraind tot ik haar zonet weer 'verkeerd om' in bed vond maar helaas voor haar nog steeds net niet helemaal omgerold, armpje nog eronder. Teruggedraaid, speen teruggestopt en zonet maar weer even wezen kijken. En ja hoor!! Mevrouw lag vrolijk de andere kant van haar bedje te bekijken.. weliswaar klem met een armpje tussen het matras en het ledikant, maar dat boeide niet, ze kon het! Dat ik haar terugdraaide was natuurlijk not-done en meteen werd een nieuwe poging ingezet. Maar ja best vermoeiend natuurlijk dus dat lukte niet meteen wat voor nogal wat frustraties zorgde. Maar blijven proberen doen we.... Ben er even een tijdje bij blijven staan, tijdens het laatste stukje van het draaien, daar waar dat armpje eronder vandaan moet en het hoofd omhoog, daar ligt ze dus rustig een tijd met dr neus in het matras te wroeten.. en dat vind mama eng.... help hoe meot dit nou vannacht, ik kan toch niet elke 5 minuten gaan kijken?
Zostraks een paar keer wezen kijken, lag ze netjes op haar rug te slapen, keek ik net weer; ligt ze nu dus op haar buik te slapen met haar armpjes langs haar lichaam (als een soort pinguin), hoofdje opzij gedraaid.. van mijn vriend moet ik haar laten liggen; "blijkbaar wil ze op haar buik slapen" en "ze ligt toch goed zo". Maar als ze haar hoofdje wil draaien (wat ze 's nachts vaak doet) dan blijft ze misschien wel met haar neus in het matras hangen en....... Stel ik me aan?
Onze zoon slaapt sinds kort alleen maar op zn buik.. Hij tilt al wel goed en lang zn hoofd op.. Doet jou kindje dat ook? Dat draaien gaat hier trouwens zonder moeite... Gewoon vannacht als je wakker wordt voor de wc ofzo even gaan kijken! Je's oet er weinig aan als ze zelf draaien...
Lekker laten liggen. Als ze zich kan omrollen, is ze ook wel sterk genoeg om dr hoofd opzij te draaien.
Ze is sowieso sterk genoeg haar hoofdje op te tillen en te draaien, ik ben alleen zo bang dat ze dat niet dóet. Ze is nog maar zo klein... ik ben bang dat ze met haar neus in het matras blijft liggen en dan stopt met ademen.. We stonden net even bij haar te kijken, probeerde ze ook haar hoofdje te draaien maar dat lukte niet dus ging ze maar weer in de oude houding liggen. Prima op zich, maar straks gaat het in haar slaap mis, ze hebben die reflex toch nog niet als ze in ademnood komen dat ze dan hun hoofdje vanzelf draaien?
Ik weet niet hoor, of ze die reflex nog niet hebben. Mijn dochter gaat heel hard schreeuwen als ze niet ligt zoals ze wil. Al vanaf dat ze heel jong is, en geen ademhalen is volgens mij niet zoals ze wil. Mijn moeder zei ook, vergis je ook niet in overlevingsdrang. Maar goed, mijn dochter legde we op haar buik te slapen vanaf dat ze 11 weken is, dag en nacht. Inmiddels draait ze alle kanten op. Ow ja, hihi die pinguin herken ik wel, zo ligt mevrouw ook heel graag . Mocht het je nou echt niet lekker zitten, je kan eventueel een nanny care matje aan schaffen of een aerospleep. De nanny care geeft een alarm als ze geen adem haalt en de aerosleep zou ademend moeten zijn.
Ik vond het ook eng hoor. Ik heb haar sindsdien in een slaapzakje. Een elastiek aan het einde knopen dan is het moeilijker om om te draaien. Er ligt ook nog een dun lakentje overheen om haar beentjes plat te laten, dan slaapt ze goed. Geen omrollen meer!
Ze ligt al in een slaapzakje... helpt dus niet want met slaapzakje is ze omgedraaid... echt vastleggen ga ik niet doen dat is volgens mij nog gevaarlijker. Denk ook niet dat ik het omdraaien tegen kan houden, het is meer dat ik zelf rustig wil slapen zonder de angst dat ik m'n kind in bed vindt zoals je het niet wilt vinden.. dus wie me gerust kan stellen... graag!
Ze ligt bij mij niet vast, maar ik maak met de stiek een soort van 'snoepje', het is dan moeilijker om de beentjes omhoog te doen. Advies van cb ook. Omdraaien kan nog wel, maar wordt veel moeilijker. En als ze omdraait is het niet gevaarlijk.
Toen ik baby was, was het algemene advies om baby's op de buikte laten slapen. Bijna iedereen die zo sliep heeft het overleefd, en dan heb ik het niet over kindjes van drie maanden, maar al vanaf de geboorte.
De kinderarts zei tegen mij toen DL hier op der buik ging slapen uit zich zelf. Lekker laten doen! Je houdt het nu toch niet tegen
Toen ze gisteravond op haar buik lag te slapen had ik ook nog zoiets van oke... Maar vannacht rond half 3 werd ik wakker van rare geluiden uit de babyfoon, dus gauw naar haar toe, was ze weer gedraaid maar wat ze nou precies wilde?? Ze lag maar met haar neus in het matras te porren en te kreunen... als ze nou gewoon haar hoofdje neerlegde en ging slapen... maar nee.. Dus heb haar omgedraaid en de speen gegeven die ze gelukkig wilde hebben en toen is ze weer gaan slapen (ophaar rug). Maar vanmorgen vond mijn vriend haar weer op haar buik dus tja.. loslaten heet zoiets he?
Als ze sterk genoeg is om om te rollen, zal ze haar hoofdje ook heus wel optillen of draaien als ze niet genoeg lucht krijgt hoor
Ja dat wordt alom gezegd dus daar ga ik dan ook maar vanuit.. Ik heb alleen altijd begrepen dat baby's die reflexen nog niet hebben en dan dus kunnen stoppen met ademhalen, vandaar mijn angst..
Je meisje is er lekker vroeg bij Vooral in het begin is het eng, mijn zoontje begon op zijn buik te slapen toen hij 4 maanden was. Ik heb vaak een beetje zijn hoofdje opzij gelegd want hij lag dus ook te veel naar mijn gedacht met zijn neusje in de matras. Je kan verder vrij weinig dan het loslaten.
Ik geloof dat we echt een buikslapertje hebben... sinds ze kan omdraaien heeft ze niet meer op haar rug geslapen, alleen in de kinderwagen want daar heeft ze te weinig ruimte om om te draaien. Ik kan haar terugdraaien op de rug, maar dan kan ik er de hele nacht wel naast gaan zitten want ze draait in 5 minuten weer op haar buik... In haar slaap draait ze wel haar hoofdje van de ene naar de andere kant gelukkig, al ligt ze soms ook heel eng met dr neusje recht in het matras. Blijkbaar kan ze toch gewoon ademhalen dan... Blijf het eng vinden, vooral met alle waarschuwingen om baby's vooral niet op hun buik te laten slapen, maar ik kan het echt niet meer tegenhouden... ze ligt alleen nog maar op haar buik... Wie heeft ervaring met buikslapers en vooral zulke vroege buikslapertjes?
Vanaf 11 weken slaapt mijn meisje alleen nog maar op haar buik. Heb er gewoon overdag een paar slaapjes naast gezeten en gezien dat ze het inderdaad perfect doet. En dus een aerosleep aangeschaft. Wat ik ook belangrijk vind is, op haar knuffel na, een leeg bedje, ze reist hem dan ook helemaal door. Ze heeft nu niets waar ze onder kan komen en slaapt als een roosje. Bij mij op het cb zeiden ze ook, blijkbaar heeft ze dit nodig. Dat was ook wel heel fijn! Maar vooral omdat je meisje het zelf doet, niet teveel zorgen hoor!