wanneer bijvoeding door elkaar?

Discussion in 'Voeding' started by baby001, Jun 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Hoe lang 'moet' je smaken afzonderlijk van elkaar introduceren? Wanneer kan je de boel het beste door elkaar gaan prakken? Dl is nu 7.5 mnd en vind alles lekker...we geven haar alles vers maar een soort groente lijkt me echt mega saai...vandaar de vraag :)

Oh ja, weet iemand wanneer ze kip oid mogen (gebakken in boter ofzo???) En rijst/pasta ed?

Ik ben trouwens pas met 6 mnd begonnen met bijvoeding

Gr baby001

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ben bij 5,5 maand begonnen. Met 6 maand had hij 4 groentes geprobeerd, steeds 3 dagen achter elkaar dezelfde.
    Daarna ben ik bij die bekende groentes wat aardappel gaan proberen. Pasta geloof ik net voor de 7 maanden. Rijst ook zoiets.
    Dus ik zou die dingen gewoon proberen.

Vlees heb ik vanaf 8 maand aangeboden, maar kan ook wel eerder. Beetje bakken in olie is het beste qua vetten.

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik ben bij dl met 4 maanden begonnen en al snel mengsels gaan maken. Als ik wist dat ze ergens niet op reageerde ging ik al combinaties maken.
    Echt gebakken kip weet ik niet, dat wordt toch wel een stuk harder en lijkt me toch lastig weg te krijgen voor zo'n kleintje. Als ik het vers maak dan kook ik het. Wel mag je vlees vanaf 6 maanden introduceren, net zoals rijst en pasta (brood mag ivm gluten vanaf 6 maanden ipv vanaf 4). Dl krijgt ook vanaf 6.5 maand rijstwafel etc.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik zou denk ik met gekookte of gestoomde ipv gebakken kip beginnen. Of wat gekookte of gestoomde kabeljauw.

Share This Page