wat voor kleurpotloden voor een dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo,

Ik ben opzoek naar kleurpotloden voor onze dochter. Op de ukkie groep kleurt ze graag. Maar alle kleutpotloden die ik tegen kom zijn vanaf 3 jaar :( weet iemand er ergens kleurpotloden zijn die vanaf jonger zijn?

Groetjes

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wij hebben de dikke potloden van de Hema; ook vanaf 3 jaar, maar ik vind dat ze prima kan tekenen zolang ik er naast blijf zitten.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja die dikke van de hema

4. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dikke driekantige kleurpotloden van Bic kids . Wel duurder maar goed voor de pengreep :)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.923
    3.941
    113
    Je hebt ook krijtjes in de vorm van een tol, die kunnen ze vasthouden met de vuistgreep. Mijn moeder had ze een hele tijd geleden gekocht, ik geloof bij ikea. Alleen mijn dochtertje kon er nog niet zoveel mee, ze hield ze te los vast waardoor er nauwelijks wat op papier kwam. Of ze legt het krijtje op het papier en denkt dat ie dan vanzelf gaat kleuren, haha.

Ik heb zo'n magisch tekenbordje gekocht voor 2 euro bij de kruidvat, dat vindt ze prachtig

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik gebruik waskrijt. Veeel veiliger :p

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat werd hier door beide kids opgegeten :$ Die van de hema vind ik amper kleuren. Hier gewoon die kleine dikkerds van bruynzeel, kortjakjes ofzo heten ze

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hema, die vond en vind ik echt prima. Waskrijt eten ze inderdaad op en geeft ook nare vlekken.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zo goedkoop mogelijk, kleuren lukt toch wel maar de potloden "vallen" steeds op de grond dus de stift is zo vaak gebroken dat er bijna geen puntje meer aan te slijpen valt. Geloof dat deze van de action zijn of zo

10. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ow, ik heb ze gewoon bij de action gekocht. Van die kleintjes (halve grote van normaal) en zat ook wasco bij. Ik blijf er toch altijd naast zitten want wil echt niet dat dl met potloden door het huis gaat... (is bijna 2). Die kleine potloodjes kan ze gewoon goed vasthouden, leek me handiger dan van die grote.

11. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Als kleuterjuf zeg ik dat het tot zo'n 3 jaar het beste is om van die dikke potloden te kopen. Deze kinderen hebben vaak nog een houdgreep als pengreep en die dikke zijn dan goed. Maar zodra ze een pengreep gaan ontwikkelen (rond 3 jaar) zou ik echt aanraden om over te gaan op de dunnere in de vorm van een driehoek om de pengreep te ondersteunen. Kleuren met die dikke is dan echt geen aanrader meer omdat die kleine handjes deze niet goed genoeg kunnen vasthouden.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mn dochter heeft al pengreep (niet altijd) maar als ze met dat magische ding van kruidvat tekent houdt zr het vast als een pen. En ook een kwart waskrijtje houdt ze op die manier vast :

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dank jullie voor de tips! Ik kom toch al te vaak bij de hema voor der (beetje verslaafd haha) dus kan ik gelijk de potloden mee nemen! En ja ik blijf er ook naast zitten, dus dat moet goed komen.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die van de hema kleuren voor geen meter! Ik zou ze van bruijnzeel kopen. Die kleuren veel makkelijker.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier kleuren ze echt prima hoor, dochter heeft er geen probleem mee. Maar ze heeft wel een pengreep, dus misschien zijn dunnere potloden dan wat fijner/beter...

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb de dikke potloden van de hema gekocht zijn heel fijn!

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik ba voor wascokrijtjes en opletten

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kortjakjes van Bruynzeel

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

:( hier al 2 pakjes doorheen 'gekleurd' en ze kleuren juist prima, beter dan dunne potloden

Deel Deze Pagina