Doorzichtige spuug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ise, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Weer een vraag: we zijn met de nutriton gestopt en nu geeft hij een mondje terug. Niet erg, maar hij spuugt ook doorzichtige waterige vloeistof terug. Kan iemand mij vertellen wat dit is? Hij slikt ook vaak weer wat in..

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Hij spuugt trouwens best vaak na een fles een kleine hoeveelheid terug.

3. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    misschien is het gewoon speeksel?

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    nee, het ruikt ook zuur en hij spuugt het echt uit..

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Klinkt als reflux. Het is maagzuur wat ze terugspugen.
    Sommige artsen geven er medicatie voor. Lynn heeft het destijds niet gekregen, omdat ze liever geen medicatie gaven en ze nog goed groeide.

Als je mannetje er last van heeft kun je eens langs een arts.

Met nutriton had hij hier geen last van? Anders kun je er voor kiezen om toch weer nutriton te gebruiken.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Lijkt idd op maagzuur. Jesper heeft hier ook last van, waarschijnlijk een verborgen reflux. Wij hebben toen medicijnen gekregen, maar proberen het nu eerst weer zonder. Dus met nutriton voeding verdikken, bedje omhoog, na het eten tijdje omhoog houden etc. Mag ik vragen waarom je dan met de nutriton gestopt bent?

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem doet het ook, pas sinds een week. Hij maakt ook nieuwe geluidjes en die komen van heel diep: ehkggg en dat soort klanken. Omdat hij zo zijn best doet hiervoor, kan hij natuurlijk wat maagzuur meebrengen. Hij maakt ook veel meer speeksel aan en mijn moeder vermoedt dat zijn eerste tandjes erg vroeg gaan komen. Hij stopt namelijk alles in zijn mond en 'bijt' ook op zijn flessenspeen.

Siem heeft er geen last van, dus wij doen er niets aan.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    met de nutriton heeft hij er inderdaad geen of in ieder geval minder last van. ik ben dat indertijd gaan geven omdat hij moeilijk kon poepen en wat spuugde. ik wilde eens kijken wat het zou doen als ik de nuriton zou afbouwen, maar hij spuugt na iedere voeding weer wat mondjes terug en daarna dan dat doorzichtige. als het reflux is, is het dan zo dat dit met nutriton verbetert? anders zou het dan idd weleens kunnen zijn..ik las ook ergens dat het dan beter is om hypo-allergene voeding te geven, doen jullie dat?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    Het kan idd zijn dat reflux verbetert met nutriton.
    Ik geef hiervoor geen hypoallergene voeding, maar ik gebruik friso comfort. Hier zit de jhbm (nutriton) al doorheen, omdat jesper dan nog spuugt, doen we er nog extra jhbm doorheen, maar dit is vaak niet nodig hoor.

friso comfort is speciaal tegen krampjes, verstopping en spugen. Van nutrilon hebben ze hier ook speciale voeding voor.

Maar als je kleintje het goed doet op zijn gewone voeding met nutriton toegevoegd zou ik het daar gewoon bij laten.

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ok, ik heb inderdaad ook comfort gegeven en nu dan friso normaal met nutriton, dat vind ik zelf iets makkelijker te bereiden. ik ga dat gewoon weer geven, hij kan duidelijk nog even niet zonder. geven jullie jullie kleintjes ook vanaf 4 maanden dan groenten/ fruit? dat schijnt soms ook te helpen dacht ik..soms ben ik weleens bang dat hij niet goed tegen melk kan, dat kan ik zelf nl ook niet (ben niet echt allergisch, maar krijg wel krampen en diarree van bv een milkshake of een glas melk). misschien is het overdreven om dat te denken, maar hij heeft ook krampjes en soms van die groene "krampjespoep". verder zijn zijn wangen flink rood, droog en warm en zitten er bultjes op. maar dat kan ook van het weer komen. en het is verder een heel vrolijk ventje. dus het zal wel niet. maar goed, ik ga in ieder geval weer nutriton gebruiken..bedanktvoor jullie reacties in ieder geval.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.479
    113
    @ise: dat zelf last hebben van melk heb ik ook! Ook van softijs en dat soort dingen krijg ik krampen. Daarom hebben wij toen op advies van CB pepti gebruikt om koemelkallergie uit te sluiten. Dat was bij jesper niet het geval.

Overleg dit anders even op het CB. Als hij heel vrolijk is verder zal hij waarschijnlijk niet allergisch zijn.

Deel Deze Pagina