Bij erge luieruitslag strooi ik maizena Bij een rode anus maak ik een papje van mAizena en water en smeer dat er een beetje op.
Hier een zinkzalf adept. Mijn twee zoontjes hebben een heel gevoelige huid, liggen bij het minste echt helemaal open, en dan helpt zinkzalf het best. Bepanthen dekt niet genoeg af en sudocrem wordt zo korrelig en schuurt dus nog meer.
Bijzonder dat er zulke verschillende ervaringen zijn. Ik heb gisteren een klein beetje Sudo gesmeerd. Ze lijkt er geen last van te hebben, en het rode rond haar anus was vanochtend al een stuk minder.
Bij rode billen gebruik ik ook sudo of bepanthen. Mijn dochter heeft ook een moeilijke stoelgang, als ze 2 dagen geen poepluier heeft gehad, en smeer ik haar in met vaseline, een dikke laag, bij iedere schone luier, dan gaat t poepen wat soepeler.. Misschien heb je er iets aan..
eigenlijk werkt bij mij vaseline nog het beste. gewoon zo`n pot. had voor mijn zoontje vroeger altijd van die dure cremes en niks hielp echt. tot mijn moeder met vaseline aankwam. nu bij dochtertje zodra ze ook maar iets rood word een beetje vaseline erop en het is zo over. en het is lekker goedkoop en smeert lekker uit
Bij ons ook geen cremes!!! Gewoon olijfolie...is en blijft het beste, is van natuurlijke oorsprong en heeft niets chemisch...en is nog goed voor de huid