Ons meisje heeft al een paar weken rode huid maar alleen om dr wenkbrauwen heen. Enig idee wat dit kan zijn? Ik zal n foto toevoegen. Ook zie ik nu net dat ze wat pukkeltjes krijgt in haar gezicht.
Hoe oud is ze gecorrigeerd? Google eens op baby acné. Dat hebben veel baby's rond de 6 weken, maar de een meer dan de ander en het is vaak zo weer weg. Anders zou het nog een reactie kunnen zijn op een wasgel. Mijn oudste kon bijvoorbeeld absoluut niet tegen Zwitsal.
Ze is nu 9 weken en 3 dagen. Gecorrigeerd is ze nu 1 week en een dag oud. Bedankt voor de tip ik ga het eens googlene
Nee, hoeft ook niet met borstvoeding... Oorzaak baby acne De puistjes in het gezicht van je pasgeboren baby worden veroorzaakt door hormonen. Anders dan veel mensen denken, komen deze hormonen niet in het lichaam van de baby door het drinken van borstvoeding. Het ‘kwaad’ is al geschied in de baarmoeder.
De pukkeltjes had ons zoontje nog maanden na de geboorte, idd door hormonen van mij die uit zijn lijfje moesten Een net zo rode vlek had hij naast zn mond, bij hem was dat (volgens de huisarts waar ik keer voor iets anders was) waarschijnlijk een eczeemplekje en die laaide soms weer even op bij ontwikkelingssprongetjes/periodes van slechter slapen. Na een jaar ongeveer was het weg. Geen idee of dit bij jouw kleintje hetzelfde is hoor! Je kan sowieso eens proberen geen irriterende producten met parfum te gebruiken en het goed vet te houden met pure vaseline , kijken wat dat doet. Wellicht is het gewoon een beetje droog / geïrriteerd
Bedankt voor de tip meiden ik ga smeren met bepanthen! En gelukkig moeten we donderdag toch naar de kinderarts dan kan ik het meteen even navragen voor de zekerheid!