Ons zoontje is 19 maanden en loopt nog niet los. Fysiotherapie is niet meer nodig + onze fysiotherapeute is met zwangerschapsverlof dus ik wil haar niet lastig vallen. Laatst ook nog op controle in het ziekenhuis geweest en alles was goed. Hij zet zijn voetjes verkeerd maar dat mochten we nog tot in januari afwachten. Hij loopt met de babywalker, hij rent zelfs met de babywalker. Botst nergens tegenaan, kan ermee achteruit lopen. Volgens onze fysiothapeute kunnen kindjes die goed met een babywalker kunnen lopen ook los lopen maar durven ze dat gewoon nog niet. Kunnen wij hem nog helpen of moeten we echt wachten tot hij het echt zelf durft? Hij is heel onzeker aangelegd dus hij doet pas dingen als hij het echt kan. Maar als je met een babywalker kan rennen kan hij dus ook loslopen. Maar hij durft niet.
Hier werd de babywalker zwaar afgeraden! Ze leren op hun tenen lopen en is erg slecht voor de heupen! Omdat ze daar op de tenen lopen en vast zitten kan dit ook. Maar op de tenen lopen zonder dat ding is een crime....en dus eng...dus kan je maar beter niet lopen... Babywalker naar zolder en stimuleren voetjes goed te zetten en aan de hand eerst de juiste loop houding aan te leren
Onze fysiotherapeute zei dat de de babywalker goed is, en gewone loopkarren ook. Hij loopt ook niet op de tenen. Het is niet zo een ding waar hij in zit he, echt waar hij achter loopt. We gaan soms een kilometer wandelen met dat ding. Op onverharde veldwegen, de stoep, we wonen tegenover een voetbalveld met een grote parking. Dit mochten we ook zoveel doen als ons zoontje wil doen.
Een loopstoeltje is slecht maar een babywalker niet hoor lovelymum. Je zou ook met een dienblad of een stokje dat jullie samen vast houden kunnen oefene. Dan heeft hij wel steun maar moet zelf zijn balans houden. Zet hem tegen de muur met zijn rug e laat hem twee stapjes naar jou toe lopen e dan de afstand steeds vergroten. Of van de bank naar een tafeltje laten lopen door met speelgoed te lokken. Steeds met twee stapjes beginnen en dan uitbreiden.
tja, tijd geven en je kan laten 'overlopen' dus tegenover elkaar gaan zitten en een feestje er van maken als hij van de één naar de ander loopt. Eerst vasthouden, door afleiding steeds verder 'los' .
Onze dochter liep ook met een babywalker( nou ja een karretje van de Ikea) op aanraden van de fysio. Ze liep niet los tot ze met haar neefjes aan het spelen was, ze wilde mee doen maar dan ging niet met dat karretje en zonder dat ze er zelf erg in had liep ze los Ze was toen bijna 18 maanden. Probeer dat eens, hem met kindjes te laten spelen die los lopen, kijken of ie er dan zelf geen erg in heeft. Zo ging die van mijn vriendin ook en die was 17 maanden.
Als ie een km kan lopen met dat ding kan hij ook twee stappen los lopen lijkt me. Ik denk dat hij het dus gewoon niet durft. Oplossing: aanmoediging! Papa en mama tegenover elkaar en HEEL enthousiast vragen om te komen. Zn knuffeltje vast houden, een beker drinken of wat dan ook om zijn aandacht te trekken. Loopkar even achterwege laten want dat is te makkelijk.
Lijkt mij ook dat jouw zoontje nog niet durft. Dat hij achteruit kan met de babywalker wijst op een goede balans lijkt mij. Dat kan mijn dochter nog niet, terwijl zij al wel kleine stukjes losse stapjes doet (1 à 2 meter). Haar balans is nog niet helemaal goed. Ze probeert ook te rennen achter de babywalker en aan 1 vinger loopt ze netjes. Hier stimuleren we af en toe als ze bij de bank of tafel Staat dan zeg ik kom maar bij mama. Of als ze met de babywalker Wil dan zet ik die bijv een meter bij haar weg dan loopt ze een stukje zelf. Als ik in de buurt ben, dan laat ze hem soms zelf los en stapt ze zelf een stukje. We doen ook weleens dat papa en mama Tegenover elkaar zitten en dan tussen ons in maar meestal begint ze dan wat te hangen of laat ze zich voorover vallen in je armen. Bij de tafel werkt beter dan moet ze eerst zelf haar balans zoeken. Je kan dat eens proberen. Of eerst eens aan 1 hand en daarna bijv 1 vinger laten stappen, zodat hij even loskomt van de babywalker en vertrouwen krijgt zonder. Als dat goed wil dan misschien kleine stukjes vanaf tafel of bank? Lijkt mij echt even een kwestie van vertrouwen krijgen in zichzelf..
Ik zal straks eens een filmpje maken van hoe hij rent. Vorige week had hij de babywalker 2dagen niet want we waren die vergeten bij mijn ouders maar dat hielp niet
@sydneys: wat een geweldige foto's ! Heerlijk Aan de wandel met de babywalker. Mijn dochter vindt het wel Leuk maar loopt liever aan 1 vinger bij mij. Wil jouw zoontje wel aan een handje / vinger Lopen? Of liever met de babywalkee?
Wel laat hij soms zijn handjes los als hij stil staat maar met stil staan heb je natuurlijk minder evenwicht dan als je stapjes zet. Ik denk dat hij daarom nog niet durft
Ik zou de babywalker even verstoppen voor een paar dagen, even zien hoe hij zich dan gaat behelpen. Misschien dat het feit dat hij de babywalker heeft hem er van weerhoudt om het op een andere manier te proberen? Meestal stappen ze eerst voorzichtig 1 a 2 pasjes over van bank naar salontafel of zo. Daarna begonnen wij hem met aanmoedigen om een pasje in onze richting te doen. Hij werd helemaal gek als we dan begonnen te klappen en "flink zo" riepen. Na een tijdje begon hij meer stappen te zetten en ineens was hij er mee weg. Moet wel zeggen dat de loopwagen hier niet echt zo een succes was.
Ja grappig. Hier is het net andersom en lopen we samen heel wat meters af haha. Lijkt mij dat jouw zoontje echt een kindje is wat net zo lang wacht totdat hij het helemaal kan en dan opeens het huis door loopt. De een leert het zo en de ander met vallen en opstaan. Ik zou zelf proberen af en toe toch vanaf de tafel aanmoedigen 1 of 2 stapjes te overbruggen en zodoende wat vertrouwen opbouwen. Misschien de babywalker op kleine afstand van de tafel zetten of zelf gaan staan met een speeltje ofzo. Verder geen tips helaas. Denk dat het best snel kan gaan als die knop eenmaal om is . Hier kan ze ook eventjes losstaan maar het is ook Niet dat ze super stevig lange tijd losstaat, Toch kan ze wel kleine stukjes los stappen, juist als ze zonder veel na te denken stapjes doet, gaat het goed. Soms Vindt ze het eng en gaat ze twijfelen en juist dan lijkt haar balans weg en valt ze. Hou soms m'n hart vast.
Zo hebben wij het uiteindellijk ook bij mijn oudste zoontje gedaan. Die was bijna 21 maanden toen hij ging lopen. Zelfde verhaal als bij jou. En na een avond brullen van frustratie zijn we tegen over elkaar gaan zitten. Eerst een paar pasjes en na ruim een uur liep hij de hele woonkamer over.
Hier was dat ook zo, langslopen vanaf 11maand en verder net als die van jouw. Tot vorige week.. Ze zat in de stoel en zei: Stap stap! Ik zet haar op de grond en sindsdien loopt ze Ok eerst vrij houterig maar zonder vallen hoor. Het kan al geloofde ik het ook niet
Deed mijn zoontje precies hetzelfde.. Liep wel aan één hand of achter de babywalker maar nooit los.. En met 19 maanden en 1 dag liep hij opeens los en toen liep hij opeens de hele dag.. Komt vanzelf..
Naar de camping gaan zonder babywalker wij hebben 9 dagen op de camping gestaan en meneer loopt! Of op een groot stuk gras oefenen. Ons zoontje vond het ook erg eng, nu loopt (en valt) hij hele stukken