Hoihoi, Mijn zoontje is al sinds zijn geboorte geen gemakkelijke slaper. 's-nachts gaat het inmiddels goed, maar overdag is t 1 drama. Eigenlijk pakt hij nooit meer dan 1 slaapcyclus overdag. Het gekke is dat hij wel heel moe is, en dan bij mij half in slaap sukkelt na zn flesje bijvoorbeeld, maar zodra ik m op bed leg, PLOP ogen open..en als ik hem al (half wakker/slapend) op bed kan leggen en hij in slaap valt dan is het nooit langer dan 45 minuten. Je kunt er bijna de klok op gelijk zetten. Soms is het zelfs nog korter, 20-30 min. Ook bij mij op schoot, of in de wandelwagen is het nooit langer dan 1 cyclus. Vind het vooral voor hemzelf zo vervelend, want vaak is hij nog wel moe als hij wakker wordt. Hij is dan wel eventjes vrolijk maar wordt dan vaak alweer jengelig na drie kwartiertjes omdat hij eigenlijk gewoon nog moe is. Daarnaast moet ik zeggen dat t mij ook aardig begint op te breken, aangezien ik iedere dag weer uit alle macht tevergeefs probeer hem te laten slapen. Hij kan zichzelf ook niet heel goed langer dan 10 minuten vermaken, want dan is het brullen. Laten huilen is voor mij geen optie, dat vind ik gewoon zielig en daar vind ik hem nog te klein voor. Inbakeren al eens geprobeerd bij ongeveer 6 weken, eventjes uitgeprobeerd, maar hielp hem uiteindelijk ook niet om langer te slapen. Ik heb iedere dag een vast ritueel dat ik aanhoud, maar ook dit lijkt niet echt te werken. Iemand tips? Mensen met hetzelfde probleem?
Hier precies hetzelfde. Opeens sloeg het om zo'n 3 weken geleden (bij 7 maanden en een week ongeveer). Er is dus hoop! Hij sliep nooit langer dan een half uur kon er de klok op gelijk zetten. Nu slaapt hij soms wel zelfs wel eens 2 uur! Ook nog wel eens kort, maar het idee dat hij het kan is zo fijn! Hoop voor jou dat het binnenkort ook veranderd. Ik had er ook nog weinig vertrouwen in. Ging gewoon helemaal vanzelf.