baby rolt niet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxjoxx, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mama's

Wat de titel al zegt...mijn meisje rolt (nog) niet om...ze is nu 5 mnd...ze wilt ook niet op haar buik dan gaat ze meteen huilen...probeer het wel elke dag even maar dat is 5 min.
    Zijn er moeders wie dit herkennen? Of is dit erg? Ze zal uiteindelijk wel rollen toch?!

Ik hoor graag ervaringen en of tips...

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Volgens mij nog niet raar hoor met 5 maanden...

Wel zoveel mogelijk op de buik blijven leggen zodat haar (nek)spieren sterker worden. Misschien proberen iedere dag iets langer en afleiden met speelgoed...

Hier ook 2 kinderen die het in het begin nooit leuk vonden maar later wel

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met 5 maanden nog niet omrollen is niks raars aan hoor! Er zijn kids die het dan al (een tijdje) doen, maar ook legio kids die het pas later gaan doen. Komt vanzelf! :)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Komt goed, mijn zoon ging pas met 8 maanden omrollen. Nu moet ik zeggen dat hij ook laat ging lopen. Verder is er niks met hem aan de hand, hij was gewoon laat mee.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook later met rollen hoor! Hij kon wel van buik naar rug maar niet van rug naar buik.. Komt goed!

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Mijn dochter wou met met 5 maanden ook niet graag op haar buik liggen.
    Nu vindt ze dat tegenwoordig wel erg leuk maar ze draait op haar zij en niet verder. Ze kruipt ook nog niet.
    Ze kan wel al stevig zitten.
    Vandaag nog op het bureau geweest en daar zeiden ze dat het ook vaak met het karakter van het kind te maken heeft en dat klopt.
    Ik heb een heel rustig en vrolijk meisje die graag in het rond kijkt of lekker op schoot en ze maakt zich niet druk.
    Komt vanzelf!

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter rolde om met 7 mnd. Onze zoon rolt ook nog niet om.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Lekker oefenen met op de buik liggen, niets forceren, met 5 maanden is het echt niet zo dat ze móet kunnen rollen hoor! Komt vanzelf wel!

9. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik dacht dat de richtlijn 9 maanden was (zie ook http://www.ncj.nl/inc/getdocument.cfm?filename=/upload/docs/Van%20Wiechenonderzoekschema's%20.pdf).

Onze zoon rolt ook nog niet en is 6,5 maand. We oefenen wel maar hij lijkt wat lui aangelegd. Zal wel een keer komen. Buikliggen is ook nog niet echt zijn ding.

Iedere baby doet het in zijn eigen tempo. De één ontwikkeld fysiek wat sneller en de ander mentaal. De één begint traag en loopt op den duur in en de ander begint snel en stagneert (of niet). Geen kind gelijk dus. Heb geleerd in de afgelopen 2,5 jaar dat vergelijken me voornamelijk druk maakt in mijn hoofd.

Je meisje gaat echt wel rollen wanneer de tijd rijp is. Komt goed.

10. angelique1984

30 dec 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij doet ook nog geen poging. Op zijn buik liggen vindt hij ook niks.

11. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! En inderdaad je wordt soms een beetje gek gemaakt in je hoofd...zoveel vragen dan en rolt ze al...ehm nee en dan denk ik is dat wel goed? Maar niks aan de hand dus! ;) verder doet ze eigenlijk wel van alles wat een beetje bij de leeftijd "moet" horen! Komt wel goed dan! :)

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier ook nog niet echt. Hij is nu een paar keer (per ongeluk denk ik, haha) van zn buik op zn rug gerolt maar andersom duurt denk ik nog maaaaaanden. Hij doet er geen moeite voor. Nou vind hij de buikligging ook niet super. Vanaf het begin af aan al niet maar nu houd hij het steeds langer vol (veel oefenen).

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

En op een dag ben je heel verbaasd dat ze het ineens doet ;)
    Ik had dat bij mijn zoontje ook iedere keer als ik me zorgen maakte hij loopt toch niet achter....? Dan kon hij het ineens of maakte aanstalten.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Herkenbaar! Met rollen was ie dan wel vlot maar dacht bijvoorbeeld dat ie nooit uit zichzelf zou gaan zitten of zou gaan kruipen maar ineens is het daar, vaak net als ik bij het cb vandaan kwam...zit nu 'te wachten' tot ie los gaat staan en gaat lopen, moet volgende maand naar het cb :D

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    Op een dag kijk je op van waar je mee bezig bent of loop je terug de kamer in en denk je "heb ik je nou zo neergelegd of...?" mijn meisje rolde voor het eerst met een maand of vier en toen weken niet, sinds een week of 2-3 doet ze t weer wat vaker maar echt nodig vindt ze t nog steeds niet.

16. knap

knap Niet meer actief

Om het laten rollen en op de buik liggen leuk te maken.

Deed ik altijd met mijn kinderen het rol spelletje ik rolde zo steeds om, om en om ook goed voor de nek spieren.

Dus armpje goed leggen en rollen maar. Maak het leuk dan woord het ook leuker.;)

Geen uren maar gewoon tijdens het verschonen of bij je op de bank of lekker op je bed gaan zitten en je kind tussen je benen nemen en zo gaan rollen.

Het hoeft niet maar je kan je kind wel stimuleren. ( niet van uit dwang maar van uit leuk voor er commentaar komt) Vaak zijn het ook van die heerlijke lach momenten met je kinderen.

17. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Onze bink is bijna 8 maanden, maar rolt ook nog niet. Hij kan wel van buik naar rug, maar niet de andere kant op.

18. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Mijn zoontje rolde met 7,5 maand om. En dan nog alleen als het echt niet anders kon. Hij vond er niet veel an en zag er het nut niet van in denk ik.
    Hij vond op zijn buik liggen ook echt drama.

Toen leerde hij zelf te gaan zitten en werd hij een billenschuiver. Hij liep qua grove motorische ontwikkeling ver achter volgens het CB.
    Hij is nu met 19 maanden gaan los lopen. En plotseling loopt hij weer ver voor op ontwikkeling omdat zijn fijne motoriek erg goed is.
    Wat ik wil zeggen is dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ieder kind volgt zijn eigen lijntje en het komt vanzelf goed.
    Ik snap je gedachten maar al te goed.

19. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook spelletjes met der als ze op der buikje ligt dan houdt ze het nog heel even vol...de osteopaat zegt dat ze wel sterk genoeg is...maar een beetje eigenwijs...hihi ;) maar komt vast wel goed als ik jullie zo hoor! :)

20. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad lekker oefenen met rollen.

En het volgende tip (van kinderfysio) is heel nuttig, en geldt eigenlijk voor alle motorische stappen: leg hem niet 'zomaar' op de rug.
    De basishouding van een baby is op de buik. Wij moesten de baby ten aller tijde altijd eerst op de buik leggen, armpje onder de borst, met de vingers druk uitoefenen op de schouder en heup en op die manier omrollen naar de rug.

Straks ook met zitten. Niet op de billen neerzetten, maar vanuit buiklig kindje laten zien hoe die zelf tot de zit kan komen. Hetzelfde met optrekken enz. Alles vanuit de buikpositie starten.

Hierdoor worden de juiste spieren goed geoefend, en wordt de baby sterker en leert verschillende motorische stappen op de juiste manier aan.

Deel Deze Pagina