Slapen aan de borst; moet ik dit afleren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linx, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Mijn dochtertje heeft er de laatste tijd gewoonte van gemaakt om pas te gaan slapen als ze aan de borst ligt. Volgens mij gaat het haar niet zo zeer om de voeding, maar meer om de rust die het geeft. M. is een zeer alerte baby die alles in zich opneemt! Ze gaat uit zichzelf ook moeilijk slapen overdag.

Niet dat ik het erg vind, want meestal is het maar een paar minuutjes, maar ondertussen zit ik elk uur te voeden en ik ben bang dat er een moment komt waarop ze niet meer anders wil.

Wat denken jullie, gewoon laten voor wat het is of afleren?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het hangt natuurlijk af van wat het beste bij jou en jouw kindje past, maar bij BV vind ik 'het-in-slaap-voeden' volstrekt normaal. Persoonlijk heb ik dit nooit als probleem ervaren en heb dit ook gedaan zolang ik BV gaf. Na het stoppen van BV hebben mijn kinderen in een oogwenk geleerd om zelf in slaap te vallen (wel waren ze toen al 'oud', bijna 2 jaar).

Dus moet je het afleren? Nee helemaal niet. Je kindje is nog erg jong, laat haar lekker bij je tot rust komen zou ik zeggen.

Als je het zelf een groot probleem vindt, dan kun je iets natuurlijk iets doen, maar mijn ervaring is dat je daar dan wel 100% achter moet staan, want baby zal dat altijd minder fijn vinden dat lekker dicht bij mama...

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik zie overigens dat je kindje richting de 4 maanden gaat, dat is een beruchte leeftijd (4 maanden dip) waarin (BV)-kindjes onrustig kunnen zijn, slecht slapen en vooral ook (heel) veel aan de borst willen. Er aan toe geven is meestal de makkelijkste manier om zo'n fase door te komen en geloof me, het wordt spontaan weer beter na enkele weken tot 1-2 maanden!

4. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Oooo is dat het? Vroeg me al af waarom ze de laatste tijd telkens aan het 'snacken' is. 10 minuutjes hier, 10 minuutjes daar. En dus voordat ze gaat slapen.

Ik vind het niet erg hoor, dat ze zo veel wil drinken. Heel stiekem vind ik het ook wel makkelijk, madame is niet zo van het slapen overdag. Maar ik wil geen slechte gewoontes kweken.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Komt vanzelf goed :) Dochter slaapt hier ook nog aan de borst (zonder gaat ze ook haast nooit slapen). En ik wist het ook niet, van de 4 maanden dip, gelukkig op tijd hier gelezen want ik begon behoorlijk te twijfelen aan mn productie terwijl ik nog regelmatig op klappen stond.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als jij je er goed bij voelt is het echt helemaal geen probleem, ook voor je kindje niet. Hier altijd de borst gegeven wanneer kindje erom vroeg. Beide kindjes vielen vaak zo ook juist in slaap. Op iets latere leeftijd gebruikte ik dat ook wel als 'trucje' om mijn kindjes in slaap te krijgen ( ideaal bij sprongetjes, ziek zijn etc). Kindjes zijn ook prima in staat zelf in slaap te vallen hoor.

Deel Deze Pagina