Baby rolt steeds zelfde kant op.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik maak me er een beetje zorgen om. Onze dochter is bijna 8 maanden en rolt sinds 5,5 maand van rug naar buik. Nu rolt ze alleen altijd over links. Van buik naar rug gaat altijd over rechts. Als ze op de buik ligt draait ze om haar as, maar dit gaat ook altijd naar links. Ben zo bang dat er iets mis is. Herkent iemand dit? Bij het cb deden ze er nogal makkelijk over (voorkeurshouding of andere kant op is nog te moeilijk). Desondanks maak ik me toch zorgen.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Komt waarschijnlijk vanzelf.

Probeer haar uit te dagen om de andere kant op te rollen door het niet mogelijk te maken om te rollen via voorkeurszijde. Bijv door in de box tegen de rand aan te leggen.
    Voor het om het as draaien, maak de niet voorkeurs kant leuker en uitdagender. Dus leg de speeltjes aan de niet voorkeurskant. Ga zelf aan de niet voorkeurskant zitten etc.

3. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Hier ook ervaring mee.

Oudste rolde vanaf 6 maand van rug naar buik altijd over links. Wilde niet over rechts en ook nooit/zelden gedaan.
    Jongste rolde vanaf 5,5 maand van rug naar buik. Begon verrassend genoeg over rechts, toen tijdje om en om en sinds 2/3 maanden voorkeur voor links. Wil ook niet goed meer over rechts. Terugdraaien doet ze zelden, maar ook altijd over links. Sinds 7,5 maand draaide ze om der as, inderdaad altijd linksom.

Volgens fysio geen probleem. Je kan altijd ander kant stimuleren, maar veel kinderen ontwikkelen een handige/sterkere kant. Uiteindelijk is het belangrijkst dat ze rollen en op de buik liggen..Ohja sinds de jongste vooruit tijgert, en wat sterker is geworden, draait ze wel in beide kanten om der as..

4. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Ohja schiet me nog te binnen, met het om dr as draaien stimuleerden we haar weleens om naar rechts te draaien, dmv speelgoed. Wat bleek mevrouw draaide liever (en sneller) driekwart over links dan een kwart over rechts..:(:D

5. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Rollen is rollen. Ik zou me er niet druk om maken. Ik weet dat mij dochter dit ook heel lang deed en mn zoon doet dit nu ook. Heb hem tot nu toe nog geen een keer de andere kant op zien rollen.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Andere kant stimuleren gewoon: eerst armen en onderlichaam vasthouden 5sec dan andersom. Op zij leggen en 5sec vasthouden.
    Voorkeur kan zijn in meeste gevallen komt wel goed. Als je dat wat wil versnellrn gewoon andere kant steeds stimuleren of ga naar fysio met hem

Mijn dochter rolde bijna niet. Ging erg sne weet ook niet of ze andere kant rolde kan mij niet herinneren meer. Mijn dochter heeft voorkeur bijv aan opstaan/optrekken met rechte. We stimuleren linkere gewoon wat extraonder begeleiding van de fysio

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook geprobeerd te stimulerem met speelgoed en de andere kant een beetje blokeren (kussentje aan die kant leggen)
    Je kan haar een beetje helpen met rollen, been bijvoorbeeld al een beetje kruisen zodat ze begrijpt wat de bedoeling is

Deel Deze Pagina