Baby rolt tegen zijkant bedje, hoe voorkom ik dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stier11, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    #1 Stier11, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
    In zijn slaap schuift mijn kleintje zich tegen de zijkant van zijn ledikantje.
    Dan vindt ik hem helemaal tegen de spijlen aangedrukt.
    Als ik hem in bed leg, leg ik hem helemaal aan de andere kant, maar een tijdje later ligt hij toch weer aan de andere kant.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik vind het zo zielig, hij heeft helemaal rode striemen op zijn hoofdje van de spijlen.
    Ik heb een babyfoon met camera, waar ik een paar keer per nacht op kijk, en dan leg ik hem weer terug.
    Ik heb wel eens gehoord van een of ander klitteband ding waardoor hij niet meer zou kunnen rollen (het is meer schuiven) in bed.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Niks aan doen joh en al helemaal niks doen waardoor je het bewegen belemmert. Niet vastleggen oid!

Het ziet er misschien niet uit maar schijnbaar ligt het lekker zo.... Die van mij ligt tegenwoordig op haar buik, doet ze zelf en zij heeft aan 1 kant een hele rode wang.

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar kan je niet veel aan doen. Ik zou je kindje niet vastleggen. Je kan dan beter kiezen voor inbakeren.

Misschien verstandig als je knuffels in het ledikant hebt liggen om die eruit te halen en houd rekening dat ook een eventueel sluier/klamboe gemakkelijk naar binnen getrokken kan worden zodra hij gaat grijpen. Mijn dochter was ook zo'n danser in bed en die vond ik ineens ingewikkeld in de sluier...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lekker laten liggen :)

5. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Knuffels heeft hij niet in bed, en ook geen hemeltje (saaie boel he;) )
    Hij doet het maar naar een kant, links, want hij ligt het liefst op zijn rechterwang. Dit begint een aardige voorkeurshouding te worden.
    Elke week maak ik zijn bed andersom op, maar dat helpt niks.

6. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Je kan handdoeken oprollen en dan tegen de zijkant aanleggen zodat hij tegen de handdoeken komt ipv de spijlen.
    Zo kan hij toch lekker bewegen en komt hij niet tegen de spijlen aan maar tegen de opgerolde handdoeken en dat is toch een stuk zachter lijkt mij. :))

7. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik zou er niets aan doen. Het is kennelijk een veilig gevoel om ergens tegenaan te liggen. Mijn zoontje deed het ook zodra hij kon rollen en nu nog steeds vaak.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan een keer naar een osteopaat gaan als blijkt dat het een probleem gaat worden met de voorkeurshouding en als dit gevolgen heeft voor de vorm van zijn hoofdje.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat kun je beter niet doen, hij kan dan met zijn gezichtje in de handdoeken terecht komen.

Niets aan doen, vooral niet vastleggen of dingen in zijn bed gaan leggen. Die paar striemen maken niet uit. Als hij er echt last van zou hebben zou hij er niet doorheen slapen ;)

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb dit ook met Lisa die vind je door haar hele bed heen. Van de week lag ze onderste boven dwars over aan het verkeerde einde in bed. Ook heb ik haar beentje er tussenuit moeten halen. Ze had een slaapzakje aan maar het was der toch gelukt om tussen de spijlen te komen. Ik hou alles maar een beetje aan de kant. Knuffels heeft ze wel in bed omdat ze daar niet zonder kan.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De voorkeurshouding is het enige waar ik wat aan zou doen.
    Inderdaad een osteopaat of fysio ofzo.
    Maar of de kleine nou lekker ligt met zijn hoofd tegen de spijlen, met zijn billen omhoog of met zijn grote teen in zijn neus dat mag hij lekker zelf weten!

12. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Je kan tegenwoordig bij een babyspeciaal zaak van die babywarps kopen. Die liggen om het matras heen in daar wikkel je je baby in zodat ze op hun rug blijven liggen zoals je ze neer legt.

Velen zeggen niet vastleggen, maar das ieder voor zich.
    Toen onze zoon zich wel op zijn buik kon draaien maar nog niet terug, deed ik linten vastmaken aan zijn slaapzak en zette hem vast (linten om zijn matras en onder het matras vast knopen) Zo kon hij niet meer in zijn bedje op zijn buik draaien.
    Ik vond het veiliger en praktischer voor hem. Hij sliep lekker en ik wist dat hij veilig lag.
    In zijn box (of waar ook beneden) had hij dan wel alle ruimte om zich om te draaien en was ik er altijd bij om hem terug te draaien als het hem te veel werd.
    Maar slapen ze in bed, ja, dan zie je niet alles, of slaap je zelf en wil je dat je kleine ook veilig slaapt.

Maar nogmaals, ieder voor zich ;)

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter had dat ook, maar sinds ik haar een slaapzak aandoe blijft ze netjes in het midden liggen. Misschien een idee?

14. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Hier hadden we hetzelfde probleem!
    In het begin gebruikte ik een zijlig kussen ivm met de voorkeurshouding totdat ze zich eruit wurmde. Daarna ben ik overgegaan op de snoozzz (ik denk dat je die bedoeld) en nu ligt ze helemaal los.

Deel Deze Pagina