Krampaanvallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doortje25, 11 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter heeft verschrikkelijke krampaanvallen, ze komen soms meteen na een voeding, maar soms ook pas vlak voor een volgende voeding. De huisarts dacht dat het reflux was (Sandifer's), maar volgens de kinderarts is onze dochter daar te vrolijk voor. Hij zegt dat het krampen zijn... Hij wilde er niets aan doen, het zou rond deze tijd minder moeten worden, maar het lijkt aleen maar erger te worden.

Ik heb al vanalles geprobeerd, speciale voeding, cinababy, infacol, orthiflor start, maar niets helpt tegen de aanvallen. Ze duren steeds langer en ze gaat zich er steeds meer door overstrekken. Ze poept met de speciale voeding (friso comfort) nu overigens wel goed, maar het maakt niets uit voor de aanvallen helaas.

Wie heeft er hier ervaring mee en wat heb je gedaan?
    Maandag belt de kinderarts weer om te vragen hoe het de afgelopen maand gegaan is. Hebben jullie tips of vragen die ik aan hem kan stellen?

Ik word echt een beetje moedeloos van die aanvallen, ze kan er overdag niet door slapen en is steeds vaker ontroostbaar terwijl het in principe altijd zo'n vrolijk meisje was.

2. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Max heeft dat ook heel erg gehad. Zo zielig. Hij begon dan helemaal te strekken en uit het niets ontzettend hard te huilen. Niks hielp dan ook om te troosten.
    Ik ben overgegaan op speciale voeding (Nutrilon Omnio) icm infacol. Dit hielp pas na een paar weken dus of dat het is geweest of dat hij meer gewend is geraakt aan de voeding weet ik nog steeds niet.

Max moest ook veel huilen en sliep ook amper overdag. Ik liep de hele dag met hem op mijn arm.

Nu is hij 4 maand en slaapt die ochtends 1 uur en middags 2.5 uur in zijn eigen bed! Hij lacht de hele dag en heeft nergens meer last van

Hoe zielig dan ook, bij Max is het vanzelf overgegaan (sinds een paar weken). Ik ben met 3.5 maanden al begonnen met bijvoeding en dat heeft wel echt geholpen (wortels).

Sterkte ermee!

3. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Och wat zielig he, mijn dochtertje heeft er ook best wel last van gehad (maar niet zo erg als jouw kindje, als ik het zo lees) :( bij ons hielp cinababy overigens wel redelijk. Maar wat het beste hielp, waren de volgende dingen:
    - rondlopen terwijl je haar draagt met haar rug tegen jouw borst aan, met 1 hand ondersteun je haar billetjes en til je haar beentjes iets op. Hele wandelmarathons hebben wij zo met I afgelegd :D
    - met goede olie (van weleda bijvoorbeeld, anders misschien huidallergie) met de klok mee haar buikje masseren. Je mag daar best een beetje kracht bij gebruiken. Dat masseren stimuleert de darmwerking, bij I kwamen er dan een partijtje winden uit :) en soms meer :D
    - half rechtop op bed (bijvoorbeeld met behulp van jouw kussen), de beentjes vastpakken en daar een fietsende beweging mee maken.
    - I had echt minder last van krampjes als ik de melk warm gaf in plaats van lauw.

Misschien kan je een van deze dingetjes uitproberen? Sterkte,

groetjes Rus05

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier hadden we dat ook, met vier weken lag ze soms echt te gillen en trok ze helemaal krom in bed; heeel akelig! Dat bleek door kma te komen, ze kreeg speciale voeding om het te testen (Nutramigen AA) en na twee dagen was het volledig over. Inmiddels krijgt ze weer borstvoeding (ik ben nu op dieet, vermijd dus alles met koemelk en nog wat allergenen) en gaat het nog steeda goed. Ze heeft dat extreme overstrekken en huilen gewoon niet meer gedaan.

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dankjewel voor de reacties meiden!

Lailie, mijn zus raadde ook al aan om alvast bij te gaan voeden. Maar sommige kinderen krijgen er juist nog meer krampen van en dan is het eind helemaal zoek ben ik bang... Wat fijn dat het met Max nu zo goed gaat!

Rus, dankje voor je tips!
    Een aantal dingen doe ik al, maar ik zal die wandelmarathonhouding hier ook eens uit gaan proberen! Ook ik geef de melk nu goed warm, maar merk nog geen verschil. Misschien komt dat nog!

Andrea, ik ga de kinderarts maandag eens naar kma vragen. Het zou zomaar kunnen... Ze had eerst ha-voeding maar ze poepte er slecht door. Nu heeft ze andere voeding tegen krampen en spugen, maar wel weer meer pukkeltjes in haar gezicht en ruwe wangen. De aanvallen had ze bij beide voedingen, misschien nu zelfs nog wel meer terwijl ze juist beter poept...

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik wil je wel een tip geven: schrijf echt op wat je wilt vragen, maar ook wat voor symptomen je allemaal ziet bij haar, hoe gaat zo'n 'aanval' in z'n werk, en vertel ook over de uitslag in het gezichtje nu je van de HA-voeding af bent, etc. Heb je het idee dat je niet gehoord wordt door de kinderarts, maak dan duidelijk wat je gevoel is (dat je je zorgen maakt, etc.). Mijn ervaring is dat je op die manier het beste een gesprek kunt voeren met een KA (althans met die van ons...).

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wat naar dat je meisje zoveel last heeft :(
    hier ook een meisje die last heeft van krampjes, maar sinds het gebruik van Sab simplex icm dr Brown fles gaat het hartstikke goed (ik klop het wel ff af hoor hihi ;))

8. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    mijn zoontje heeft wel reflux en overstrekte als een gek.
    zo erg dat hij dat hij een forse afplatting heeft en nu met 7 maanden nog niet goed op zijn buik kan draaien omdat zijn rugspieren wel heel goed ontwikkelt zijn maar zijn buik en halsspieren niet.
    Hij krijgt fysio hiervoor.

Omdat hij reflux heeft krijgt hij zantaq en kreeg hij comfort voeding op advies.
    Omdat D. zo erg overstrekte heb ik van alles geprobeert tot ik op een bepaald moment dacht, laat ik eens 1 keer gewone standaard voeding geven, en echt waar vanaf de alle eerste fles overstrekt hij nagenoeg niet meer ( alleen als hij heel moe is maar het is ook een gewoonte geworden ).
    Hij kon dus gewoon niet tegen die ingedikte voeding die hij al 5 maanden kreeg.
    Ook hoeste hij heel erg, maar de huisarts gooide dat op het rs virus waarvoor hij een week in het ziekenhuis gelegen heeft en hij kreeg daarvoor puffers. Maar nu krijgt hij de standaard voeding en nu hoest hij niet meer zo heftig.
    23 mei gaan wij voor een second opinion naar het sophia kinderziekenhuis en daar kaart ik dit aan.
    De fysio is in ieder geval super tevreden omdat ze eerder haast niet kon werken met hem door het overstrekken en omdat hij zo hoeste ( hij heeft echt maanden gehoest ).
    En ik wilde ook nog kwijt dat mijn zoontje wel reflux heeft maar ook vrolijk is ( oke, hij huilde wel veel in het begin ). toen hij met 2 maanden in het zieknhuis lag aan de sonde omdat hij uitgedroogt was door het rs virus, lachte hij ook nog steeds, dus het zegt niet altijd alles;)

misschien kan je iets met mijn ervaring, ik wilde hem in ieder geval even delen;)

Gr MB2005.

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.044
    2.853
    113
    Fles aanmaken met Evian ipv kraanwater was hier dé oplossing :) In combi met Friso comfort en Infacol, maar dat hadden we al lang.

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.044
    2.853
    113
    #10 Lief, 12 mei 2012
    Laatst bewerkt: 12 mei 2012
    Oja bij de overstap van nutrilon HA naar Friso comfort hier ook onder de pukkeltjes en 2 weken nog meer krampjes en een paar dagen superdunne super veel poepluiers. Maar idd na 2 weken ging de ontlasting beter, de krampjes werder weer als voorheen (dus de voeding hielp nou niet écht ;)) en na een tijdje gingen de pukkeltjes en droge huid ook weg. Had hier echt met de overstap te maken :)

En we gebruiken ook de dr brownfles.. maar dat was ook omdat ze zo'n gulzige drinker was, dat gaat nu met die dikkere voeding ook veel beter.

Maar zoals ik zei, pas toen we het met fleswater gingen aanmaken ging het binnen 2 dagen beter. Kan ook de leeftijd geweest zijn uiteraard maar tja.. dat zal ik nooit weten. Nu af en toe een krampje maar that's it.

Oja en hier qua dragen bij krampen: op de buik op je arm, en maar rondlopen, als ze dan ontspant schoten de scheetjes eruit :) Nu vind ze het nog altijd een fijne houding maar niet om de buikpijn. Zo dus:
    https://lh3.googleusercontent.com/-BdIXAZZvcgI/T6pj9_URHSI/AAAAAAAABRE/NzFszG8RgAE/s512/Nine_2mnd_2012%2520083_WHGG%2520%2528533x800%2529.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-hZu96-GDfcY/T6pjoTlF1dI/AAAAAAAABOo/SvIellgtFB0/s512/Nine_2mnd_2012%2520012%2520%2528800x533%2529.jpg
    ;)

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Even een update, toen de arts gisteren belde had mijn dochter net weer een aanval. Hij vond dat zo heftig klinken dat we naar de spoedeisende hulp moesten komen. Daar is ze tweemaal volledig onderzocht en uiteindelijk is besloten om haar ter observatie op te nemen. Vannacht had ze nog twee kleine aanvallen, waar de verpleegkundige eigenlijk al van schrok. Vandaag moesten we het proberen te filmen, maar had ze alleen kleine aanvallen. Voor de arts was het echter wel heel duidelijk, dit zijn geen krampen en dit is ook geen reflux. Wat het wel is, dat weet ze alleen ook niet. Niets ernstigs, dat wel. Misschien een zenuw waar af en toe voeding langs gaat of wellicht iets met de verbinding van de dunne naar de dikke darm die af en toe in elkaar raakt. Over beide dingen moet ze heen groeien, helaas is er dus verder niets aan te doen. Bedankt voor al jullie tips!

Deel Deze Pagina