Hallo dames, Wij gaan van zondag tot woensdag (woensdagochtend rijden we weg vanuit daar) op citytrip naar Wenen. Mijn vriend gaat er heen voor zaken en onze zoon en ik gaan een vriendin van mij, die vlakbij Wenen woont, bezoeken. Zaterdagavond gaan wij al naar Wenen rijden, om 23:00 uur. Het is zo'n 10 uur rijden volgens Routenet, exclusief stops. Wij hebben ervoor gekozen om 's nachts te rijden, omdat zoonlief 's nachts slaapt (ook in de auto kan hij makkelijk in slaap komen) en wij dan op tijd in Wenen zullen gaan zijn. Dan kan zoonlief 's middags in het hotel zijn middagdutje doen en vriendlief zal dan ook gaan slapen (hij heeft immers 's nachts gereden, ik zal dan overdag rijden zodat vriendlief bij kan tanken zeg maar). Plus je hebt nog wat aan je dag. Maar nu het volgende. Wat neem je allemaal mee?! Hoe doen jullie dat met eten en drinken? Nemen jullie pakjes drinken mee? Flesjes drinken? Hoe doe je dat met melk? Brood 's middags? Ik heb wel een idee om "alles" te doen/regelen, willen jullie even mee denken en eventueel jullie ervaring delen? Hoevaak lassen jullie een pauze in? En hoelang? Mee voor de reis: - Ontbijt. Hoe doe je dat met melk? Neem je houdbare melk uit pakjes of is yoghurtdrank ook goed? (houdbare melk weet ik niet of hij dat lust, yoghurtdrank uit pakje weet ik wel dat hij het lust) - Drinken - Voldoende afleiding/speelgoed/boeken (als hij niet slaapt zal ik zo nu en dan achterin zitten om hem te vermaken) Hoe doe je dat met middageten? Ik weet echt niet waar we tegen die tijd zitten, misschien al op plaats van bestemming, misschien ook niet. Maar zoon wil ik wel op tijd eten hebben gegeven i.v.m zijn middagdutje (die hij waarschijnlijk in het hotel doet) - Paspoorten/Id kaart - Verzekeringspasjes - Moet de inentingsbewijs mee? Het is in het Nederlands dus denk niet dat ze er wat aan hebben in Oostenrijk mocht er wat gebeuren. Verblijf Wenen: - Babybedje (ik weet niet of ze in het hotel een bedje voor hem ter beschikking hebben, we nemen liever het zekere voor het onzekere!) - Voldoende (contant) geld (you never know) - Luiers/luierdoekjes - Schone kleding natuurlijk - Douchespullen - Zonnebrand en aftersun - Slaapspullen - Knijpfruit - Koekjes/rozijntjes - Drinken (maar wat?! Pakjes? Wat als het op is??? of gewoon roosvice, ik weet alleen niet of we een koelkast op onze kamer hebben, is dat een grote ramp als het open staat, maar niet gekoeld?) - Buggy - Snoetenpoetsers - Drinkbeker(s) - Petfles om drinken voor de dag in te bewaren (indien we kiezen voor roosvice) Ik weet ook niet of het gewaardeerd wordt om mee genomen drinken mee te nemen op de terassen. Ben ik iets vergeten? Gelukkig heb ik niet een "moeilijk" kind die overdag als hij moet is niet wilt slapen in de buggy. Hij slaapt gewoon 's middags in de buggy. Alvast bedankt!
Ik zou vooral niet te moeilijk doen. Een keertje geen melk bij het ontbijt is echt geen ramp. Gewoon even overslaan, of een pakje chocomel of yoghurtdrink inpakken. Onderweg vind ik krentenbollen altijd heel handig, knoeien niet erg en mijn dochtertje is er gek op en eet ze dus goed. Verder voor daar ter plaatse zou ik echt geen drinken mee gaan slepen; zorg dat je wat pakjes vruchtensap ofzo bij je hebt en de rest gewoon daar kopen. Een paar rietjes in je handtas zijn altijd handig als je kindje nog niet uit een gewoon glas kan drinken. Inentingsbewijs gewoon thuislaten. Petje voor als de zon erg fel is? Schone kleren onder handbereik in de auto voor het geval hij zichzelf onderspuugt of doorlekt... Niet te moeilijk doen, ze hebben daar ook kinderen je kunt eigenlijk alles ter plekke ook krijgen als het nodig is dus maak je niet te druk over wat je allemaal mee wil nemen.
Bedankt voor de tips! ja dat is waar, ook daar hebben ze kinderen De tuitbeker gaat zo wie zo mee. Wel erg makkelijk vind ik.