dochter drinkt slechter

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nie82, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

hallo,

mijn dochter was altijd een gulzige drinker. Sinds een aantal weken gaat het drinken steeds slechter. Ze eet inmiddels een potje fruit om 10.00 uur, en om 17.30 uur groente+ een klein potje fruit als toetje. tussendoor een broodkorst.

Haar schema is nu het volgende:
    6.30 uur 180 cc waarvan ze ongeveer 100 opdrinkt
    10.00 uur potje fruit ( groot potje, voor kindjes vanaf 6 maanden)
    11.30 uur fles 180 cc + 3 schepjes ontbijtgranen, deze weigert ze bijna altijd, maar als ik er een papje van maak en met lepeltje geeft eet ze zo'n 150 cc op
    15.30 uur fles 180 cc, drinkt ze ongeveer 90 cc van op
    17.30 uur groente en klein potje fruit als toetje
    20.00 uur fles 180 cc met 3 schepjes rijstebloem, drinkt ze vaak helemaal op.

tussendoor soms nog een broodkorst.

I kheb zelf het idee dat ze de fles niet meer zo "interessant"vindt.... met een lepeltje als papje eet ze het nl wel ( ook niet alles, maar goed).
    hoe erg is dit, krijgt ze wel voldoende vocht binnen? zoals nu met warme dagen probeer ik af en toe met de tuitbeker wat water tussendoor te geven, maar dat gaat nog niet zo snel.
    ze is nu bijna 7 maanden en woog 4 weken geleden, 7250 gram.

groetjes Nie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje drinkt nu ongeveer 550 ml opvolgmelk, Meer opvolgmelk is wel beter, 700 ml zou mooi zijn, maar als dat niet gaat, dan kun je inderdaad tussendoor proberen of iets anders drinken wel wil lukken. Je kindje haalt ook vocht uit de bijvoeding. Misschien lukt het nog om in de ochtend ook een beedje pap te geven met een lepeltje?

Groetjes eveline

3. nie82

nie82 Niet meer actief

ik probeer soms al pap te geven, maar regelmatig houdt ze de lippen stijf op elkaar en dan krijg ik er echt neits in.
    Krijgt ze zo wel genoeg voedingsstoffen binnen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Je dochtertje heeft ongeveer 700 ml opvolgmelk per dag nodig. Maar je kunt haar niet dwingen om te eten. Gewoon blijven aanbieden, misschien wil ze straks wel weer drinken en eten.
    Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina