Hallo, Zoals de titel al zegt; Mijn dochter van bijna 7 maanden heeft de waterpokken. Zo zielig! Mn oudste heeft het nog niet eens gehad, dat zal er nu wel achter aan komen. Wie heeft tips om alles een beetje te verzachten? Ik heb al gehoord van de havermout in het badje, die worden dus nu al gehaald Alvast bedankt!
Hoi! mijn oudste dochter kreeg de waterpokken en promp 2 weken later kreeg mijn jongste het ook. Hij was toen 6 maanden. Hij was er wel een beetje ziek van, had wat verhoging. Hij zat er ook echt helemaal onder! Wat hielp waren idd. het havermoetbadje en insmeren met speciale zalf van VSM (ben even de naam kwijt, maar je kunt het halen bij de apotheek). Na een goede week was het over.
de zalf van vsm heet Calendulan kinderemulsie let hier bij wel op dat ze er een allergiese reactie op kan hebben dat had onze docter ook had eerste een klein stukje ingesmeerd om te proberen maar binnen 2 min werd het vuur en vuur rood wij hebben er toen talkpoeder op gedaan dat hielp goed. beterschap met jullie kleine meid
Bedankt voor de tips. Het leek vanochtend beter te gaan. Maar net aan het einde van de dag zat ze werkelijk heeeeeeelemaal onder en ze was heel sloom en had koorts. Nu slaapt ze al enige tijd. Heb haar in het havermout badje gedaan. Die calendulan ga ik morgen maar eens halen (en dan eerst een klein beetje proberen). Vind het wel sneu om te zien. Mn oudste krijgt het nu ook steeds erger. Nou ja, hebben we het straks maar gehad. (Hoop alleen niet dat de jongste het dan nog eens krijgt )
Onze dochter heeft ook net 2 wk de waterpokken achter de rug, O(met 8,5 maand). Ik heb "KidsClin Waterpokken" voor haar gehaald en dat heeft haar goed geholpen. Veel pokken zetten niet door en bleven bij rode plekjes en daarnaast heeft ze ook geen jeuk gehad (tenminste heb ik niet gemerkt). Ik ken iemand die littekens aan de waterpokken heeft ovegehouden dus heb voor de zekerheid ook krabwantjes gekocht die ik haar aandeed tijdens het slapen. Onze dochter heeft ook 2 avonden koorts gehad (wel 40 gr.) en daarna knapte ze echt heel snel weer op. Sterkte! Weet dat het echt vreselijk is om je kindje zo te zien. Onze dochter had er veel last van in haar gezicht en had ook pokjes op haar oogleden, ze zag er echt niet uit.... maar ik denk wel dat papa&mama er meer last van hadden als zijzelf. Ohja, nageltjes korthouden ivm infectiegevaar! PS: talkpoeder raden ze trouwens af voor kindjes onder de 2 jaar, dus dat zou ik persoonlijk niet doen.
Mijn dochter heeft waterpokken gehad toen ze 10 maanden was en bij de apotheek gaf een mevrouw mij advies niets te gebruiken als ik merkte dat ze er niet zo'n erge last van ondervond. (jeuk en irritatie) Dus niets gebruikt. Raad wel aan om iets te gebruiken voor eventuele littekens want bij mijn dochtertje zie ik nog wat plekjes (op haar rug dus daar kon ze niet eens bij om te krabben en ze heeft ook nooit gekrabt btw) )en ze is nu anderhalf jaar maar dat zal naarmate ze ouder word toch wel wegtrekken nog?
Bedankt weer. We hebben helaas een rotnacht achter de rug. Beide dames waren wakker en mn jongste had hele erge jeuk. Nu is ze nog zo klein dat ze amper snapt hoe ze moet krabben. Dat deed ze alleen op dr hoofdje. Ze heeft er ook 1 op dr tong. Ze ziet er nu zo sneu uit. Talkpoeder werd me inderdaad afgeraden bij de jongste. Bij de oudste mag ik het wel gebruiken. Juli2009 waar heb je dat middeltje gekocht? Apotheek of drogist? Apotheek is hier dicht vandaag namelijk
MissMom, ik hoop dat het nog wegtrekt inderdaad. Maar dat zal toch wel? De meeste van ons hebben geen littekens meer van de waterpokken en iedereen heeft het wel gehad als het goed is.
Mijn zoontje heeft er niets aan overgehouden, zie geen littekentjes of zo. Moet trrouwens zeggen dat na 1 dag de klachten al minder werden en mijn jongste er niet meer zoveel last van had. Hoop dat dat bij jullie ook zo is. Mij is verteld dat als ze er echt goed onder zitten de kans klein is dat ze het nog een keer krijgen.
Nou dan zal je oudste hopelijk volgen, ben je er bij haar meteen van af. Zelfs 1 op de tong joh, wist niet dat dat kon :S
onze dochter heeft het vanuit het ziekenhuis gekregen daar lag ze namelijk toen ze de waterpokken had dus neem aan dat het ziekenhuis wel weet of ze het wel of niet mogen hebben
Ja inderdaad, dat was de mentholpoeder. Heb nu dat middeltje van VSM. Senna is wel echt ziek. Ook heeft ze geen stem meer, zo zielig als ze dan huilt (maar ook wel rustig ) Op de meeste pukkeltjes zitten nu blaasjes. Ze drinkt alleen vrijwel niet, ze heeft er 3 op haar tong zitten. Ze wil ook geen speen....
Hier heeft de jongste het ook heftig gehad, zielig hoor beterschap! Duurt echt wel een paar dagen helaas, hier hielp poxclin ook super. Kan je gewoon bij de drogist kopen alleen best prijzig kost 14,95 ze weten dat wanhopige moeders het toch wel kopen. https://www.waterpokkenschuim.nl/bestellen/index.php