6 tanden tegelijk.. Help !!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neeltje1986, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi meiden,

Zoals de titel al zegt: help!

Bij ons zoontje komen nu 6 tanden tegelijk door! 2 voortanden en 4 hoektanden. Meneer is met vlagen echt niet te genieten (wat ik niet gek vind..) maar wil dan ook niets eten en drinken. En hij krijst! Zo hebben we hem nog nooooit horen krijsen!

Dentinox etc helpt niet, alles wat we op zijn kaakje smeren lijkt pijn te doen en het krijsen wordt daardoor erger. Ik heb nu alles waar hij op kan en wil knauwen van zijn speelgoed, in de koelkast gelegd zodat het lekker koud is.

Maar wat kan ik doen aan het feit dat hij niet wil eten en drinken? De ene dag gaat dit beter dan de andere. Voornamelijk 's avonds is het een ramp. 3 avonden hebben we deze week, meer dan een uur met hem gezeten om hem zijn fles leeg te laten drinken. Dit ging met moeite, maar moest wel, omdat hij ook al zijn avond eten geweigerd had. Vandaag, heel slecht van mij, een kant en klaar pakje gekocht wat hij wel opdronk en snel.

Vaak grijpt hij me ook bij mijn haar, zet zijn mond op mijn wang/kin/schouder net wat ie kan grijpen, begint hij daar op te kauwen en maakt ook echt een soort 'Grrr' geluid tijdens het knauwen.. Is dit 'normaal'? :)

Het is voor hem vermoeiend en erg pijnlijk en voor ons is het frustrerend om je kindje zo'n pijn te zien hebben en je kan er niets aan doen.

Wat kunnen we nog meer doen om zijn pijn te verlichten en om te zorgen dat hij toch goed eet? Tips zijn meeeeeer dan welkom !!

Liefs,
    Neeltje

P.s. Zetpillen krijgt hij al..

2. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Ik geef lucas als hij zo doet een zetpil in zijn poepert.
    Werkt binenn 15 min.
    En dat doe ik als k aan zijn huilen hoor dat het pijn is.Dat merk je zo he.

Hij bijt ook in schouders enz met geluid erbij, bijt nu erg veel op bijtringen en zoekt alles op wat van leer of rubber is hihi.

Zetpil erin en dan afwachten.Meer hoeft niet want die zetpil helpt hier ontzettend goed.Doe het ook alleen maar op de dagen dat hij idd krijst van de pijn.Hier komt het eerste ondertandje door sinds 2 dagen :D:D:D

Wat ik wel merk is dat de dentinox die we hebben minder goed helpt dan de druppeltjes van VSM die dezelfde werking hebben maar ingenomen moeten worden.Ik zou zeggen probeer de vsm anders ook.Hier werkt die veel beter dan de andere dingen.Zetpil in combi met de vsm druppels dus.

Mer dan zetpillen, dentinox en bijringen kan ik niet verzinnen.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik ken je probleem, die van ons krijgt nu ook 6 tanden tegelijk door. Alles boven in, is ook helemaal rood en dik :(
    Kind is niet te genieten, doet hem natuurlijk ook giga veel pijn.
    Wat wij doen is hem voor de nacht een zetpil geven, van dat spul erop smeren en veel koele bijtringen geven waar hij lekker op kan kauwen.
    Hoe vervelend ook, ze moeten er door heen. Lekker bij je houden en knuffelen, troosten en een bijtring in de hand duwen.
    Komt goed!!

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Bedankt voor de tips! Helaas werken ze hier niet.. Zetpillen krijgt hij al, meer mag ik er niet geven, iets op zijn kaak smeren doet hem pijn. Bijtringen doen het wel goed! Maar helaas niet de hele dag..

Ik snap nu wel hoeveel pijn hij moet hebben.. Bij mij komt er 1 verstandskies door en dat doet al verrekte zeer.. Laat staan 6.. :$

Hoelang duurt het eigenlijk voor ze echt door zijn, kan dat dagen/weken duren? God.. Hoop t niet!

5. fafje

fafje Niet meer actief

omdat ej al die tips al hebt geprobeerd, laten bijten op
    mss een koud washandje?
    koud theelepeltje?

mijn zoontje is bijna 1 en heeft ook nog geen tanden, ben ook bang dat er vele tegelijk komen...bijt ook in mijn botten :p...botst zelfs keihard aar tegen aan en dan zo bonken haha..ehct heel gek...maar eten doet ie dan weer wel...
    Op bijtringen wilt hij niet bijten, wel op tubes enz...of juist heel andere dingen

ik heb een tip gengigel gekregen, die ga ik uitproberen..

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier hetzelfde mijn meid had er 8 teglijk die doorkwamen staan nu nog niet allemaal door hier helpt niets enkel een zetpilletje voor het slapengaan

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    heeej neel, chamodent geven meis, en wat is er mis met een kant en klaar pakje ? als ie maar wat binnenkrijgt toch :D
    tja en hoe lang het duurt, bij lars was de pijn over als ze door het tandvlees heen waren.
    misschien nog een tip qua slapen, bedje beetje omhoog aan het hoofdeind, meestal hebben ze door de druk op de kaak last van de oortjes.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

de chamodent werkte bij ons heel goed onze zoon kreeg met 5 maanden 5 tanden in 1 keer door, toen hij 1 jaar en 7 maanden was had meneer alles tot aan de extra achterste kiezen aan toe (echt bizar cb arts zei al daar is die vroeg mee meestal pas bij 2,5 maar goed ) onze zoon heeft op een gegeven moment gehad dat 1 kies niet doorkwam we hadden de verwijzing al om hem onder narcose open te laten maken toen zei de dokter vindt hij het fijn om op iets te kauwen ik zo ja hij laat hem eens op de punt van een spuugdoekje kauwen wel iedere keer een schone geven dit deed hij en binnen 3 dagen was de kies door en hij kon zijn pijn weg bijten dit werkte 100 keer beter dan alle bijtringen bij elkaar, bij de laatste kiezen heeft hij op een plastic lepel zitten kauwen werkte ook goed wel een hard plastic.

9. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    @Fafje; Wat is dat voor spul dan??

@MamavanAmarylli; Sneu he, dat ze zo'n pijn hebben en je kunt niets..

@Fioon; Ik ga vanmiddag chamodent halen! Gelukkig slaapt hij wel goed.. Dat is een meevaller ;)
    En idd, als hij maar iets binnen krijgt! (En die kant en klare pakjes vind 'ie erg lekker, dus het was het proberen waard ;))

@Marilouse; Een simpel spuugdoekje? Dan gaan we dat ook proberen!
    Alles om die tandjes door te laten komen!

Deel Deze Pagina