Niet meer doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Supi, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Onze zoon van 9 maanden sliep altijd goed door, maar sinds hij tandjes heeft gekregen word hij s'nachts meerdere keren wakker en wil dan regelmatig niet meer in slaap vallen. Pas als hij te drinken heeft gehad valt hij weer in slaap.

Hij krijgt nog steeds borstvoeding met bijvoeding. Ik vraag mij nu af of hij gewoon te kort voeding krijgt voor de nacht waardoor hij s'nachts wakker word.

Zijn schema is (ongeveer):
    s'morgens een (half) broodje met daarna borstvoeding
    rond 10.30 een (fruit)hapje
    rond 11.00 bv
    rond 14.30 bv en een tussendoortje
    rond 18.00 avondeten
    rond 19.30 bv voor het slapen gaan
    rond een uur of 1 a 3 s'nachts nog wat bv

Hij bijt de laatste tijd ook meer, maar is wel tevreden in iedergeval overdag.

Heeft u tips?
    Misschien na de laatste bv nog wat pap of youghurt?
    Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat hij vaak maar een paar hapjes neemt omdat hij liever stukjes eet.

Alvast bedankt:)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je BV goed gaat en dat je zoon zo goed groeit!
    Het is helemaal normaal dat hij s nachts weer wakker wordt, dit zien we heel vaak. Vaak is het door sprongen in de ontwikkeling, of door het komen van de tandjes zoals nu. Hij heeft waarschijnlijk gewoon even mamahonger, dat wil zeggen dat hij jouw troost en nabijheid nodig heeft, en die krijgt hij in overvloed door een paar slokken uit jouw borst! Ik denk dat het niet echt honger is, maar dat die borst hem helpt om deze periode te overbruggen. Schenk hem het vertrouwen in jou, dat hij bij je mag zijn als hij je nodig heeft. Dat is waardevol voor nu en voor later. Het is even investeren voor jou misschien, maar dat is het zeker waard. Zijn voornaamste voedingsbehoefte is nu nog melk, de overige voeding is aanvullend en ik vind dat hij daar al aardig wat van krijgt als ik het zo lees.
    Kun je hier wat mee? Als je meer vragen hebt hoor ik het graag!

Mrijam

3. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Heel erg bedankt voor het snelle antwoord.

Eventueel nog tips tegen het bijten?
    Wat ik ook doe boos praten, of hem wegzetten niks helpt.
    Hij gaat lachen of gewoon spelen en snapt niet dat hij mama zeer doet:(.

Zou het wel zo kunnen zijn dat de kwaliteit van mijn melk iets achteruit gaat na zo lang? Of is dat niet mogelijk?

Groetjes Supi

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC

Deel Deze Pagina