Hi Even een vraagje; mag je wel gebakken/gekookte zalm hebben als je zwanger bent?? Ik weet dat je gerookte zalm niet mag hebben Blijf morgen bij mijn ouders eten en mijn moeder vroeg of ik dat wel mocht hebben??weet het eigenlijk niet... Kwam er vorige week ook achter dat je geen zacht gekookt ei mag hebben hahaha Liefs Emni
Verse zalm bij de visboer mag. Dat is zo goed verwarmt, maar je mag alleen niet alle vis dat vacuüm verpakt is. Er zit een listeria bacterie in de randen van de verpakking. Voor de rest mag je alle vis behalve koningsmakreel en te veel tonijn. Die bevatten te veel kwik(????) weet het niet zeker meer.... Mijn geheugen gaat erg achteruit sinds ik zwanger ben..
Ik heb tijdens mijn zwangerschap heerlijk gebakken zalm (uiteraard wel goed doorbakken niet dat het nog rauw is van binnen) gegeten. Is verwarmd en vis is ook nog eens goed voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby. Dus ik zou zeggen eet smakelijk.
Ja ik las het net over. Had ik er even anders neer moeten zetten Oh sushi mag je ook niet, dat is rauwe vis.
Sushi mag wel maar dan moet je 100% zeker weten dat de vis echt supervers is en het probleem is meestal dat je dat niet echt heel zeker weet dus pakken we het maar niet (tenminste ikke niet) Vervelend he! Ik vind het ook zooo lekker!
Je hebt ook veel sushi die niet met rauwe vis is gemaakt, die mag zo ie zo gewoon (met surimisticks, gebakken garnalen, komkommer, etc.). En als je zalm bakt zoals het eigenlijk moet (nog mooi roze vanbinnen) mag het niet, als je het doorbakt mag het wel. Het nadeel is alleen dat het dan vaak wat droger is.
Dank jullie wel voor de reacties!! Ben wel blij dat ik nog zalm mag hebben ,alhoewel ik die gerookte zalm ook wel heel lekker vindt!!! Die bewaar ik dan maar tot na de bevalling hahaha liefs Emni