baby rustig rond 26 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajojo79, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    wie herkent dat?

ik voel haar wel, maar even schop en weer niets, dan paar uur later weer een schop en weer weg. Schopjes zijn ook veel zachter.

Vandaag voelde ik alleen in de auto even wat langer, 10 min, bewegen, nu als ik hand erop leg voel ik even schop en klaar.

zijn er bekende groei/slaap periodes ofzo?

Liefs

2. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Als ik het goed heb is dat omdat de baby dan ingedaald is en of vast ligt
    in het bekken.. is normaal..

Je moet de baby wel elke dag voelen dus als het heel lang echt helemaal
    stil is dan moet je wel aan de bel trekken..

En als je het niet vertrouwd of niet een fijn gevoel ervan heb zou ik
    de verloskundige even bellen die kan je dan weer gerust stellen.

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ik voel wel wat alleen het is allemaal heel mild, voel dan even een voetje onder me hand glijden, dan weer even een licht schopje en stil weer,...voel gelukkig wel leven.
    Gaat al zo vroeg vast liggen joh?

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik dacht zo rond de 30 weken indalen bij de eerste. Was bij mij zo en in mijn klasje waren de meeste rond die tijd aan het indalen ongeveer. Maar dan nog voelde ik het even goed als voorheen, dat maakt geen verschil eigenlijk.

Ze zeggen dat je tot de 28 weken zelfs een dag helemaal geen leven hoeft te voelen, maar ik werd al lichtelijk in paniek als ik een halve dag geen reactie kreeg.

Ik ben heel wat keren extra geweest voor hartje luisteren.

Gewoon je gevoel en instinct volgen, ben je echt ongerust dan even bellen.

Vanaf 28 weken zeiden ze tegen mij in het ziekenhuis dat ik elke dag 10 bewegingen moest voelen. Dan was t goed. Maar dan ging ik dat weer uitpluizen haha (als je smorgens de beeb 10 keer voelt, en derest van de dag niet, moet je dan ongerust zijn enz enz)..

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    two boys ja idd zo ben ik normaal ook, zo is het nu nog niet, voelde net ook weer een PLOP in me zij, denk dat me placenta gewoon omhoog gegroeid is en dus grotedeels alles opvangt, voel haar ook bijna alleen zijkant of hoog onder maag.

leuk dat je adoptie gedaan heb zeg! als ik goed lees in je onderschrift.

6. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde rond die periode, en nu nog wel is.. De bewegingen worden anders naarmate je zwangerschap vordert..dan had ik dat ie een paar dagen heel rustig was en dan weer 1 hele dag heel druk. Ik vond dat in het begin ook eng dacht dat het niet goed was.. Maar nu leer ik de momenten van bewegen wel kennen en komt er wat meer ritme in... En het is nou eenmaal zo dat de ene baby heel veel schopt en de ander minder.. Je moet wel altijd je gevoel volgen en dus bellen als je gevoel zegt dat je dat moet doen! Maar bij mij is het dus normaal...

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    jij bent 1,5 week verder en kan dus al zoveel schelen dus, ja je raakt er wel aan gewend.
    Vanmorgen bijvoorbeeld voelde k haar weer langer, schopje hier, beweging daar, zeker wel 10 keer in korte tijd, alleen heeel zachtjes allemaal.....meer dat ze gewoon beetje aan bewegen was, dan dat ze echt rond draaide enzo.
    stom maar denk dan meteen..oh als ze maar niet klem zit in navelstreng ofzo, stom he....

Allie7 vindt dit leuk.
  8. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik merk bij mezelf dat ik op rustige dagen veel minder voel.. als ik de hele dag druk aan het werk ben hoef ik maar een kwartiertje te zitten in m'n pauze en ik word bond en blauw geschopt van binnen. zelfde als ik dan aan het eind van de dag doodmoe op de bank plof, is meneer heel druk!!
    gister overdag niet veel gedaan, vriendlief was druk bezig in de tuin met zijn zusje en ik was aan het breien voor de baby (dat vind ik nou het leuke aan een winterbaby! :D)
    dus af en toe een schopje, maar 's avonds na een uur wandelen was de kleine weer heel actief

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    nou idd liney die heeft ook al een ritme haha

hier nu voel ik af en toe een schopje, dus OF ze is rustig wakker of gewoon idd veel slapen en dan bewegen net als mama ;)

10. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik ben vorige week met net 27 weken in het ZH geweest ivm met minder leven voelen. ik zat net opde grens voor de ECT want dat kan dus pas vanaf 27 weken omdat ze daarvoor dus teveel weg kunnen zwemmen en je dus geen hartrimte kunt noteren.

ze vertelde mij, maak je je zorgen gaan 1 uur op je zij liggen zonder gestoord te worden (telefoon, man, ander kind etc). Voel je dan helemaal niks moet je bellen. Babytjes schijnen niet veel langer dan 1 uur achterelkaar te slapen dus in dat uur zou je dus weer iets moeten voelen.
    en ze zeiden ook, als je het niet vertrouwt altijd de VK bellen, beter 10x teveel dan 1x te weinig

11. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hey meid wat erg zeg maar tis goed gekomen dus? fijn hoor das wel even schrikken, ik had de CTG rond 36 weken ofzo met me dochter.

ik voel wel iets, als ik hand erop leg en beetje duw voel ik 1 beweging, alleen het is dus elke keer 1 keer en dan weer rustig, niets geen salto's of drukte, ja hooguit 5 min achter elkaar.

zal wel rustige baby hebben dan denk ik, zal die placenta zoveel uitmaken?

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Voor de 28 weken mág je de baby dagelijks voelen en ná 28 weken MOET je de baby dagelijks voelen (aldus mijn vk). Ik had zoiets ongeveer een week geleden ook en toen ik toch even een belletje deed naar de verloskundige, zei ze dat het best kan zijn dat de baby nu even gedraaid is en je hem/haar daardoor wat minder voelt. Misschien heb je het nu wat drukker waardoor de bewegingen wat minder opvallen?

Bij mij duurde het ongeveer een halve week en toen was hij weer op volle sterkte terug ;) Maareuh, bij twijfel: altijd even bellen! Hoeft niet direct naar de spoedlijn o.i.d., maar kan toch ook even tijdens het bel-spreekuur?

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik voel baby ook niet steeds
    komt op vast tijden,meestal
    savonds laat snachts en naar
    het eten ,misschien moet je
    eens priberen op je rug te
    gaan liggen mijn baby word
    dan vaak wakker.Maar als je
    echt onzeker bent gewoon vk
    bellen

14. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    dank voor jullie hulp..

ik had net dus uur geslapen en daarna voelde ik maar niets....dus ik baby muziek doosje op buik en jahoor, toen begon ze zachtjes te komen, en nu muziek doosje weg is, voel ik haar wel 5 schopjes en net onder me hand glijden....dus muziek doosje werkt hier zeker om haar even te " roepen"......ik ben gewoon onzekere muts ondanks ik al eerder dochter op de wereld gezet heb. nu zit ze ergens boven me navel lekker te schoppen, achter elkaar, voel gewoon onder me hand,.....

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Hier heeft kleine soms ook hele drukke dag. Het is sowieso wel een druktemaker, maar heeft wel een vast ritme. Alleen helaas ook weer iets nieuws; als ik savonds in bed lig, op mijn zij, en hij/zij ist er niet mee eens, begint ie meteen in mn zij te trappen:D
    Kleine gaat altijd bewegen als ik rustig zit of lig. Soms niet altijd fijn, vooral als je doodmoe in je bed duikt en je al niet lekker kan liggen vanwege een zere rug. Maar meestal is het gewoel en getrap geweldig om te voelen, en soms ook hilarisch, zit ie onder mn navel te kietelen of trapt zo hard dat ik me kapot schrik en bijna rechtop in bed of op bank zit:$:D

16. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Oh ik zie dat ik het verkeerd had gezien je bent 26 weken ipv 36! Vandaar ik dacht met 36 weken mis ingedaald ofzo..

Gelukkig voel je je meisje!

Ik heb er nu momenteel ook last van vandaag.. en moet bekennen dat ik me er ook een beetje over pieker..
    Zit me echt te bedenken wanneer ik haar vandaag nou duidelijk gevoeld heb.. Probeer haar wat te pesten maar geen reactie.. dus ik hou t even in de gaten..

Mis die tip ff volgens van het op de zij liggen..

17. Ka86

Ka86 Nieuw lid

17 jun 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey.

Ik ben nu 29 weken en ook bij mij is er niet veel beweging en zeker geen 10 bewegingen op een dag maar al van in het begin is hij vrij rustig.
    Maar ik ben onlangs nog maar op controle geweest en ik heb elke keer ook vernoemd aan gyneaco dat ik niet veel beweging voel maar er is niets
    aan de hand.
    Ik hoop dat hij nadien ook zo rustig zal zijn! :D

18. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Nora haha rechtop in bed, ja tis idd heerlijk dat getrappel

Tasjaa: jammer dat jij ook onzeker bent, en muziek helpt dat? dat heb ik namelijk afgelopen dagen ondekt dat na muziek ze drukker word al is maar even. succes hopelijk hoor je snel wat.

Ka86: ja idd dat zou fijn zijn =) mijn dochter was druk in buik en ook druk nu ;)

Vanmorgen was ze weer lekker aan draaien toen ik nog even op me rug ging liggen, heerlijk dus =)

Deel Deze Pagina