Hi meiden, er zijn dagen dat ik de baby heel veel voel bewegen in mijn buik. De hele dag en avond door schopjes en draaien. Maar er zijn ook al een paar dagen geweest dat ik de bewegingen echt moet tellen. Zoals vandaag. Eergisteren was de kleine nog heel druk en nu zit ik maar te wachten op een schopje of beweging van binnen. Zou dit te maken kunnen hebben met een groeispurt? Ik hoor zoveel verschillende dingen. Ik maak me dan ook meteen zorgen. Als het nu allemaal nog maar goed is... Oja, ik ben vandaag 27 weken en 4 dgn zwanger. Liefs zonnetje
Als je je zorgen maakt over het bewegen van je kindje, gewoon je vk bellen zeker als hij/zij veel minder beweegt dan je gewend bent!
kan heel goed een groeispurt zijn, de mijne is ook soms een dag of 2 rustiger (ik voel haar dan wel af en toe maar veeel minder) en dat is bijna altijd omdat ze weer flink gegroeid is, maar inderdaad, bij twijfel, bel je vk
Hoi, bij mij is dat ook zo ja, gisteren heeft de baby nog een hele rustige dag gehad, wel wat beweging af en toe maar minder dan de meeste dagen, waarschijnlijk een groeispurt idd.
Ik heb het vandaag toevallig aan mijn VK gevraagd. Het is niet zo dat de beeb dan een groeispurt heeft. Wel ligt hij dan waarschijnlijk wat meer naar je rug toe, dus dan voel je hem wat minder. Tenminste, dat is wat mijn VK vertelde.
nouja het komt in iedergeval meer voor. Hier nu ook weer. Beeb is echt rustig. Ik heb dus ook een heerlijke doorgeslapen nacht achter de rug! YESYES> bij 28 weken voelde ik de beeb ook een week lang wat minder hoor. Veel hebben rond die tijd dat gevoel ook. Ze gaan ook over van schoppen naar een ander gevoel. Dat zal meer schuiven en porren worden. Schuiven moet je ook zien als bewegen al voelt het natuurlijk minder als schoppen
Ja! Eergisteren was mijn meisje enorm stilletje, ik maakte me zelfs zorgen want ze is echt een druktemaker. Sinds gisteren is ze weer in haar gewone doen en vandaag merkten enkele mensen toch een verschil in mijn buik qua grootte.
ik wist niet dat baby's ook een groespurt hadden! Ik heb idd ook dat ze soms wat drukker is en andere dagen moet ik idd echt opletten want anders mis ik de bewegingen.
ik maak me soms ook bezorgd zeker nu ik al 2 weken zo ontzettend moet hoesten. ik voel hem nu ook minder maar soms ineens weer wel. ik denk dan zal hij ook niet lekker zijn? of misschien doodmoe van dat geschud van die buik dag en nacht? ik vind het verhaal van de groeispurtjes op zich vrij logisch. het is inmiddels ook bekend dat dat met baby's na de geboorte ook zo werkt. dat ze soms een emotionele terugval hebben en meer huilen omdat de hersenen groeien. je merkt dan ineens dat ze een week erna iets kunnen wat ze eerder niet deden of gewoon zelfs flink gegroeid zijn. dus onlogisch komt het me voor mijn gevoel niet over jou gedachtegang. maar onzeker wordt je er wel van hé? ik wel hoor soms pfftt.
In week 30 van m'n zwangerschap heb ik ons kleintje bijna 12 uur niet of nauwelijks gevoeld. We waren zo ongerust dat mijn vriend de vk heeft gebeld(was in het weekend) op dat moment was zij zelf met een bevalling bezig en kon ons dus niet helpen. Ze heeft ons direct naar het ziekenhuis gestuurd. Daar hebben ze een ctg(hartfilpmje) en een echo gemaakt. Gelukkig was alles goed. Ik voelde me opgelaten en schaamde me een beetje dat ik zo ongerust was. Men zei toen dat ze blij waren dat we aan de bel getrokken en dat je beter 100x belt en dat er niks loos is dan 1x te weinig bellen. Toe was ik wel weer rustig. We zijn goed opgevangen in het ziekenhuis, iedereen was erg lief en zorgzaam. Ook de verloskundige was blij dat alles goed was en zei ook het zelfde: als je weer zorgen hebt gewoon weer bellen, alleen jij als as. moeder weet hoe je kindje zich beweegt, als daarin plotseling grote veranderingen optreden is het goed om aan de bel te trekken. Dit wilde ik even kwijt. Groetjes Saskia