bevroren melk mengen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had dezelfde vraag al gesteld bij de lk maar ik heb nog geen antwoord niet erg hoor maar heb nu het probleem dat ik van de week een dag weg moet dus ook voeding moet hebben.

ik had de vraag of ik verschillende bevroren voedingen bij me kaar in kan doen om het dan zo te geven. ik kolf namelijk niet erg veel soms maar 60 cc en dat is natuurlijk niet genoeg voor fynn.ik vries het in omdat ik het echt super zonde vind het weg te gooien.
    alvast bedankt

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat mag, :) Laten ontdooien en dan bij elkaar voor een complete voeding, :)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke heel fijn. hoeveekl voeding zal ik eigenlijk nodig hebben voor 2 a 3 voedingen

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat is natuurlijk per kindje verschillend ;)!
    Moet je even uitproberen met hoeveel cc in de fles hij tevreden is en dus genoeg heeft. Dat kan 80cc zijn maar bijv ook 140cc ;)!

Overigens vind ik porties van bijv 60cc en 80cc juist ideaal om los van elkaar in te vriezen. Je kan dan eerst bijv het flesje van 80cc geven en merk je dat ie daarna nog wat lust, maak je nog een flesje van dan bijv 60cc warm. Dat is 'beter' dan dat je ineens 140cc warm maakt en hij er maar 80cc van drinkt en je de rest weg kan gooien ;)!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dat moet je kindje wel willen dan... :) Thirza is niet zo dol op de fles, dus als ze gestopt is met drinken, ook als ze nog meer had gelust, is het klaar. Als ze te weinig honger nog heeft, gaat die speen er niet meer in, no way! Lekker eigenwijsje, ;)

Hier warmt manlief dus wel altijd een complete fles op, en dat betekent regelmatig dat er weggegooid wordt... helaas.
    Maar goed, da's dus ook even uitproberen.
    Over het algemeen klopt de rekensom die voor KV geldt, voor BV ook wel redelijk:
    het gewicht (in kilo's) maal 150 en dat deel je door het aantal voedingen per dag.
    Bijvoorbeeld: je kindje is 7 kilo, dan is de som: 7x150=1050. Dat deel je door het aantal voedingen, (bijvoorbeeld 8), en dan moet er dus in elke fles 1050/8= 131,25 Dus zo'n 130-135 cc.

Blijft even uitproberen en bovendien kan het moment van de dag ook nogal uitmaken. Sommige kindjes drinken op vrij vaste tijden vrij vaste hoeveelheden. Dat is hier nooit geweest... maar als je dus wel zo'n kindje hebt, is dat best handig. Ik laat hier mijn man altijd opschrijven hoeveel ze van haar flesje gedronken heeft, (ik bel tussendoor ook vaak vanaf mijn werk om te horen hoe ze gedronken heeft, zodat ik een beetje weet hoeveel ik moet kolven).

Deel Deze Pagina