Lilypadz

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lijntje, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijntje

Lijntje Lid

30 apr 2006
    14
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik vroeg me af om iemand van jullie ervaring heeft met Lilypadz. Dat zijn siliconen zoogcompressen die het lekken van de borsten tegen houden.
    Ik heb ze bij de drogist gezien en vroeg me af of deze echt helpen en ook voor elk maat borsten geschikt zijn. Ik heb namelijk cup D.
    Het zou zonde zijn als ik ze koop en uiteindelijk niet kan gebruiken, dus graag jullie ervaring.

Groetjes, Lijntje

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoihoi, ik heb ze ook gebruikt, en vond ze erg handig :D Ze gaan alleen over je tepel en tepelhof heen dus prima voor elke cup ;)

3. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik heb ook cup D en mij passen ze prima! Ik draag ze alleen niet de hele dag, omdat ik dan kloofjes krijg... Dus ik heb ze alleen aan met sporten bijvoorbeeld!

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Geweldige uitvinding! Ik heb dan wel geen cup D, maar vind het heerlijk dat het niet meer lekt en je je tepels niet door elk shirtje heen ziet.

5. naomi182

naomi182 Lid

20 mei 2007
    18
    0
    0
    Administratie
    Angeren
    Hallo,
    Geen ervaring mee omdat ze niet gebruikt kunnen worden op ingetrokken tepels, wat dus in mijn geval zo is/was.
    Hopenlijk heb jij daar geen last van, dan kan je het gewoon gebruiken!
    Ze leken me echt ideaal! :rolleyes:

6. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik moet zeggen dat ik er niet echt super-enthousiast over was. Soms liepen ze toch vol, vooral 's nachts. Ik vond het echt een sport om die dingen goed op mijn borsten te "plakken" (cup E overigens).

Ook als ik Esmée aan de ene borst had, dan liep de andere cup alweer vol :)

Maar gewone zoogcompressen moest ik ook erg vaak verschonen, dus het kon ook aan mijn melkproduktie liggen (maar dat is eigenlijk juist weer positief ;) )

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik vond ze super. Ik heb ze te koop voor je pb me maar als je interesse hebt.

Je maakt ze gewoon met water en zeep schoon hoor dus is heel hygienisch.

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Hier was ik ook benieuwd naar!
    Als Lijntje niet PBt... ik heb anders wel interesse Inky!

9. ik was er niet tevreden over. Ik 'lek' nog al veel en daardoor liepen ze stilletjes vol. Eerst houden ze het nog vol, maar dan loopt er ineens alle opgeslagen melk uit. Gevolg: helemaal nat!

Nu gebruik ik de uitwasbare compressen van avent. Vind ik veel handiger.

Enige nadeel: ze zijn nogal opvallend, maar van mij mag iedereen weten dat ik bv geef, dus vind ik dat geen drama. :)

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik sluit me aan bij Saar. Ik had in elk geval in het begin veel last van lekken en dan liepen de lillipads vol en over. Ook heb ik in de periode dat ik ze gebruikte een borstontsteking gehad. Niet dat dat perse daar aan lag, maar als er melk rond de tepel verzamelt kan het toch bacterieen kiemen. Ik heb ze daarna ook nooit meer gebruikt. Gelukkig lek ik tegenwoordig minder, maar zonder pads kan ik nog steeds niet. S nachts inmiddels meestal wel...gelukkig

Deel Deze Pagina