Tip gevraagd voor ons ventje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjaantje85, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hallo t volgende is dus mijn "probleempje"Onze zoon is een erg tevreden manneke alleen hij wordt ELKE ochtend 5 uur wakker:(niet om dat hij honger heeft maar omdat hij gewoon wakker is!!Ik moet er wel bij vertellen dat ze alletwee om 17.00 op bed liggen omdat ze dan gewoonweg moe zijn!!Ze krijgen dan rond 22u nog een fles maar willen dan eigenlijk gewoon gelijk weer slapen?Dus in principe slaapt ie dan de klok rond natuurlijk "maar ikke niet"haha!!overdags is ie veel wakkeer en is ie lekker aan t spelen etc!!Dus tis niet echt een GROOT probleem maar zou t gewoon lekker vinden als ie een uurtje later zou komen bv;)Nu ligt ie dus lekker in de box te spelen denk dat ik nog maar ff op de bank ga liggen want zn zusje komt meestal keurig netjes tussen 6 en half 7?!En die maakt de zelfde slaapruk laat maar zeggen:(

Dus mss iemand een tip op ons mannetje net een uurtje langer te laten slapen:D

Oja willen jullie mss stemmen?Bij baby van de maand op mijn tweeling:cool:DANKJEWEL!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk dat je 2 opties hebt: je kindje later naar bed doen, of zelf eerder naar bed gaan. Als jij er om 9 uur in ligt kan je een redelijke nacht maken voordat je kindje om 5 uur wakker wordt. Hij slaapt wel van 17.00-05.00 on afgebroken? Lucky you! Alleen gaan ze inderdaad wel erg vroeg naar bed. Wellicht kan je straks werken naar een half uurtje rond 17.00 slapen en dan wakker, nog even kroelen, in bad en om 19.00 echt naar bed?

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wat is het slaapritme van Jax?

4. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ja idd daarom ik weet gewoon dat hij super slaapt hij krijgt dan nog wel om 22u nog en probeer m dan weleens wakker te houden maar dat werkt gewoon niet?!!En wat ik zeg om 17.00 hebben ze ook alle twee geen zin meer om wakker te zijn!!Dus ik weet natuurlijk dat ik echt niet klagen mag hoor maar als je om 5u beneden zit is soms wel een beetje beroerd haha!!Bedankt iig!

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey lin haha!!

Nou 5u wakker dan krijgen ze alletwee om 6u de fles...

6.30 naar bed tot uurtje of 9.00

en daarna tja dat wisselt nog heel erg maar meestal rond uurtje of 11 half 12 er in tot uurtje of twee en daarna niet meer!Dus om 17u zijn ze dan gewoon moe....

Moeilijk hoor!!!had al bedacht om ze dan toch mischien maar rond 7u eruit te halen en toch even een uurtje wakker zien te houden?!
    Maar ik zou het fijner vinden tot 7u wakker en dan naar bed ;)!!

6. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik zou ze er inderdaad eens een paar avonden uit halen rond 7 uur maar dan 's middags tegen 4en erin... Kijken wat tie doet!

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ze zijn nu ook net over op 4 flessen...maar overdag redden ze soms die 5u nog niet dus t zou moeten zijn

6u
    11u
    16u
    21u

voor de flesjes dan....maar vindt t ook zo lastig want wil graag een beetje twee dezelfde ritmes aan proberen te houden!!
    Ach t zal vast goed komen...maar wel fijn om even wat tips en ideeen te lezen hier ;)

8. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Zelfde is idd wel erg prettig! Hier altijd hetzelfde ritme gehad gelukkig haha maar onze ritme begon altijd om half 8 maar dan was de laatste fles veel later...

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ja hier krijgen ze de laatste fles ook later hoor!!omdat ze dan toch nog lekker slapen...maar zo zou het eigenlijk moeten zijn ;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gingen we om 19u de nacht in. Je zou kunnen proberen ze dan wakker te maken, eventueel badje s avonds doen, klein flesje en de nacht in. Dan om 23u een fles en verder slapen.
    Maar hier gaf ze het eigenlijk zelf altijd wel aan. De eerste 3 maanden sliep ze s avonds niet en gingen we om 22u de nacht in. Vanaf 4 maanden was dat 19u en dan was ze ervoor dus wakker geweest. Half 7 naar boven, wassen/badje, pyjama aan, voeding en slapen. Hier gaf ik geen late avondvoeding en kwam ze ergens tussen 4 en 6 waarna ze weer verder sliep.
    Hier was ze eigenlijk nooit vroeg, tussendoor even een fase gehad van rond 6 uur wakker maar dat was kortgeleden toen de klok verzet is.

Maar ontopic, of je probeert het wat te sturen, of je duikt zelf vroeg je bed in ;)

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hihi thanks!!!Meestal duik ik er ook wel vroeg in gelukkig!Ik zal jullie advies eens gaan opvolgen en ze rond een uurtje of half 7 eruit gaan halen en dan de fles geven met rijstebloem!!En dan eens kijken wat er gaat gebeuren!!als ik ze dan bv uurtje of 8 er in leg kijken wat er dan gebeurt thanks dames!!!

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou toch eens proberen om ze dan om 15.30/16.00 uur te laten tukken. dan om 17.30/18.00 er uit en 18.30/19.00 de avondfles en naar bed.

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik denk dat je in de ochtend ze iets langer wakker moet houden denk dat aan half 8 en dan naar bed stel ze slapen tot een uurtje of 10,

Dan als ze wakker worden lekker spelen eten geven weer een beetje tutten en dan rond half 1 weer lekker naar bedje slapen ze misschien tot 3 uur ff een tussendoortje fruithapje of iet dergelijk.

Rond 5en lekker in bad, eten (rijstebloem) beetje tutten (wij kijken tegenwoordig een aflevering Bumba samen) en dan 6 uur naar bedje.

Wij maakte Timo tot ongeveer 9 a 10 maanden altijd nog om 10 uur wakker voor een avondfles met rijstebloem die ging nog altijd op en sliep toen met gemak tot een uurtje of half 7 door...

Ik denk dat je steeds een beetje moet rekken en uiteindelijk ze om 7 uur lekker naar bed doen en zodra ze de avond fles van 10 uur niet meer opdrinken deze skippen.

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Jesse is hier tegen half 6/ 6 uur 'savonds ook moe. Hij gaat dan naar bed en slaapt dan max een uurtje. Hij wordt meestal zelf wakker, maar na een uur maak ik hem wakker. Dan gaat hij lekker in bad, een laatste fles tussen half 8 en 8 uur en dan lekker naar bed.
    Gewoon eens testen wat er gebeurd. Wij hebben ook een paar dingen geprobeerd, ook later op de avond wakker maken, maar dat dat werd hier door hem niet op prijs gesteld. Hij wil echt de laatste fles voor 21 u 'savonds.

Deel Deze Pagina