Baby 's nachts bij je in bed... Ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dot, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

;)

Maar hij kan wél de gedachten lezen van je kind hè!
    En dan zeggen ze dat niemand zijn kind zo goed kent als mama... :p

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier de oudste snachts 4 maanden bij mij in bed gehad.
    kreeg fv.
    jongste slaapt vanaf de eerste dag al bij mij snachts.
    nu nog steeds.
    en krijgt bv. mijn kind voelt zich veilig op deze manier en ik ben niet bang om op haar te gaan liggen.
    ik heb alleen wel een bedhekje aan mijn kant.
    tja tis maar net wat je zelf prettig vind.
    al word het natuurlijk afgeraden ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De ene mama is de andere niet! ;)

Veel dingen heeft weinig met gedachten te kunnen lezen te maken. Je ziet soms van die typjes dat elk mens met een normaal verstand bepaalde dingen wel aan de ouders kan vertellen ;)

4. Meara

Meara Niet meer actief

Ons jongste heeft de eerste 4 maanden tussen ons ingeslapen. De eerste 2 weken sliep hij op mijn buik of dan in zijn bedje wat geen succes was. Toen heb ik een co-sleeper voor in bed gekocht. Een apart bedje wat je tussen je in kunt leggen. Super handig en veilig.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn reactie was dan ook héél sarcastisch bedoeld. :)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik kon me bijna ook niet anders voorstellen van een mede-erelid-van-de-bv-maffia ;)

7. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    helemaal mee eens! Ons mannetje heeft nog nooit bij ons in bed geslapen.. in het begin vond ik dat doodeng en was bang dat hij stikte in het dekbed ofzo en nu is mijn man bang dat hij eraan gewend raakt. Oke als hij ziek is of er is iets anders dan mag hij wel bij ons slapen maar dat is nog nooit gebeurd. Gelukkig kan hij er niet aan wennen ook..

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het wel heel jammer dat sommige dames hier het doen voorkomen dat je maar twee keuzes hebt:
    Of je kind ligt bij jou op bed en voelt zich fijn en veilig en raakt goed gehecht. (ofwel: goede mama)
    Of je kind ligt ergens in een kamertje ver weg te huilen en voelt zich vreselijk alleen en onveilig en raakt niet goed gehecht.

Echt onzin om het zo zwart-wit voor te stellen. Mijn zoon heeft nooit bij ons in bed geslapen. Maar wij hebben hem de eerste maanden ook nooit laten huilen. Er zijn ook andere manier oje kind liefde en troost te bieden,

Ik blijf van mening dat bij papa en mama in bed onveilig is, als je kijkt naar de inrichting van het gemiddelde Nederlandse bed. (dekbed, hoofdkussens, vaak zo'n fijne gleuf in het midden, hoog van de grond etc.) Dat kun je gewoon niet vergelijken met de situatie in 3e wereld landen of de prehistorie. Natuurlijk zijn er manieren om je bed wel veilig te maken. Maar een aankleedkussen in het midden is daar niet voor bedoeld en is dus ook niet de manier om je kind veilig te laten slapen.

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zo hebben wij het ook gedaan, maar ik ben wel gewaarschuwd dat een aankleedkussen geen lucht door laat. Dat kan dus eerder voor verstikking zorgen.

Mij is toen zo'n veiligheidskussen aangeraden zoiets: Delta Supreme Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump

Je gaat niet zomaar op je kind liggen trouwens, het enige wat 'eng' kan zijn is als ze naar beneden zakken. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2, ik vond het zelf daardoor ook eng.

10. Kwekijzer

Nou ja, dit dus. Ik heb me dus behoorlijk verdiept in het samen slapen vanuit het natuurlijk ouderschap. Ze laten geen ruimte voor de inrichting van onze bedden. Geven heel duidelijk aan dat samen slapen goed is MAAR dat onze bedden dan veiliger moeten worden! Dus geen dekbed, maar dekens, weg met die gleuf, niet een aankleedkussen gebruiken of anders een goede veilige co-sleeper! Die hebben wij en dat is gemakkelijk te maken van een goedkoop Ikea bedje.

11. Kwekijzer

Je kan van een goedkoop Ikeabedje als je een beetje handig bent er zo ééntje maken. Mijn man heeft de zijkant eruit gehaald. Om te verstevigen onder langs het bedje een balk geplaatst en vast geschroefd. Onder de pootjes hebben wij wieltjes. Ik vind het heerlijk, ik kon vanuit mijn bed onze dochter voeden de eerste weken. Heb haar zo ook wel eens in slaap gevoed.

12. Kwekijzer

Vind ik al knap dat je dat vol hebt gehouden. Langer dan 2 minuten en ik vlieg tegen het plafon. Heb daar vanaf het begin niet tegen gekund om haar aan dr lot over te laten omdat wij menen dat iets 'hoort'. En trouwens, ze slaapt inmiddels wel op een kamertje in een eigen bedje, nergens problemen mee. Het wakker worden wat ze nu doet, hoort gewoon bij een sprongetje, meestal slaapt ze weer verder. Verder heeft het nooit problemen gegeven! Terwijl wij heel veel mee zijn gegaan in haar ding, ze huilde heel veel, ik heb haar heel vaak er gewoon weer uit gehaald. Dan wachtte ik tot ze gekalmeerd was en legde haar weer terug. Soms tot wel 3 keer toe. Nu het goed met haar gaat, slaapt ze gewoon in één keer in. Dus als je aan je kindje toe geeft, betekend dat absoluut niet per definitie dat je daar later zulke problemen mee krijgt dat het vervelend wordt.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik lees de discussie wel een beetje zwart wit hier als ik eerlijk ben, alsof je geen hechtiong met je kind krijgt als die niet bij je in bed slaapt. Mijn zoontje (en mijn dochtertje eerder ook) ligt in zijn eigen bedje, al vanaf de geboorte, op zijn eigen kamertje. Ik voed hem en stop hem daarna weer lekker in. Het heeft bij ons nog niet eens zoiets te maken met of het veilig of niet is om bij pappa en mamma in bed te slapen, ik wil het gewoon niet want doe dan geen oog dicht. En mijn kinderen doen het heel goed met 'ouderwetse' voorspelbare ritme en regelmaat.

Bij mijn dochtertje van nu bijna 3 hebben we dat hetzelfde gedaan, behalve dat zij niet borstgevoed werd maar moedermelk kreeg via de fles omdat ze door de schisis niet kon zuigen, en ik heb nooit iets gemerkt van een minder gehecht kind. Ieder moet doen waar ze zich goed bij voelt, en wat past bij je kind.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, ik lees het juist heel anders. Ik lees reacties als "Je moet je kindje niet laten wennen aan bij jou in bed slapen, je kan beter een paar moeilijke nachten laten huilen, dan slapen ze wel in hun eigen bedje" en dan bedoel ik dezelfde reactie als een mama die schrijft dat hun kindje de eerste nacht heel veel gehuild heeft door de geboorte/hoofdpijn maar wel vanaf 1e nacht in eigen bedje, eigen kamer sliep. Huilend. Dat vind ik ech heel erg zielig, harteloos, zo'n klein hulpeloos kindje "wegstoppen" in een eigen kamer, ver weg van alles wat veilig en vertrouwd is....

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Met de kids helpt hij altijd wel goed vindt ik en het spirituele heb ik van heel dichtbij mee mogen maken.
    M'n buurvrouw was op tv geweest met Derek omdat haar zoontje nu bijna 2 jaar geleden verongelukte op 8 jarige leeftijd.
    Ook stopte hij even bij ons huis voor en wreef over zijn buik, ik was toen 8 maanden zwanger.
    Heel apart om van zo dichtbij mee te maken.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Laten huilen bij een baby vind ik not done.
    Hier sliep ze zonodig op mn buik en als ze goed in slaap was, legde ik haar weg.
    We probeerden altijd haar wiegje en na 3x heen en weer lopen om even te troosten, nam ik haar bij me en legde ik haar later weg. Dit werkte hier prima. Al vrij snel was het niet meer nodig.
    Ik denk dat we het straks bij de 2e weer zo doen en anders zo nodig voor een co-sleeper gaan.

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij hebben de eerste week/weken onze kleine meid ook vaak in bed gehad. We legden haar dan op het voedingskussen tussen onze kussens in, met een eigen dekentje. Dan kon ik haar evengoed vasthouden, maar lag ze wel veilig :)

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
  19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wij hebben jayson zo jong eigenlijk nooit in bed gehad omdat ik bang was dat er iets zou gebeuren..

hier ook een woelend mannetje wat geborgenheid zocht.. wij zijn toen gaan inbakeren dat hielp onwijs goed!

Deel Deze Pagina