Dreumes 16 mnd al dwars doen met eten om het dwars doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoi!
    Lang geleden dat ik hier een eet vraag stelde want ons meisje eet eindelijk supergoed! Alleen de laatste dagen minder. Ze gooit het allemaal op de grond en kijkt ons dan uitdagend aan. Ze lacht er ook bij. Ze houdt haar arm gestrekt met het eten in haar handje, houdt dan een paar seconden zo vast en kijkt ons dan dus uitdagend aan. Dan zeggen wij: niet op de grond gooien, als je niet meer lust, aan mama/papa geven. Wat ze eerst dan altijd deed, maar nu gooit ze het toch op de grond. En eerst deed ze dat aan einde maaltijd. Nu doet ze meteen aan het begin en eet dus niks. Haar papfles en avondfles drinkt ze wel.

    Is dit nu al dwars doen en dus geen aandacht aan geven? Dacht dat dat pas rond tweede jaar zou komen....hahaha. Ik verdenk ook het doorkomen van achterste kiezen want ze kwijlt veel en zit constant met vingers in de mond. De rest van de tanden en kiezen heeft ze allemaal al.

    Ze is ruim 16 maanden.
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik zou vooral niet zeggen dat ze het niet op de grond mag gooien. Want dat is een soort van uitnodiging natuurlijk. Althans, hier wel :roflmao:

    Hier heeft ze dat ook een tijdje gedaan. Ik ben het compleet gaan negeren. Toen was de lol er heel snel vanaf.

    Ze eet nog steeds niet denderend hoor. Maar ook daarbij is negeren het toverwoord. Er wordt hier niet eens meer gesproken over eten aan tafel. Het lijkt nu eindelijk zijn vruchten af te werpen. :thumup:
     
    GDuif vindt dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou het negeren als ze dr handje uitsteekt.

    Zoon deed en doet dat soms nog, zolang hij 'dreigt' negeer ik hem. Gooit hij toch, corrigeer ik drie keer. Daarna pak ik zn bord 15 seconden weg.

    En als hij niet eet, eet hij niet. Hij krijgt wel gewoon zn toetje (als dat in de planning lag) en verder bied ik hem niks anders aan. Dikke pech.

    Hij heeft dit toen een paar weken lang gedaan, en de ene dag bij ontbijt, dan lunch en dan avondeten. Na enkele weken had hij door dat zn strategie niet werkte. Nu doet hij het nog een enkele keer. Maar ook dan, niks anders aanbieden.

    Sterkte ;)
     
    GDuif vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Negeren ;)

    Hier eet N met een vork en die gooit ie als die bijna klaar is ook op de grond.
    Ik pak em 1x en daarna kan die het vergeten.

    Eten op de grond gooien betekent bord weg.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  5. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ook als dat bij de eerste hap gebeurt? :)
     
  6. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je kan haar eten ook apart geven en dan weggaan naar de keuken of zo. Zodat ze jou niet ziet maar jij wel hoort wat er gebeurt . Bij gebrek aan publiek wil het eten soms een stuk beter.
    Als deze fase weer voorbij is kun je weer met z'n allen eten.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn zoontje is bijna 14 maanden en hij doet het ook. Is ook veel leuker om aan de hond te geven dan zelf op te eten.
    Of hij steekt iets in zijn mond kauwt het tot pulp en spuugt het dan uit.
    Tja. Op is op. En geen aandacht aan schenken. Gaat vanzelf weer over.

    Ze zijn nu hard bezig om te kijken welk gedrag welke reactie uitlokt.

    Dus ik negeer get gewoon lekker. En dan zal hij moeten wachten tot het volgende eetmoment.

    Wil niet zeggen dat ik het niet enorm irritant vind.. soms vraag ik me af waarom ik nog kook.. maar ja. Hij eet 10 happen en dan is hij er klaar mee.
    Naja. Zolang hij snachts goed slaapt vind ik het best.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Gaat hier ook op en af.
    Toevallig gister en vandaag geen avondeten.
    Hij tuft het dan uit in zijn handje en gooit het op de grond.
    Hij krijgt na het eten altijd Griekse yoghurt of een smoothie met fruit en melk en ook gewoon als hij slecht heeft gegeten..verder negeer ik het en hij krijgt ook niks anders.
    Overdag eet hij ruim voldoende.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja..
    Maar tijdelijk hoor.. na een minuut krijgt ie em weer terug en meestal gaat het dan weer goed :)
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Hier is ze de bord dan kwijt en ligt t op dr tafelblad (afhankelijk wat t is). Weggooien van bord laat ik gewoon op de grond liggen. Enige wat we roepen is "zwaai maar dag naar je bord", wat nu dan ook gedaan wordt...zucht...maar is tevens voor haar t signaal dat ik m ook niet meer pak. Maar het uitproberen en grensverleggen zit nu in die leeftijd volgens mij hoor. Zo hebben we hier ook streken en mis ik soms alleen nog t stampvoeten als ze dr zin niet krijgt. Ze staat dan echt te dreinen, te drammen, en nijdig te springen. T begon hier nadat ze bij de grotere kindjes was wezen spelen (groep 2 tot 4 jaar). Afgekeken van de verkeerde vrees ik.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  11. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier gaat ze met haar handjes voor haar ogen zitten als ze boos is als ze iets niet mag. :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Onze jongste deed dat ook. Was snel klaar toen hij doorhad dat ik het eten weg haalde als hij eten op de grond kwakte.
    Hij is wel echt dol op eten dus ik weet niet of dat bij jouw dreumesje ook effectief zal zijn.
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Bij de oudste inderdaad ook gehad, als er niet gegeten werd dan ging het bord weg.
    Ik vind het niet erg als ze iets wat fijn knijpen en vervolgens gewoon opeten. Maar met je handen in je bord alles tot moes slaan en niks eten vind ik bijv. niet nodig, dan gaat het bord gewoon weg, net zoals bij op de grond gooien.
    De jongste nu eet nog vrij netjes, maar het bord is wel eens interessant, dus dat tilt ze dan op en kiept het om. Haar geef ik dus als het kan gewoon losse onderdelen op het blad van de kinderstoel.
    Dus eerst een handje worteltjes, dan wat stukjes aardappel, dan weer een paar worteltjes en als laatste nog een paar stukjes vlees. Als ze niet meer hoeft gaat ze het ook fijn kneden en/of op de grond gooien, dan stop ik dus met aanbieden.
    Ze begint nu steeds beter stukjes aan een vork te prikken, die wil ze dus ook altijd in d'r handen hebben tijdens het eten. :rolleyes:
     
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Gewoon negeren idd en weghalen als ze het toch doet. Het mooie van kinderen is dat ze zichzelf niet uit gaan hongeren. En ze is je idd uit aan het proberen.
    Werd hier ook al met die leeftijd gedaan en als ze eten is het goed en anders eten ze niet. Maar we gaan idd niet met eten gooien of spelen.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Oh nuby heeft een bord met een zuignap waar je tevens ook warm water in kan doen. Bespaar je de moeite, als ze ukkepuk zijn is hij super handig maar het voorkomt zeker niet dat ze m van tafel rukken. T effect wat je wel krijgt is dat áls ze m losrukken de inhoud onbedoeld dwars door de kamer vliegt omdat ie ineens losschiet. Dan kan je nog beter een bordje van ikea hebben.
     

Deel Deze Pagina