We zijn sinds 3 dagen verhuist naar een ander huisje, maar onze kleine meid van 1 die gaat nu al 3 dagen gillend in der bedje liggen als ze naar bed toe moet. In de middag niks aan de hand, savonds gillen bij het leven .. het lijkt op verlatingsangst en we weten dat ze moet wennen aan haar nieuwe omgeving maar heeft iemand tips die helpen haar zoveel mogelijk en snel mogelijk te laten wennen? Alle tips zijn welkom!
Ik zou d'r bij je laten slapen (in een eigen bedje). Tot ze gewend is aan de nieuwe situatie. Kleintjes kunnen bij spanning tijdelijk een stukje terug vallen in ontwikkeling. Zodra ze gewend is ook snachts in d'r eigen kamer zetten. Als je dat niks vind kan je ook kijken of een lichtbron wil helpen. Open slaapkamerdeuren kan ook nog wel eens helpen. P.s. Geef haar de tijd om te wennen.
Wij zijn vier weken geleden verhuisd en heb ook het één en ander erover gegoogeld. Ik had de tip gelezen om het nieuwe slaapkamertje van je kindje zo goed als mogelijk hetzelfde in te delen. Ik weet niet of het toeval is maar sinds wij verhuisd zijn is er helemaal nooit een probleem geweest met slapen. Ik hoop dat je hier wat aan heb. Succes!
Misschien de zijkanten van het ledikantje dicht maken met een lakentje, dan krijgt ze minder indrukken van de omgeving. Dat doen wij altijd op vakantie.
Wij zijn in februari verhuist en de eerste nacht was geen probleem... maar toen begon het gedonder (heb toen ook een topic geopend toendertijd) hier is ML op een matras naast ZL gaan liggen want ik mocht mij echt niet laten zien, dan was het helemaal feest. De eerste 2 weken sliep mijn man bijna elke nacht naast hem... daarna gedeeltes en tegenwoordig slaapt ZL zo goed als door.... Er is dus hoop!