Jongetje wassen van onder..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentekriebel, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik wilde het woord niet in het onderwerp zetten en ik weet niet of het woordje hier mag staan, toch maar proberen.

Hoe was ik het piemeltje van mijn zoontje (nu 9,5 week oud) goed? Mag en moet ik nu al de voorhuid naar achteren trekken zoals mannen dat altijd doen? En dan met de washand?
    (Ik heb dit nog niet durven doen, omdat ik bang ben dat ik hem pijn doe.)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Niet aan de voorhuid zitten tot zijn 4 de. Gewoon in bad is genoeg

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    idd gewoon wassen meer niet.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

En daarna liever ook niet, maar laat je het hem zelf doen. Een Spaanse kraag is namelijk 3x niks, dat kan tot diep in de leeftijd van 20 jaar door blijven sluimeren.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De enige die aan zijn voorhuid mag zitten is hij zelf. Gewoon in bad doen, met water spoelen, is echt genoeg.

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Gelukkig, dan deed ik nog niets verkeerd. Wat is een Spaanse kraag?

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ziet er ongeveer zó uit:

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Haha.

Heel zielig, maar moet toch echt lachen!

9. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik laat het altijd lekker weken in bad :)

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik was wel altijd even voorzichtig waar zijn piemeltje tegen zijn balzakje ligt zeg maar. Mijn kraamhulp zei meteen al dat je niet aan de voorhuid mag komen. Wel hanig als ze dat standaard zouden zeggen want hoe moet je het anders weten?

11. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Inderdaad wel belangrijk dat dat verteld. Hoe moet je het anders weten. Heb al tegen mijn man gezegd dat hij tegen die tijd moet uitleggen hoe het gewassen moet worden omdat ik er geen verstand van heb :)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.817
    19.124
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een spaanse kraag is volgens mij dat de voorhuid te strak zit. Maar dat is aangeboren toch, kun je volgens mij niet zelf veroorzaken, toch?

Wel is het zo dat de voorhuid de eerste jaren nog vast zit aan de eikel. Als je hem naar beneden zou trekken, kun je dat beschadigen. Zodra het wel los gaat zitten, kun je gaan wassen zoals mannen dat doen. Maar dat duurt een paar jaar een meestal kunnen ze het dan wel zelf. (Bij onze zoon was het met 2,5 al los en ik help hem er dus wel mee, op advies van cb.)

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Een spaanse kraag kan je zeker wel zelf veroorzaken.
    En dat is voor een man echt geen pretje volgens mij, heb het op werk wel eens gezien brrrr.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb er ook van dichtbij ervaring mee... Echt een verschrikking. Never again wil ik ooit zoiets meemaken in mijn leven. Lekker van zijn onderkant afblijven, hij mag het zelf doen. En als je het echt echt echt niet kunt laten, blijf er dan maar als nog van af. In bad gaan of douchen is echt genoeg.

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Nu herinner ik me wel dat de arts van het consultatiebureau iets deed met de voorhuid. Misschien alleen maar een beetje, maar toch. Waarom zou dat dan zijn als je er eigenlijk niet aan mag komen?

Deel Deze Pagina